fbpx

ΑΝΕΚ: Μάζεψε τις ζημιές της

0

Σημαντική βελτίωση εμφάνισαν τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου της ΑΝΕΚ στο α΄ εξάμηνο του 2011, και διαμορφώθηκαν σε ζημίες 17,0 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 28,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010. Σημαντική βελτίωση εμφάνισαν τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου της ΑΝΕΚ στο α΄ εξάμηνο του 2011, και διαμορφώθηκαν σε ζημίες 17,0 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 28,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010.

Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα της Μητρικής Εταιρείας διαμορφώθηκαν σε ζημίες 13,4 εκατ. ευρώ σημαντικά βελτιωμένα έναντι του α’ εξαμήνου 2010, τα οποία είχαν διαμορφωθεί σε ζημίες 28,9 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου για το α’ εξάμηνο του 2011 ανήλθε σε 117,0 εκατ. ευρώ έναντι 111,8 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010, καταγράφοντας αύξηση κατά 4,6%. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε 100,9 εκατ. ευρώ έναντι 102,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο.

Αναστροφή κατέγραψαν τα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου στο α’ εξάμηνο του 2011 αφού διαμορφώθηκαν σε κέρδη 6,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010. Το κόστος πωληθέντων μειώθηκε κατά 3,8% ως αποτέλεσμα της αποδοτικότερης εκμετάλλευσης του στόλου παρά τη σημαντική άνοδο του κόστους των καυσίμων το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο συντελεστή λειτουργικού κόστους για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αντίστοιχα, τα μικτά αποτελέσματα της Μητρικής ανήλθαν σε κέρδη 8,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 5,3 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010.

Σημαντικά βελτιωμένα έναντι του α’ εξαμήνου του 2010 εμφανίζονται τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου, τα οποία διαμορφώθηκαν στο α’ εξάμηνο του 2011 σε ζημίες 3,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 13,8 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010. Όσον αφορά στη Μητρική, το EBITDA διαμορφώθηκε σε οριακές ζημίες 0,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 15,0 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η επιβατηγός ναυτιλία επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική κρίση, κάτι που αποτυπώνεται τόσο στη μείωση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, όσο και στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου οι οποίες τη χρήση 2010 κατέγραψαν τις υψηλότερες, ιστορικά, ζημιές τους. Όσον αφορά στο α’ εξάμηνο του 2011, η μείωση της κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων (περίπου 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης) δημιουργούν μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση στον κλάδο της ακτοπλοΐας ο οποίος, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι ο μοναδικός συνδετικός κρίκος της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα. Η μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων (από την 1η Ιουνίου 2011), καθώς και η ομαλοποίηση του ανταγωνισμού είναι γεγονότα που μπορούν να χαρακτηριστούν ως θετικά για τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Ο όμιλος της ΑΝΕΚ στο πρώτο εξάμηνο του 2011 δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων, των Κυκλάδων και του ανατολικού Αιγαίου. Η διοίκηση του Ομίλου μέσα σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση κατάφερε με συγκεκριμένες στρατηγικές κινήσεις στο α’ εξάμηνο του 2011 (έκτακτες ναυλώσεις πλοίων, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, πώληση πλοίου, σύσταση κοινοπραξίας και αναδιάταξη στόλου) να ενδυναμώσει τη θέση της ΑΝΕΚ εξοικονομώντας πόρους είτε μέσω της εισροής χρημάτων είτε μέσω της μείωσης του λειτουργικού κόστους.

Εξελίξεις – Σημαντικά γεγονότα

Τον Απρίλιο του 2011 ολοκληρώθηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας από την οποία αντλήθηκαν συνολικά ευρώ 16,3 εκατ. τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης εκμετάλλευσης και αναδιάταξης του στόλου του Ομίλου, αποφασίστηκε η πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ ΛΙΣΣΟΣ η οποία ολοκληρώθηκε το Μάιο και το τίμημα της πώλησης χρησιμοποιήθηκε για μείωση του τραπεζικού δανεισμού.

Επιπλέον, το Μάιο του 2011 ο Όμιλος ΑΝΕΚ προχώρησε σε σύσταση κοινοπραξίας με τον Όμιλο ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ με σκοπό την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιρειών στη διεθνή γραμμή «Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα», καθώς και στην ακτοπλοϊκή γραμμή «Πειραιάς – Ηράκλειο». Στόχος της ενέργειας αυτής είναι η σημαντική αναβάθμιση και η αναπροσαρμογή της προσφερόμενης χωρητικότητας δημιουργώντας νέα δυναμική για την ανάπτυξη και των δύο γραμμών.

Η Διοίκηση του Ομίλου ΑΝΕΚ, εντείνει τις προσπάθειές της για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερα αντίξοων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί ως απόρροια της συνεχιζόμενης ύφεσης και της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Επιπλέον, η Διοίκηση παραμένει σταθερά προσηλωμένη στους στρατηγικούς της στόχους, επιδιώκει τη βέλτιστη δυνατή διαχείριση του στόλου και αξιοποιεί όλες τις ευκαιρίες που προκύπτουν με στόχο την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής θέσης του Ομίλου.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra