fbpx

3 Άλφα: Πλήρωσε το «μάρμαρο» των ανατιμήσεων σε καύσιμα και πρώτη ύλη 

0 316

Μπορεί τα όσπρια και το ρύζι να θεωρούνται από παλιά ως τα γεύματα των φτωχών, όμως και τα μεγέθη της γνωστής με σήμα το κουταλοπήρουνο 3 Άλφα δεν γλίτωσαν από τις πιέσεις που προκαλεί στη  ελληνική βιομηχανία ή αύξηση των τιμών στην ενέργεια, στο κόστος της μεταφοράς των προϊόντων και στο κόστος των πρώτων υλών.

Αν μέσα σε όλο αυτό το χαρμάνι των ανατιμήσεων προσθέσουμε και την μείωση της αγοραστικής δύναμης του Έλληνα καταναλωτή, είναι εύκολο να αντιληφθούμε γιατί ακόμη και σε βασικά είδη διατροφής όπως είναι τα όσπρια και το ρύζι, έχουμε συρρίκνωση των μεγεθών αλλά και αδυναμία των εταιριών να προβούν έγκαιρα σε ασφαλείς προβλέψεις περί των μεγεθών με τα οποία θα κλείσει το έτος.

Το ίδιο συνέβη και με την εταιρεία 3 Άλφα που αποτελεί ηγέτη στην εσωτερική αγορά των οσπρίων, αλλά και έναν σημαντικό παίκτη στο χώρο του ρυζιού σε εγχώριο επίπεδο. Οι προβλέψεις του Οκτώβρη του 2021 έπεσαν έξω, σχετικά με την δυνατότητα που η εταιρεία θα είχε να καλύψει τις όποιες ανατιμήσεις των πρώτων υλών και του κόστους, με το στοκ των προϊόντων που διέθετε στις αποθήκες της.

Με την απόφαση που έλαβε να μην προχωρήσει σε αύξηση της τιμολογιακής της πολιτικής, τα μεγέθη της κερδοφορίας φάνηκε το 2021 να παρουσιάζουν μια μείωση της τάξεως του 2,25% σε σχέση με το 2020. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 793.573 ευρώ, έναντι 2,975 εκατομμυρίων ευρώ του 2020. Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν για το 2021 στα 623.263, έναντι 2,265 εκατομμυρίων ευρώ. Τα γενικά και διοικητικά έξοδα της εταιρείας αυξήθηκαν την χρονιά του 2021 σε 2,527 εκατομμύρια ευρώ, σε ποσοστό 9,24% επί των καθαρών πωλήσεων, σε σχέση με το 2020 που ήταν στο 8,13%.

Οι εξαγωγές τις 3 Άλφα αντιπροσωπεύουν μόλις το 6% περίπου των συνολικών πωλήσεων, απέχοντας πολύ από το στόχο του 20% που έχει θέσει η εταιρεία, ενώ ενδεικτικό είναι το γεγονός πως το πάνω από το 70% του ρυζιού και των οσπρίων εισάγεται από την εταιρεία από χώρες όπως η Κίνα, ο Καναδάς και το Μεξικό.

Ένα πάντως στοιχείο το οποίο διαμορφώνει το τελευταίο διάστημα και την πορεία της μείωσης των μεγεθών ζήτησης των επώνυμων διατροφικών προϊόντων, είναι και η στροφή του καταναλωτικού κοινού λόγω έλλειψης πόρων, σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More