2022: Απαισιόδοξοι οι διαφημιστές για την αγορά!
Πληθωριστικό περιβάλλον αβεβαιότητας προβλέπουν διαφημιζόμενοι και διαφημιστες, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τρίμηνου του 2022 της έρευνας FORECOMM_s της Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ.
Η αισιοδοξία που ακολούθησε το τέλος των lockdowns δίνει την θέση της στην ανησυχία που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και η επακόλουθη διεθνής κρίση τιμών. Το πρώτο τρίμηνο του έτους οι εκτιμήσεις των στελεχών των μεγάλων διαφημιζομένων κινούνται σαφώς πτωτικά, τόσο για την κατάσταση της επιχείρησής τους όσο και για τον κλάδο τους. Η εκτίμηση για αύξηση της ζήτησης παραμένει θετική, αν και σε χαμηλότερα επίπεδα από τα προηγούμενα τρίμηνα, ενώ όσον αφορά την απασχόληση οι αυξητικές τάσεις παραμένουν. Οι αυξητικές εκτιμήσεις για τις τιμές παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ από την αρχή της μέτρησης, το 2016.
Οι διαφημιζόμενοι «προβλέπουν» ένα πληθωριστικό περιβάλλον αβεβαιότητας για το επόμενο διάστημα. Σύμφωνα δε με τα στελέχη της αγοράς των διαφημιζομένων, οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται (+21), όχι όμως σε βαθμό που να ενσωματώνουν τις αυξημένες πληθωριστικές αναμονές τους.