fbpx

Δελτίο… εναέριας κυκλοφορίας

7

Μετά τα στοιχεία που δείχνουν αύξηση κατά 10,23% των αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας το εννεάμηνο του 2013, τα σχέδια που ανακοινώνονται σιγά-σιγά από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες για το καλοκαίρι του 2014 γεμίζουν με σκέψεις, αλλά και προβληματισμούς την τουριστική αγορά.

 

Ποιοι θα μας επισκεφθούν φέτος

 

H Air Serbia, μετά και την στρατηγική είσοδο στον εθνικό αερομεταφορέα της Σερβίας, της Etihad, σχεδιάζει αύξηση των πτήσεων προς την Αθήνα από 10 σε 14 πτήσεις την εβδομάδα (με Airbus 319), ενώ από τις 29 Μαΐου του 2014, σχεδιάζει να αυξήσει σε δύο από μία, τις πτήσεις και προς τη Θεσσαλονίκη.

Η Transavia ανοίγει για την περίοδο του 2014 τον προορισμό της Θεσσαλονίκης, καθώς θα ξεκινήσει τρεις πτήσεις την εβδομάδα προς τη Θεσσαλονίκη από τις 17 Απριλίου, ενώ υπάρχει η πιθανότατα να αυξήσει περαιτέρω τη συχνότητα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Παράλληλα, ξεκινάει και το δρομολόγια από το Αϊντχόβεν προς την Αθήνα, με τρεις πτήσεις την εβδομάδα, από τις 18 Απριλίου. Η εταιρεία ξεκινάει, επίσης, δύο νέες πτήσεις για Αθήνα, από τη Λυών και τη Ναντ. Οι πτήσεις ξεκινούν από τις 24 Απριλίου 2014 και θα γίνονται δύο φορές την εβδομάδα.

Το «Ελ. Βενιζέλος» αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω, μετά την απόφαση της Singapore Airlines να επιστρέψει στην Αθήνα από το 2014, αλλά μόνο για τέσσερις μήνες (από 9 Ιουνίου έως 9 Οκτωβρίου).

 

Επιπλέον, έχουν προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2014 απευθείας πτήσεις της SAS (Scandinavian Airlines) από τα αεροδρόμια της Στοκχόλμης (4 φορές/εβδομάδα), της Κοπεγχάγης (2 φορές/εβδομάδα) και του Όσλο (2 φορές/εβδομάδα) στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

 

Όσον αφορά την συμπρωτεύουσα, η Turkish Airlines αναμένεται να ανακοινώσει την καθιέρωση καθημερινής δεύτερης πτήσης από την Κωνσταντινούπολη που θα δρομολογηθεί το Μάρτιο του 2014.

 

Το ερχόμενο καλοκαίρι η Germanwings θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ, καθώς με την έναρξη του θερινού προγράμματος στις 30 Μαρτίου 2014, η αεροπορική εταιρία θα αναλάβει τα δρομολόγια της μητρικής Lufthansa. Ειδικότερα για την Ελλάδα, κατά το θερινό πρόγραμμα 2014 η Germanwings θα εξυπηρετεί το Ηράκλειο (2/εβδομάδα) και την Θεσσαλονίκη  (4/εβδομάδα). 

 

Από την πλευρά της, η easyJet, στο πλαίσιο των ανακοινώσεών των νέων της δρομολογίων για το 2014, προγραμματίζει νέες πτήσεις για Ηράκλειο από το Εδιμβούργο και για Κω από τη Γλασκόβη.

 

Η Germania προγραμματίζει νέες εβδομαδιαίες πτήσεις για Ηράκλειο από το Friedrichshafen, από τις 15 Ιουνίου και για Ρόδο από το Erfur, από τις 14 Ιουνίου.

 

Ναι μεν, αλλά…

 

Προφανώς και τα παραπάνω στοιχεία που αποτελούν ένα πρώτο δείγμα για το τι θα συμβεί φέτος το καλοκαίρι, προκαλούν αισιοδοξία στην εγχώρια τουριστική αγορά. Ωστόσο, δεν παύουν να παραμένουν δύο βασικοί προβληματισμοί.

 

Μπορεί μία σειρά αερομεταφορέων να επιστρέφουν ή να έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει σε μόνιμη βάση, αλλά μόνο κατά τους θερινούς μήνες.

 

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ένας από τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης, η άμβλυνση της εποχικότητας, έχει αποτύχει, ενώ αποδεικνύεται ότι μένουν ακόμα πολλά να γίνουν σε αυτό το επίπεδο. 

 

Δεύτερον, η Ελλάδα εξακολουθεί να αποκλεισμένη από μία σειρά προορισμούς, κυρίως υπερατλαντικούς. Σήμερα, η χώρα συνδέεται απευθείας μόνο με προορισμούς της Ευρώπης, της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More