fbpx

Γ. Παπαηλιού: ”Ο προϋπολογισμός είναι εικονικός – Καμία πρόβλεψη για τις μελλοντικές αβεβαιότητες”

Ο Βουλευτής Αρκαδίας ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία μιλώντας ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, για τον προϋπολογισμό του 2022, είπε, μεταξύ των άλλων:

”Ο προϋπολογισμός είναι εικονικός, αφού στηρίζεται σε ανύπαρκτα «δεδομένα» και δεν περιλαμβάνει πρόνοιες για τις σημερινές και μελλοντικές αβεβαιότητες. Ο προϋπολογισμός κινείται στο γνωστό πλαίσιο της «εικονικής πραγματικότητας» που προβάλλεται από την κυβέρνηση και τα καμμέσα μαζικής ενημέρωσης ή μάλλον εξαπάτησης που την στηρίζουν.

Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει σχεδιαστεί για ένα οικονομικό υπόδειγμα χαμηλού κόστους εργασίας, αποκλεισμού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τη χρηματοδότηση και ακύρωσης του κοινωνικού κράτους.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα κεφάλαια που υπολογίζεται ότι θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας είναι μόλις 600 εκ. ευρώ, υπολειπόμενα κατά 2 δις ευρώ των αρχικών προβλέψεων. Η πανδημία, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, εξελίσσεται ανησυχητικά, ενώ οι απώλειες από την ύφεση πιθανόν να είναι μόνιμες και όχι παροδικές όπως με αλαζονεία υποστηρίζεται.

Ο προϋπολογισμός του 2022 έχει κατατεθεί και συζητείται υπό καθεστώς διπλής «πανδημίας»-κρίσης υγειονομικής και οικονομικής. Στον προϋπολογισμό του 2022, όπως επίσης και σε όλους τους προϋπολογισμούς καταγράφονται αριθμοί. Οι αριθμοί από μόνοι τους δεν λένε κάτι. Το ζήτημα είναι, πως ερμηνεύονται και τι υποκρύπτεται
πίσω απ’ αυτούς.

Έτσι ο προϋπολογισμός του 2022 προβλέπει βελτιωμένο ρυθμό ανάπτυξης (4,5 %) και επιπλέον υψηλή και απότομη δημοσιονομική προσαρμογή, προκειμένου το έλλειμμα να περιοριστεί από το 7 % στο 1,4 % (το 2023).

Τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί ;

Ο βελτιωμένος ρυθμός ανάπτυξης συνδέεται με τα δημοσιονομικά μέτρα στήριξης που ελήφθησαν, μέχρι τώρα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με το «άνοιγμα» της οικονομίας μετά το παρατεταμένο καθεστώς λοκ-ντάουν, δηλαδή το καθεστώς διακοπής της οικονομικής δραστηριότητας, για τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους 2021.

Η ανάπτυξη σχεδιάζεται για τους μεγάλους, τους ισχυρούς και τους ολίγους. Δεν αφορά τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, τους εργαζόμενους, τους νέους, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, την περιφέρεια, οι οποίες βρίσκονται στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής, όπως αποτυπώνεται στα προγράμματα και τα αντίστοιχα χρηματοδοτικά εργαλεία. Σε αυτά περιλαμβάνονται το Εθνικό Σχέδιο Ελλάδα 2.0 και το «Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» τα οποία έχουν σχεδιαστεί βάσει του σχεδίου «Πισσαρίδη», που έχει σαφή νεοφιλελεύθερο προσανατολισμό.

Η δε δημοσιονομική προσαρμογή της παραπάνω τάξης και έκτασης σημαίνει συνέχιση και ενίσχυση των πολιτικών λιτότητας και περαιτέρω επιβάρυνση των πολλών.

Ο προϋπολογισμός δεν περιλαμβάνει κάποιο ουσιαστικό μέτρο για να καταπολεμηθεί η ακρίβεια, όταν μάλιστα η επιβάρυνση των πολιτών, των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, από την αύξηση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου συμπαρασύρει και τις τιμές των πρώτων υλών και των ειδών ευρείας κατανάλωσης.

Για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτικής Συμμαχίας έχουν προταθεί, ενδεικτικά, η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στην ενέργεια και η αύξηση του κατώτατου μισθού.

