Εθνικό συμφέρον η συνέχιση των οδικών έργων
Παρότι αναγωρίζει το δίκαιο ορισμένων οδηγών, υπό την έννοια του φυσικού δικαίου, ο δρ. Αντώνης Ζιούδας εστίασε στο γεγονός πως οι αντιδράσεις των πολιτών θέτουν σε κίνδυνο την υλοποίηση των οδικών έργων, τα οποία χαρακτήρισε ως ζήτημα εθνικού συμφέροντος.
Παρότι αναγωρίζει το δίκαιο ορισμένων οδηγών, υπό την έννοια του φυσικού δικαίου, ο δρ. Αντώνης Ζιούδας εστίασε στο γεγονός πως οι αντιδράσεις των πολιτών θέτουν σε κίνδυνο την υλοποίηση των οδικών έργων, τα οποία χαρακτήρισε ως ζήτημα εθνικού συμφέροντος.
Ο δρ. Ζιούδας, έχοντας εμπειρία στο θέμα των οδικών έργων όντας μηχανολόγος αλλά και έχοντας διατελέσει σύμβουλος του δημοσίου σε έργα όπως αυτά της Αττικής Οδού και του Ρίου και σύμβουλος επενδύσεων σε μεγάλες εταιρείες οδικών έργων, κάποιες εκ των οποίων είναι και εισγμένες στη W.S, ανέλυσε τόσο τη νομική βάση του θέματος όσο και την οικονομική του διάσταση.
Αξιολογώντας τα αίτια που οδηγούν ολοένα και περισσότερους οδηγούς στην άρνηση καταβολής του αντιτίμου για τα διόδια, υποστήριξε πως κύριος λόγος είναι η κρίση και δευτερευόντως η αύξηση των τιμών τους, καθώς όπως είπε, ‘η κρίση έχει κάνει περισσότερο ευαίσθητη την κοινωνία σε θέματα, όπως αυτό, που νομίζει ότι αδικείται, άσχετα αν οι εταιρείες λειτουργούν σύννομα’.
Τόνισε ακόμα πως οι αντιδράσεις αυτές δίνουν το ‘πάτημα’ στις τράπεζες να υπαναχωρήσουν από τις χρηματοδοτικές υποχρεώσεις που έχουν ήδη αναλάβει για τα έργα που έχουν προκηρυχθεί, επισημαίνοντας πως ακριβώς λόγω της οικονομικής συγκυρίας που διέρχεται η χώρα θα είναι οδυνηρό για το γενικότερο συμφέρον του τόπου.
Σημείωσε ακόμα πως στις τελευταίες συμβάσεις παραχώρησης έχει εφαρμοστεί το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης των οδηγών, κάτι που ωστόσο είναι δύσκολο να γίνει σε ότι αφορά ήδη κατασκευασμένους κλειστούς δρόμους, μιας και η μετατροπή τους είναι πολυδάπανη.
Σχολιάζοντας τις τελευταίες συμβάσεις παραχώρησης οδικών έργων που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση, στάθηκε στο γεγονός ότι είναι εξαιρετικά δύσκαμπτες, με αποτέλεσμα να μην αφήνει πολλά περιθώρια κινήσεων στην παρούσα κυβέρνηση, επαναλαμβάνοντας τον κίνδυνο της χρηματοδότησης των έργων σε περίπτωση που οι συμβάσεις πάρουν το δρόμο προς τη βουλή προκειμένου να τροποποιηθούν.
Τέλος, ερωτηθείς για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, υπενθύμισε πως ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί από την απαελθούσα κυβέρνηση ακυρώθηκε και πρόσθεσε πως μέσα από συνομιλίες που έιχε με στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, βρισκόμαστε στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού, ο οποίος έχει καθυστερήσει λόγω της οικονομικής δυσκολίας του δημοσίου να εγγυηθεί την ίδια συμμετοχή του.