fbpx

Ο Άι-Βασίλης… απεργεί

4

Με απώλειες τζίρου που αγγίζουν και το 15% ετοιμάζεται να προϋπαντήσει τα Χριστούγεννα η αγορά των παιχνιδιών. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι φέτος ο τζίρος του κλάδου θα πέσει και κάτω από 300 εκατ. ευρώ έναντι 330 εκατ. ευρώ το 2009. Με απώλειες τζίρου που αγγίζουν και το 15% ετοιμάζεται να προϋπαντήσει τα Χριστούγεννα η αγορά των παιχνιδιών. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι φέτος ο τζίρος του κλάδου θα πέσει και κάτω από 300 εκατ. ευρώ έναντι 330 εκατ. ευρώ το 2009.

Όπως λένε οι ίδιοι η κατάσταση στην αγορά είναι ότι τόσο ρευστή που κανείς δεν ξέρει που τελικά θα διαμορφωθεί η μέση τιμή πώλησης παιχνιδιών τα Χριστούγεννα. Μέχρι και πέρυσι, η μέση τιμή αγοράς παιχνιδιών την εορταστική περίοδο ήταν μεταξύ 30-35 ευρώ (το τεμάχιο), ενώ όλη την υπόλοιπη χρονιά κυμάνθηκε μεταξύ 22-35 ευρώ (το τεμάχιο).

Για την ρευστή αυτή κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και αποτυπώνεται περίτρανα στην ψυχολογία του καταναλωτή που έχει παγώσει κυριολεκτικώς όλα τα έξοδά του κάνει λόγο και η Φωτεινή Καραγιώργη, διευθύνουσα σύμβουλος στην εισαγωγική εταιρεία Ghiochi Preziosi Ηellas.

Όπως λέει «η ανύπαρκτη ρευστότητα, η άσχημη ψυχολογία των καταναλωτών και η αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα ευθύνονται για την καθίζηση της αγοράς». Συνεπώς τα καταστήματα προσπαθώντας να διατηρήσουν έστω ένα μικρό «κομπόδεμα», προχωρούν σε αγορές προϊόντων με «λίστα». Τουτέστιν λίγων ειδών, εκ των οποίων τα περισσότερα απευθύνονται από πλευράς κόστους στις μεσαίες ή χαμηλές εισοδηματικές τάξεις.

Ο Απόστολος Βακάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Jumbo τονίζει ότι η κατάσταση στην αγορά θα ήταν καλύτερη, εάν η Πολιτεία αποφάσιζε να προωθήσει μέτρα τα οποία με μηδενικό κόστος είναι ικανά να ενισχύσουν την παραγωγικότητα. Ένα τέτοιο μέτρο που ήδη ισχύει σε όλο τον κόσμο, αλλά όχι στην Ελλάδα είναι το άνοιγμα των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του Δεκεμβρίου, οπότε η κίνηση στην αγορά είναι αυξημένη λόγω των εορτών.

Άλλο σημαντικό μέτρο, η εφαρμογή του οποίου θα απελευθέρωνε σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις είναι η απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης αδειών λειτουργίας εταιρειών. Σήμερα, παρά το ότι η χώρα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού χρειάζονται 3- 4 χρόνια για να εκδώσει κάποιος επιχειρηματίας άδεια λειτουργίας καταστήματος, την οποία και παίρνει εφόσον συγκεντρώσει 72 δικαιολογητικά.

Για το ισχυρό πλήγμα που έχει δεχτεί ο κλάδος του παιχνιδιού από την μειωμένη αγοραστική ζήτηση κάνει λόγο και ο Οθωνας Πυλαρινός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην αλυσίδα Κούκου, αλλά και μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. Η οποία με τα 44 καταστήματα που διαχειρίζεται αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα στον κλάδο. Σύμφωνα με τον Οθωνα Πυλαρινό, σημαντικό μερίδιο ευθύνης στην πτώση του τζίρου δεν έχει μόνο η κρίση αλλά και οι εισαγωγικές εταιρείες που εμπορεύονται παιχνίδια.

Και εξηγεί ότι οι τελευταίες πλέον διαφημιστικά επενδύουν συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια σε πιο φθηνά παιχνίδια, γεγονός που διαμορφώνει σε ένα βαθμό και την καταναλωτική ζήτηση. Επιπρόσθετα κατά τον ίδιο, πολλές εισαγωγικές εταιρείες επιλέγουν να προωθούν τα προϊόντα τους σε εταιρείες που μπορούν και να εγγυηθούν την πληρωμή των εμπορευμάτων που παραδίδουν, όπως επί παραδείγματι θεωρούνται τα σούπερ μάρκετ. . Έτσι, κατά τον Οθωνα Πυλαρινό εξηγείται και το σημαντικό μερίδιο αγοράς που έχουν αποκτήσει στο παιχνίδι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες πλέον ελέγχουν το 20-25% των πωλήσεών του κλάδου. Αποτέλεσμα αυτού, σημειώνει ο ίδιος, είναι ότι σε κάθε επαρχιακή πόλη τα καταστήματα που εμπορεύονται αποκλειστικά παιχνίδια –εκτός των αλυσίδων- δεν ξεπερνούν τα τρία.

Καταλήγει δε ότι είναι αντίθετος στην άποψη κάποιων επιχειρηματιών του κλάδου ότι πρέπει να μένουν ανοικτά τα καταστήματα όλες τις Κυριακές του Δεκεμβρίου, εξηγώντας ότι κάτι τέτοιο ευνοεί μόνο τις επιχειρήσεις που έχουν μεγάλα μαγαζιά στην περιφέρεια και όχι τα μικρομάγαζα.

Η πτώση εντούτοις δεν χαρακτηρίζει μόνο τις τιμές, αλλά και τους όγκους των πωλήσεων. Το ποσοστό των καταναλωτών που πλέον περιορίζεται στην αγορά ενός μόνο παιχνιδιού, έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι τονίζει άλλος παράγοντας του κλάδου. Για φέτος λοιπόν είναι άπιαστο όνειρο, τα 150 εκατ. ευρώ περίπου που συγκέντρωνε άλλοτε ο κλάδος παιχνιδιού την περίοδο των Χριστουγέννων.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More