Σαράντης: Η κρίση τον βρίσκει απροετοίμαστο
Τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του έτους η Σαράντης έδειξαν το πρόβλημα. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ούτε το δεύτερο τρίμηνο δείχνει τη δυνατότητα της εταιρείας να αντιστρέψει την κατάσταση, ενώ και η εικόνα της μετοχής είναι ενδεικτική του τι συμβαίνει. Τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του έτους η Σαράντης έδειξαν το πρόβλημα. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ούτε το δεύτερο τρίμηνο δείχνει τη δυνατότητα της εταιρείας να αντιστρέψει την κατάσταση, ενώ και η εικόνα της μετοχής είναι ενδεικτική του τι συμβαίνει.
Ενώ λοιπόν στο α’ τρίμηνο η επιχείρηση είδε τα καθαρά της κέρδη να μειώνονται κατά 30,67% και τον τζίρο της έστω και οριακά να χάνει και τα περσινά επίπεδα, φαίνεται πως ακόμα και σήμερα δεν έχει καταφέρει να καταστρώσει κάποιο σχέδιο το οποίο θα την θωρακίσει απέναντι στις φυσιολογικές προκλήσεις που ορθώνει μπροστά της η γενικότερη οικονομική κατάσταση στη χώρα.
Ταυτόχρονα, λίγα πράγματα μοιάζουν να έχουν γίνει σε ότι αφορά τις πωλήσεις του ομίλου στο εξωτερικό και δη στις ανατολικές χώρες, εκεί όπου ήδη από το α’ τρίμηνο του έτους σημειώθηκε κάμψη των πωλήσεων του στα 29,7 εκατ. ευρώ.
Όπως δείχνει η διαμορφωθείσα κατάσταση η διοίκηση της Σαράντης δυσκολεύεται παρά τις ευκαιρίες που γεννάει η κρίση, μέσω της μείωσης του μισθολογικού κόστους, για τις ελληνικές επιχειρήσεις να τονώσει τον εξωστρεφή προσανατολισμό της εταιρείας, αυξάνοντας την εξαγωγική της δραστηριότητα, ενδεχόμενο που θα μπορούσε να δώσει μία πειστική απάντηση στις πιέσεις που δέχεται η επιχείρηση από το κλίμα που διαμορφώνεται στην εγχώρια αγορά.
Τα παραπάνω αναμένεται να αποτυπωθούν και στα αποτελέσματα β’ τριμήνου του ομίλου, ωστόσο σε πρώτη φάση πιστοποιούνται και από την πορεία της μετοχής του.
Η τελευταία, από τα 3,4 ευρώ που βρισκόταν τον Μάιο έχει διολισθήσει, περίπου, στα 2,7 ευρώ, με τη συνολική κεφαλαιοποίηση της Σαράντης να ξεπερνά, μόλις, τα 100 εκατομμύρια (102 εκατ.) και την τάση να είναι διαρκώς φθίνουσα.