Η επίθεση στο κοινωνικό κράτος, την εργασία και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που είχε αρχίσει από τότε που η κυβέρνηση της ΝΔ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, συνεχίζεται, στερώντας από αυτές τις κοινωνικές κατηγορίες και τους αντίστοιχους τομείς οικονομικής δραστηριότητας τους απαραίτητους πόρους.

Τα ήδη ανεπαρκή μέτρα στήριξης που είχαν ληφθεί, μέχρι τώρα, για το χρονικό διάστημα της πανδημίας μηδενίζονται.

Οι συνολικές δαπάνες για το σύστημα υγείας μειώνονται δραστικά (για τα νοσοκομεία και την πανδημία κατά 820 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2021), όταν το έτος 2022 οι σχετικές χρηματοδοτικές ανάγκες θα είναι αυξημένες λόγω της συνέχισης της πανδημίας, της μακράς μονοθεματικής λειτουργίας των νοσοκομείων του ΕΣΥ, που έχουν καταστεί νοσοκομεία μιάς νόσου και της πλήρους εγκατάλειψης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και ιδίως των Κέντρων Υγείας αγροτικού τύπου. που βρίσκονται σε απομακρυσμένες και ορεινές
περιοχές.

Έτσι συνεχίζεται η καταστροφική διαχείριση της πανδημίας, με την αγνόηση των προτεραιοτήτων που θεωρούνται απαραίτητες για την αντιμετώπιση των συνεπειών της, κυρίως την ενίσχυση του ΕΣΥ (μόνιμη πρόσληψη υγειονομικών, υπαγωγή τους στα βαρέα και ανθυγιεινά, καταβολή των δεδουλευμένων εφημεριών, επίταξη του ιδιωτικού τομέα
κ.α.).

Σε αυτό το πλαίσιο, η χώρα είναι «πρωταθλήτρια» (μεταξύ των δυτικών χωρών) στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε όλους τους δείκτες που συνδέονται με την πανδημία, αυτούς των θανάτων, των διασωληνώσεων, των κρουσμάτων.

Η κυβέρνηση κλιμακώνει την αντικοινωνική πολιτική της, συνεχίζοντας να θεωρεί ότι η πανδημία είναι προσωρινή, όπως προσωρινά θεωρεί ότι είναι ο πληθωρισμός και η ακρίβεια. Δεν ενισχύει κρίσιμους τομείς για την ανάπτυξη και το κοινωνικό κράτος, το ΕΣΥ, τους ΟΤΑ, τον πρωτογενή τομέα, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες, την ελληνική περιφέρεια. Τη μακροπρόθεσμη και όχι μόνον στρατηγική σε όλους τους τομείς την αφήνει στις αγορές, με σκοπό τη διοχέτευση των πόρων στους μεγάλους επιχειρηματικούς
ομίλους και τη μεγιστοποίηση των κερδών τους.

Ο κατώτατος μισθός παραμένει καθηλωμένος, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ. Η αύξηση 2 % που προβλέπεται είναι προσχηματική, αφού με αυτήν δεν καλύπτονται, ούτε στο ελάχιστο, το κόστος της ακρίβειας και οι ανάγκες των νοικοκυριών. Ταυτόχρονα, οι (έμμεσοι και άμεσοι) φόροι προβλέπονται αυξημένοι σε ποσοστό διπλάσιο της αύξησης του ΑΕΠ. Αυτό σημαίνει, ότι τα λαϊκά στρώματα, το εισόδημα των οποίων αποτελεί και την κύρια πηγή φορολόγησης, θα επιβαρυνθούν με δυσβάστακτο κόστος, ενώ οι μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις θα έχουν μειωμένο συντελεστή φορολογίας κερδών.

Η κυβέρνηση επιβάλλει περαιτέρω δυσμενείς όρους στον κόσμο της εργασίας. Οι αντεργατικοί νόμοι ήδη παράγουν αρνητικά αποτελέσματα, με τη μείωση των αποδοχών, τις ανεξέλεγκτες απολύσεις, την εντατικοποίηση της ελαστικής εργασίας χαμηλού κόστους. Το ένα τρίτο σχεδόν των εργαζομένων αμείβεται κάτω από τον κατώτατο μισθό.

