fbpx

Ο φθηνότερος συνδυασμός μεταφορών

18

Έντονες προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα μας για τα freight logistics κι ευκαιρίες για πολυεθνικές μεταφορικές εταιρείες που θέλουν να δημιουργήσουν γραφεία στην Ελλάδα, διαβλέπει ο Κώστας Κωνσταντόπουλος, Road – Freight Manager της Ziegler Hellas, σύμφωνα με όσα ανέφερε στην εκπομπή Logistics Voice και στην Έλενα Ερμείδου.



Έντονες προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα μας για τα freight logistics κι ευκαιρίες για πολυεθνικές μεταφορικές εταιρείες που θέλουν να δημιουργήσουν γραφεία στην Ελλάδα, διαβλέπει ο Κώστας Κωνσταντόπουλος, RoadFreight Manager της Ziegler Hellas, σύμφωνα με όσα ανέφερε στην εκπομπή Logistics Voice και στην Έλενα Ερμείδου.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Κ. Κωνσταντόπουλος εκτιμά ότι η Ελλάδα διαθέτει μια εξαιρετικά καλή γεωγραφική θέση, καθώς συνδέει την Ανατολή με την Δύση από θάλασσα και από στεριά, ενώ παράλληλα τονίζει ότι η Βόρεια Ελλάδα διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα, έναντι άλλων γεωγραφικών περιοχών της Ελλάδα για την ανάπτυξη των logistics centers.

Επισημαίνει τις κακές στρατηγικές που έχουν ακολουθηθεί μέχρι τώρα στο κομμάτι των επενδύσεων σε ό,τι αφορά το κλάδο. Χαρακτηριστικά, τονίζει ότι ο τρόπος που έχουμε κινηθεί δεν μας αφήνει να εκμεταλλευτούμε την γεωγραφική μας θέση.

Σχετικά με το κόστος της μεταφοράς που είναι και το ζητούμενο τόσο για τον προμηθευτή όσο και τον πελάτη, αυτό σαφώς ανεβαίνει όταν μεσολαβούν περισσότερα σημεία φορτοεκφόρτωσης.

Ωστόσο, η σωστή οργάνωση και ο συνδυασμός μεταφορικών μέσων μπορούν να περιορίσουν το κόστος της μεταφοράς. Αλλά κι εδώ η κακή εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος στην Ελλάδα από θέμα οργάνωσης δύσκολα δημιουργεί τις κατάλληλες εκείνες προϋποθέσεις για να μειωθεί το κόστος.

Επί πλέον η Ελλάδα υστερεί κατά πολύ στις εξαγωγές, ενώ τόνισε χαρακτηριστικά πως η χώρα μας «είναι δυστυχώς εισαγωγική χώρα κι όχι εξαγωγική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζει και το κόστος μεταφοράς».

Η συνδυασμένη, τώρα μεταφορά είναι ένας τρόπος μείωσης του κόστους αλλά, και ένας τρόπος μείωσης των ρύπων στην ατμόσφαιρα, ωστόσο αυτό απαιτεί όπως αναφέρεται και παραπάνω άριστη οργάνωση, που και πάλι οι επαγγελματίες του κλάδου στερούνται στο να την έχουν με ευθύνες της πολιτείας, καθώς οι υποδομές των τραίνων στην ενδοχώρα είναι άκρως προβληματικές.

Παρά, ωστόσο τα προβλήματα, ο κος Κ. Κωνσταντόπουλος αναφέρει ότι ο συνδυασμός R2 που είναι «φορτηγό – τραίνο», δηλαδή το φορτηγό φορτώνει στο πελάτη παραδίδει την φορτωμένη καρότσα στον σταθμό, όπου με την σειρά της θα φορτωθεί στα βαγόνια, ενώ, στο τελικό Σταθμό θα παραληφθεί η καρότσα από άλλο πράκτορα για το τελικό παραλήπτη, έχει το χαμηλότερο κόστος.

Το R1 που είναι «μόνο φορτηγό» είναι η ακριβότερη λύση. Και, από την άλλη πλευρά, η λύση R3 «φορτηγό – τραίνο – φορτηγό», όπου η παραλαβή γίνεται με το φορτηγό που ξεφορτώνει το εμπόρευμα σε βαγόνι και ξαναφορτώνει στον τελικό σταθμό για να γίνει η παράδοση, έχει τις περισσότερες καθυστερήσεις

Πιο εύκολο, θα μπορούσαμε να πούμε κέρδος για τον μεταφορέα έχει το μικρό φορτίο ή κατά την διεθνή ορολογία groupage.

Στο σημείο αυτό ο κ. Κωνσταντόπουλος σημειώνει ότι ένα φορτηγό μπορεί να κερδίσει πολύ περισσότερο από τις πολλές και μικρές παρτίδες παρά απ’ ότι σε μια κομπλέ φόρτωση.

Μιλώντας, για τις υποχρεώσεις του μεταφορέα απέναντι στο πελάτη και, του πελάτη απέναντι στο μεταφορέα, ο κ. Κ. Κωνταντόπουλος επισημαίνει ότι η μόνη ευθύνη του μεταφορέα είναι να φέρει σε πέρας το έργο του χωρίς απώλειες και, στην ώρα του. Ενώ, από την πλευρά του ο πελάτης θα πρέπει να έχει δώσει στην διάθεση του μεταφορέα όλα τα αιτούμενα έγγραφα για την μεταφορά..

Κάτι, που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι ο πελάτης έχει υποχρέωση να πληρώσει το τιμολόγιο παροχής αυτή στην συμφωνημένη ημερομηνία, ανεξάρτητα αν υπάρχει ζημιά στο εμπόρευμα και, αυτό γιατί τα εμπορεύματα είναι ασφαλισμένα για την μεταφορά, και επιπροσθέτως κάθε μεταφορά είναι ασφαλισμένη βάση CMR.

Κλείνοντας αναφέρει ο κος Κ. Κωνσταντόπουλος δυστυχώς στις ημέρες καταγράφονται μεγάλες καθυστερήσεις πληρωμών κάτι που εξαναγκάζει τις εταιρείες να λάβουν μέτρα και να αντιμετωπίζουν ξεχωριστά το κάθε πελάτη ανάλογα με την φερεγγυότητα τους και την πιστοληπτική τους ικανότητα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Ziegler Hellas, η οποία εξετάζει ενδελεχώς την φερεγγυότητα του πελάτη και κάθε πελάτη διαφορετικά, ωστόσο βασισμένη στην πείρα της και τις δυνατότητες του δικτύου της προσφέρει στους πελάτες ευελιξία, εξειδικευμένες υπηρεσίες προς τον πελάτη, ανταγωνιστικές λύσεις με στόχο πάντα την βελτιωμένη διαχείριση των αγαθών και με την δυνατότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More