fbpx

17,1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα (αύξηση 25%) πωλήθηκαν το 2024

Σύμφωνα με έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Αγοράς Rho Motion, 17,1 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2024, 25 τοις εκατό περισσότερα από το 2023. Ωστόσο, οι διαφορές ανά περιφέρεια έχουν γίνει μεγαλύτερες .

Τα δεδομένα από τη Rho Motion δείχνουν ότι υπήρχαν τέσσερις συνεχόμενες μηνιαίες καταγραφές στον αριθμό ταξινομήσεων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών (BEV και PHEV) παγκοσμίως μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου, με αποτέλεσμα την αύξηση της αγοράς για ολόκληρο το έτος κατά 25 τοις εκατό στα 17,1 εκατομμύρια μονάδες . Κατά μέσο όρο, 1,4 εκατομμύρια BEV και PHEV προστέθηκαν παγκοσμίως κάθε μήνα πέρυσι. Ο Δεκέμβριος ήταν ένας από τους «δυνατούς» μήνες με πάνω από το μέσο όρο 1,9 εκατομμύρια μονάδες.

Οι αναλυτές της Rho Motion εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο και περιγράφουν τον εργοδότη τους ως εταιρεία έρευνας αγοράς που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα στατιστικά στοιχεία της εταιρείας περιλαμβάνουν τόσο επιβατικά όσο και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (αρχικά: ελαφρά φορτηγά), τα οποία στην αγορά των ΗΠΑ περιλαμβάνουν συχνά SUV και pickup, για παράδειγμα. Η Rho Motion δεν κάνει διαφοροποίηση μεταξύ BEV και PHEV, επομένως μόνο όλα τα εξωτερικά φορτιζόμενα οχήματα εμφανίζονται μαζί. Τα μοντέλα με επέκταση αυτονομίας (EREV) εμπίπτουν επίσης σε αυτόν τον ορισμό και περιλαμβάνονται στην ομάδα των plug-in υβριδικών.

Αυτό μας φέρνει στις γεωγραφικές διαφορές στη δυναμική της αγοράς eMobility: οι υπεύθυνοι της μελέτης προβλέπουν πτώση -3 τοις εκατό για την ευρωπαϊκή αγορά το 2024 σε σύγκριση με το 2023. Οι αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά μαζί αυξήθηκαν κατά 9 τοις εκατό.

Στην Κίνα, οι πωλήσεις BEV και PHEV αυξήθηκαν κατά 40 τοις εκατό το 2024, με νέο μηνιαίο ρεκόρ πωλήσεων άνω των 1,3 εκατομμυρίων οχημάτων τον Δεκέμβριο. Η παγκόσμια ανάπτυξη τον Δεκέμβριο ανήλθε συνολικά σε 1,9 εκατομμύρια μονάδες. Αυτή η σύγκριση από μόνη της δείχνει ότι η Κίνα παραμένει η αδιαμφισβήτητη ηγετική αγορά για (μερικώς) ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Σύμφωνα με τους αναλυτές, ο «υπόλοιπος κόσμος» αντιπροσώπευε 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις BEV και PHEV, σημειώνοντας αύξηση 27% σε σύγκριση με το 2023.

Όπως επισημαίνει ο Charles Lester, Data Manager της Rho Motion, η παγκόσμια αγορά ανθεί, αλλά «οι περιφερειακές διαφορές έχουν επίσης διευρυνθεί». Τα κυβερνητικά κίνητρα και στόχοι είναι πιθανό να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο: «Στη Β. Αμερική, η ανάπτυξη 9% μπορεί να αποδοθεί κυρίως στις επιδοτήσεις των καταναλωτών και στο Ηνωμένο Βασίλειο, η νομοθεσία έδωσε έντονο κίνητρο στους κατασκευαστές να πιέσουν τα αυτοκίνητά τους χαμηλών εκπομπών ρύπων». λέει ο Λέστερ. Η κατάργηση των επιδοτήσεων στη Γερμανία, από την άλλη πλευρά, «είχε καταστροφικό αντίκτυπο σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά, εάν οι ΗΠΑ ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, μπορεί να δούμε το ίδιο και εκεί».

Στην ανάλυσή της, η Rho Motion κάνει ζουμ στις τρεις κύριες περιοχές αγοράς της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας. Για τα ευρωπαϊκά στοιχεία, η μελέτη συνοψίζει τα 27 κράτη της ΕΕ, τα κράτη της ΕΖΕΣ Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ελβετία, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η μελέτη εκτιμά ότι 3 εκατομμύρια BEV και PHEV έχουν πωληθεί το 2024, πράγμα που σημαίνει μια στάσιμη αγορά (-3%). Ο Δεκέμβριος ήταν και πάλι πάνω από τον μέσο όρο με 300.000 μονάδες (+12% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2024, +1% σε ετήσια βάση).

Σύμφωνα με τη Rho Motion, η βρετανική αγορά κατέγραψε τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία με πάνω από 400.000 μονάδες, ξεπερνώντας τη Γερμανία. Τα ελαφρώς διαφορετικά στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση (επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) που επέλεξαν οι αναλυτές. Ωστόσο, το μήνυμα παραμένει το ίδιο: η γερμανική αγορά για BEV μειώθηκε σημαντικά το 2024, ενώ η βρετανική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 20% λόγω της ρυθμιστικής εντολής ZEV. Ανεξάρτητα από αυτό, η Νορβηγία εξακολουθεί να έχει την υψηλότερη διείσδυση στην αγορά στον κόσμο (89% μερίδιο BEV το 2024).

Επίσης, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Κίνα παραμένει ο μοχλός της ηλεκτρικής κινητικότητας και ήταν επίσης σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για την παγκόσμια ανάπτυξη το 2024. Τα στατιστικά στοιχεία της Rho Motion δείχνουν 11 εκατομμύρια νέα BEV και PHEV, που αντιστοιχεί σε αύξηση 40%. Ως εκ τούτου, σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) όλων των νέων (μερικώς) ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως ταξινομήθηκαν στην Κίνα

Όπως γράφουν οι συντάκτες της μελέτης, τα PHEV αντιπροσώπευαν ένα μεγάλο μέρος της ανάπτυξης στην Κίνα το 2024, με ανάπτυξη 81 τοις εκατό, έναντι αύξησης των BEV κατά 19 τοις εκατό. «Η αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα επέκτασης αυτονομίας (REEV) έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των PHEV στην Κίνα, μια τεχνολογία που δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει μαζικά στις δυτικές αγορές», αναφέρει η έκθεση. Επιπλέον, η κινεζική αγορά επωφελήθηκε από ένα πρόγραμμα απόσυρσης που διπλασιάστηκε τον Ιούλιο του 2024 και έκτοτε επεκτάθηκε έως το 2025.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς κατέγραψαν 1,8 εκατομμύρια BEV και PHEV, που αντιστοιχεί σε ρυθμό ανάπτυξης 9 τοις εκατό. Ο Δεκέμβριος ήταν ο ισχυρότερος μήνας με πάνω από 185.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Κοιτάζοντας μπροστά για το τρέχον έτος, η Rho Motion σημειώνει ότι η ορκωμοσία του εκλεγμένου Προέδρου των ΗΠΑ Τραμπ θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, εάν, όπως φοβάται, ο Τραμπ μειώσει τις επιδοτήσεις και αμβλύνει τα πρότυπα εκπομπών ρύπων.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra