fbpx

Διευρύνθηκαν οι ζημιές της ΑΝΕΚ

0 13

Διεύρυνση ζημιών και κάμψη του κύκλου εργασιών εμφάνισε η ΑΝΕΚ κατά τη χρήση του 2010. Ειδικότερα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου για το 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 89,7 εκατ., έναντι ζημιών ευρώ 5,8 εκατ. το 2009. Διεύρυνση ζημιών και κάμψη του κύκλου εργασιών εμφάνισε η ΑΝΕΚ κατά τη χρήση του 2010. Ειδικότερα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου για το 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 89,7 εκατ., έναντι ζημιών ευρώ 5,8 εκατ. το 2009.

Στο αποτέλεσμα της χρήσης, πέρα των ανωτέρω, περιλαμβάνεται έκτακτη πρόβλεψη ύψους ευρώ 47,5 εκατ. η οποία αντιστοιχεί στο ποσό που είχε καταβληθεί από την Εταιρεία ως προκαταβολή – αρραβώνας στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση ποσοστού 33,35% της «HELLENIC SEAWAYS» μετά την υπαναχώρηση της πωλήτριας εταιρείας από το σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα της Εταιρείας ανήλθαν σε ζημίες ευρώ 90,9 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 3,8 εκατ. το 2009.

Παράλληλα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στη χρήση 2010 ανήλθε σε ευρώ 263,1 εκατ. έναντι ευρώ 274,6 εκατ. το 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στον εντονότερο ανταγωνισμό που είχε ως αποτέλεσμα τη συμπίεση των τιμών των ναύλων. Όσον αφορά στην πορεία της Μητρικής, ο κύκλος εργασιών το 2010 ανήλθε σε ευρώ 232,1 εκατ. έναντι ευρώ 254,3 εκατ. το 2009.

Τα μικτά κέρδη του Ομίλου το 2010 υποχώρησαν σε ευρώ 22,4 εκατ. έναντι ευρώ 49,5 εκατ. το 2009. Η μείωση του μικτού κέρδους οφείλεται αφενός στη μείωση του κύκλου εργασιών και αφετέρου στην αύξηση του κόστους πωληθέντων που διαμορφώθηκε σε ευρώ 240,8 εκατ. έναντι ευρώ 225,1 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Βασική αιτία για την αύξηση του κόστους πωληθέντων αποτέλεσε η μεγάλη άνοδος της τιμής του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές που είχε ως συνέπεια την αύξηση του κόστους των καυσίμων κατά ευρώ 22,5 εκατ. σε σχέση με το 2009. Αντίστοιχα, τα μικτά κέρδη της Μητρικής ανήλθαν σε ευρώ 15,0 εκατ. έναντι ευρώ 47,1 εκατ. το 2009.

Επιπλέον, τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου τη χρήση 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 11,4 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 24,2 εκατ. το 2009. Η αναστροφή αυτή οφείλεται στη μείωση του κύκλου εργασιών κατά ευρώ 11,5 εκατ., στο αυξημένο κόστος πωληθέντων κατά ευρώ 15,7 εκατ. και στα λοιπά λειτουργικά έξοδα που αυξήθηκαν κατά ευρώ 9,5 εκατ. λόγω του σχηματισμού προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις. Αντίστοιχα, σε επίπεδο Εταιρείας το EBITDA διαμορφώθηκε σε ζημίες ευρώ 15,1 εκατ., έναντι κερδών ευρώ 24,1 εκατ. το 2009.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ για τη χρήση 2010 δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων, των Κυκλάδων και του Βορειοανατολικού Αιγαίου έχοντας συνολικά υπό διαχείριση 17 ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία.

Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση λόγω της παρατεταμένης ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, η συρρίκνωση της ζήτησης και του διεθνούς εμπορίου, η σημαντική αύξηση των τιμών των καυσίμων (πλέον του 30%) και η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού είναι οι κυρίαρχες συνθήκες που αντιμετώπισε ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας κατά τη χρήση του 2010.

Παρά το ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον, η ΑΝΕΚ το 2010 διατήρησε και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην αγορά της Αδριατικής, αύξησε τα μερίδιά της. Στη γραμμή των Χανίων η είσοδος ανταγωνιστή είχε ως αποτέλεσμα την παραχώρηση μεριδίων αγοράς. Στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Τέλος, μέσω της θυγατρικής εταιρείας «ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ» που ιδρύθηκε στο α’ εξάμηνο του 2010 ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με ναυλωμένο πλοίο και σε γραμμή του ανατολικού Αιγαίου.

Συνολικά, στο 2010 η ΑΝΕΚ διακίνησε 2,7 εκατομμύρια επιβάτες, έναντι 2,5 εκατ. το 2009 καταγράφοντας αύξηση 7%, 447 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 433 χιλ. το 2009 σημειώνοντας αύξηση 3% και 255 χιλ. φορτηγά έναντι 260 χιλ. το 2009 σημειώνοντας μείωση 2% λόγω της πτώσης της εμπορευματικής κίνησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More