fbpx

Ο… επικίνδυνος κ. Ρέππας

0

Την ώρα, που ετοιμάζονται να κόψουν κι άλλο μισθούς και συντάξεις, ενώ η ανεργία καλπάζει, η κυβέρνηση θέτει σε πλήρη εφαρμογή το αναπτυξιακό της σχέδιο. Σταματά… τα μεγάλα δημόσια, οδικά έργα. Την ώρα, που ετοιμάζονται να κόψουν κι άλλο μισθούς και συντάξεις, ενώ η ανεργία καλπάζει, η κυβέρνηση θέτει σε πλήρη εφαρμογή το αναπτυξιακό της σχέδιο. Σταματά… τα μεγάλα δημόσια, οδικά έργα.

Οι τραγικές ευθύνες του κ. Ρέππα και της κυβέρνησης συνολικώς δεν αθωώνουν τους μεγάλους κατασκευαστές για το διαφαινόμενο αδιέξοδο. Ενάμιση χρόνο αρνούνται οι δύο πλευρές να δουν την πραγματικότητα. Οι συμβάσεις σκάνδαλο, που υπέγραψε η Ν.Δ. με τους εργολάβους των 5 οδικών αξόνων, έχουν στην πράξη ακυρωθεί. Προχθές… έπρεπε να είχαν δώσει την θέση τους σε νέες υγιείς συμβάσεις. Αλλά, η κυβέρνηση της πράσινης ανάπτυξης με τον καθ΄ ύλην ανεύθυνο υπουργό δεν κάνει τίποτα, ενώ οι κατασκευαστές επιμένουν στο «όλα δικά μας».

Έτσι, φτάσαμε στο σημείο μηδέν. Δύο από τα μεγαλύτερα έργα, οι αυτοκινητόδρομοι της Κεντρικής Ελλάδος και η Ιόνια Οδός, σταμάτησαν! Ανεστάλησαν οι εργασίες τους! Γιατί το Δημόσιο χρωστά στις κοινοπραξίες που εκτελούν τα δύο έργα περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ οι τράπεζες έπαψαν από τον Μάρτιο του 2010 να τα χρηματοδοτούν.

Την ίδια τύχη κινδυνεύουν άμεσα να υποστούν τα υπόλοιπα μεγάλα οδικά έργα. Μορέας, Ολυμπία Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου σύντομα θα σταματήσουν.

Επιστολή

Και, ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, κυβέρνηση και κατασκευαστές… συζητούν. Συζητούν, εδώ και μήνες, υπηρεσίες και εταιρείες και… ο διάλογος συνεχίζεται. Μάλιστα, ο Γιώργος Περιστέρης προβλέπει συζητήσεις για άλλους 6 μήνες! Την πρόβλεψη αυτή την διατυπώνει ο πρόεδρος της ΓΕΚΤΕΡΝΑ, που συμμετέχει στα δύο έργα, σε επιστολή του στον Ρέππα και στους Παπακωνσταντίνου, Σαχινίδη.

Για ποιο θέμα, λέτε, γίνονται αυτές οι ατέρμονες κουβέντες μεταξύ τους; Για την μείωση των διοδίων!!!

Τι θέλουν

Με αυτήν ο κ. Περιστέρης –πιθανότατα για λογαριασμό όλου του κατασκευαστικού κόσμου- εκφράζει μια «κραυγή» αγωνίας για την βιωσιμότητα του κλάδου, θέτει την κυβέρνηση προ των σοβαρών ευθυνών της, διατυπώνει κάποιες χρήσιμες προτάσεις για την υπέρβαση της κρίσης, αλλά εκφράζει και παράλογες απαιτήσεις. Ουσιαστικά ένας από τους κλάδος που τα πήραν όλα επί 10 χρόνια, απαιτεί να συμβεί το ίδιο και τώρα.

Προτείνουν π.χ. το Δημόσιο να μην εισπράττει για όσο χρειαστεί το δικό του αντίτιμο επί του διόδου και ταυτόχρονα το Δημόσιο να μπει εγγυητής των δανείων των κατασκευαστικών. Με τα έσοδα του Δημοσίου στο μείον 10%, ζητούν το Κράτος να αρνηθεί σίγουρα και ζεστά έσοδα του. Κι αν σκάσει κάποια κοινοπραξία, τότε το Δημόσιο θα κληθεί να ξεχρεώσει τις τράπεζες;

Ας ματώσουν

Προφανώς, υπάρχουν λύσεις. Ίσως, δεν είναι εύκολες ούτε για τους μεν ούτε για τους δεν. Π.χ. ας μειώσουν άμεσα και δραστικά τα διόδια και να ακυρώσουν την προείσπραξη διοδίων για έργα που θα κατασκευαστούν. Με τον τρόπο αυτό θα αποδυναμώσουν το Κίνημα «Δεν πληρώνω» και θα αυξήσουν την κυκλοφορία στους άξονες. Συνεπώς, θα ενισχύσουν τα έσοδα τους.

Άλλη ιδέα να μπει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εγγυητής των δανείων των κοινοπραξιών. Επίσης, μπορεί να δρομολογηθούν νέα έργα υποδομής και να επιταχυνθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων.

Υ.Γ. Ο κατασκευαστικός κλάδος έπεσε θύμα… του Μνημονίου, που τόσο πολύ υποστηρίζουν τα media που ελέγχουν οι εργολάβοι.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra