2024: 2.384 παράπονα – καταγγελίες 200.840,50 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
To 2024, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.384 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών.
Α/Α | Κατηγορία | Αριθμός | Ποσοστά |
1 | Ελαττωματικά προϊόντα-εγγυήσεις | 446 | 18,71 |
2 | Πωλήσεις από απόσταση | 408 | 17,11 |
3 | Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών | 382 | 16,02 |
4 | Ηλεκτρική ενέργεια | 146 | 6,12 |
5 | Πάροχοι φυσικού αερίου | 140 | 5,87 |
6 | Ινστιτούτα-γυμναστήρια | 138 | 5,79 |
7 | Ακατάλληλα τρόφιμα | 130 | 5,45 |
8 | Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια | 126 | 5,29 |
9 | Ταχυδρομικές υπηρεσίες | 94 | 3,94 |
10 | Τουριστικές υπηρεσίες | 94 | 3,94 |
11 | Τραπεζικές υπηρεσίες | 74 | 3,10 |
12 | Πάροχοι νερού | 42 | 1,76 |
13 | Ακίνητα | 38 | 1,59 |
14 | Αεροπορικές μεταφορές | 30 | 1,26 |
15 | Υπηρεσίες από ελεύθ. Επαγγελματίες | 20 | 0,84 |
16 | Ασφαλιστικές υπηρεσίες | 16 | 0,67 |
17 | Σούπερ μάρκετ | 10 | 0,42 |
18 | Υπερβολικές απατήσεις καταναλωτών | 8 | 0,34 |
19 | Προκαταβολές | 8 | 0,34 |
22 | Νοθεία – κλοπή καυσίμων | 8 | 0,34 |
21 | Δημόσιες υπηρεσίες | 6 | 0,25 |
22 | Ακτοπλοϊκές μεταφορές | 4 | 0,17 |
23 | Υπεραστικές μεταφορές | 4 | 0,17 |
24 | Λοιπές καταγγελίες | 4 | 0,17 |
25 | Υγεία | 2 | 0,08 |
ΣΥΝΟΛΟ | 2.384 | 100 |
Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.384 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 14,76% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 85,24% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.
Το 90,07% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 3,97% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω άρνησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να ασχοληθεί με τις καταγγελίες των καταναλωτών, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 5,96% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2025.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 200.840,50 ευρώ. Αναλυτικά από:
- Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 66.941,98 ευρώ
- Επιστροφές χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 63.917,68 ευρώ
- Αποζημιώσεις, για ελαττωματικά προϊόντα: 25.165,64 ευρώ
- Επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 18.799,34 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από παρόχους ενέργειας:10.793,64 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 6.673,28 ευρώ
- Επιστροφή χρημάτων από δημόσιες υπηρεσίες-ΟΤΑ : 4.628,42 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 3.416,02 ευρώ
- Επιστροφή χρημάτων από νοσήλεια: 504,50 ευρώ
Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,
τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.