Επιπλέον, το 2022 ξεκινά και η εφαρμογή της αντιασφαλιστικής μεταρρύθμισης που εκχωρεί την επικουρική ασφάλιση στα ιδιωτικά συμφέροντα. Οι συνολικές πιστώσεις για το Υπουργείο Εργασίας μειώνονται κατά 1 δις (4,7 %) και οι πόροι που προβλέπονται από τον
τακτικό προϋπολογισμό κατά 4 δις. (16 %). Ο κοινωνικός προϋπολογισμός που φέτος «θα κλείσει» με έλλειμμα άνω των 400 εκ. ευρώ και ο e-ΕΦΚΑ που «θα κλείσει» με έλλειμμα επίσης σχεδόν 400 εκ. ευρώ, υποστηρίζεται ότι θα είναι πλεονασματικοί το 2022 !!! με υπολογισμούς και αναφορές υπεραισιόδοξες, στην ουσία ανεδαφικές.

Οι κοινωνικές δαπάνες για την πρόνοια, τους ανέργους, τις παροχές
υγείας, τους ΟΤΑ μειώνονται κατά 1,7 δις.

Το σύνολο των πολιτικών της κυβέρνησης της ΝΔ αφήνει στο περιθώριο την πολύπαθη ελληνική περιφέρεια-την ελληνική επαρχία. Οι κοινωνικές ανισότητες συμπληρώνονται με τις περιφερειακές και τις ενδοπεριφερειακές (ανισότητες).

Στον αγροτικό τομέα, ενώ τα στοιχεία του κόστους παραγωγής (λιπάσματα, ζωοτροφές, φυτοφάρμακα και σπόροι) έχουν εκτοξευτεί, τα μέτρα αντιμετώπισής του (του κόστους παραγωγής) είναι αποσπασματικά και ανεπαρκή, περιοριζόμενα στη μείωση του ΦΠΑ στις
ζωοτροφές και στην επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο μόνον για τους νέους αγρότες και τους αγρότες-μέλη συλλογικών σχημάτων, αφήνοντας εκτός τη μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών αγροτών. Έτσι τίθενται σε κίνδυνο οι μικρές και μεσαίες αγροτικές εκμεταλλεύσεις.

Η τοπική αυτοδιοίκηση, ιδιαίτερα αυτή που αναφέρεται στην περιφέρεια, πλήττεται με τη συρρίκνωση της οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ, η οποία παγιώνεται με τον προϋπολογισμό. Οι Δήμοι αποκλείονται από τα κυριότερα χρηματοδοτικά εργαλεία, ιδιαίτερα από τις δημόσιες επενδύσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, η τοπική αυτοδιοίκηση καλείται να δημιουργήσει πλεονάσματα !!! Και αυτό γίνεται, όταν, παρά την κλιματική κρίση και τα ολοένα και συχνότερα ακραία φυσικά φαινόμενα, η σχετική ειδική επιχορήγηση που προβλέπεται να ανέλθει στο ποσό των 2 εκ. ευρώ, υπολείπεται κατά πολύ του ποσού των 12,3 εκ. ευρώ του έτους 2021.

Οι πληγείσες από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού περιοχές της Γορτυνίας και της Μεγαλόπολης του νομού Αρκαδίας, που ούτε καν αναφέρθηκαν στην ομιλία του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιου για θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές, ακόμη περιμένουν την υλοποίηση μέτρων θωράκισης, αποκατάστασης και πρόληψης. Οι κάτοικοί τους είναι σε απόγνωση. Φαίνεται ότι αυτές οι περιοχές έχουν ξεχαστεί ή μάλλον «έχουν διαγραφεί από το χάρτη» για την κυβέρνηση της ΝΔ.

Μέσω του προϋπολογισμού του 2022, επιβάλλει στην κοινωνική πλειοψηφία «να πληρώσει» την «ανάπτυξη» των ολίγων, των ισχυρών, εκείνων που την στηρίζουν, ενισχύοντας περαιτέρω τις κοινωνικές, περιφερειακές και ενδοπεριφερειακές ανισότητες.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra