fbpx

Αμηχανία στην κυβέρνηση και αναστάτωση στο ΥΠ.ΟΙΚ. από την αποκάλυψη της “F&M Voice” για Τσακαλώτο

0

O υπουργός Οικονομικών κρατάει στο συρτάρι, δεν συζήτησε καν με τους δανειστές και δεν κατέθεσε στη Βουλή σχέδιο διατάξεων έτοιμο από τον Ιανουάριο, το οποίο προβλέπει τη διασύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών και των λοιπών φορολογικών μηχανισμών των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών. Πρόκειται για σχέδιο που είχε ετοιμάσει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, το οποίο, αν εφαρμοζόταν ήδη, θα μπορούσε να εξαλείψει άμεσα τα φαινόμενα των ταμειακών μηχανών-μαϊμού και να περιορίσει σημαντικά τη φοροδιαφυγή μέσω της μη έκδοσης αποδείξεων και της χρήσης πλαστών τιμολογίων.

Αμηχανία στο κυβερνητικό στρατόπεδο και αναστάτωση στο υπουργείο Οικονομικών προκάλεσε η αποκάλυψη της “F&M Voice” για την απόφαση-σοκ του Ευκλείδη Τσακαλώτου να μην συζητήσει καν με τους δανειστές και να μην προωθήσει στη Βουλή τροπολογία που προβλέπει τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών με τις πληροφοριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου, καθώς επίσης και την υποχρέωση όλων των φυσικών και νομικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στη ΓΓΠΣ τα δεδομένα των φορολογικών στοιχείων (αποδείξεων και τιμολογίων) που εκδίδουν.

Ο υπουργός Οικονομικών έβαλε στον “πάγο” ένα πολύ σημαντικό διαρθρωτικό μέτρο κατά της φοροδιαφυγής το οποίο σχεδιάστηκε από το επιτελείο των συνεργατών του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη. Αν το μέτρο αυτό είχε προωθηθεί εγκαίρως, είχε ήδη ψηφιστεί από τη Βουλή και είχε γίνει νόμος του κράτους, θα μπορούσε να διασφαλίσει την είσπραξη πρόσθετων φορολογικών εσόδων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό τόσο του τρέχοντος όσο και των επομένων ετών, καθώς θα έθετε τέλος στα φαινόμενα χρησιμοποίησης αδήλωτων ή «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών και άλλων φορολογικών μηχανισμών, ενώ ταυτόχρονα θα περιόριζε σημαντικά τα φαινόμενα έκδοσης πλαστών τιμολογίων.

Αντί του μέτρου αυτού, ο κ. Τσακαλώτος έδωσε προτεραιότητα στην επιβολή νέων δυσβάσταχτων φοροεισπρακτικών μέτρων που προκαλούν αυξήσεις στις φορολογικές επιβαρύνσεις επί των εισοδημάτων των χαμηλόμισθων και των χαμηλοσυνταξιούχων και ασχολήθηκε αποκλειστικά με το ακριβές περιεχόμενο των μέτρων αυτών στις “διαπραγματεύσεις” του με τους επικεφαλής των κλιμακίων των Θεσμών.

Όπως αποκάλυψε η “F&M Voice” η τροπολογία για την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών με τις πληροφοριακές υποδομές της ΓΓΠΣ και την καθιέρωση της υποχρέωσης της ηλεκτρονικής διαβίβασης στη ΓΓΠΣ των δεδομένων όλων των εκδιδόμενων αποδείξεων και τιμολογίων είναι έτοιμη για κατάθεση στη Βουλή από τον Ιανουάριο! Παρέμεινε όμως κρυμμένη στο … συρτάρι του κ. Τσακαλώτου, με αποτέλεσμα να παραμένουν στο απυρόβλητο τα κυκλώματα των μεγαλοφοροφυγάδων που υπεξαιρούν εκατομμύρια ευρώ ΦΠΑ και φόρων εισοδήματος κάθε χρόνο μέσω της χρήσης ταμειακών μηχανών-μαϊμού και μέσω της διακίνησης πλαστών και εικονικών τιμολογίων.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη τροπολογία, η κατάθεση της οποίας στη Βουλή έχει «παγώσει» εδώ και τρεις περίπου μήνες, δεν έχει καν τεθεί υπόψη των δανειστών από τον κ. Τσακαλώτο, παρά το γεγονός ότι αποτελεί ένα σημαντικό διαρθρωτικό μέτρο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Δηλαδή δεν έχει καν περιληφθεί στην ατζέντα των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους επικεφαλής των Θεσμών!

tropologia 1

Η επίμαχη τροπολογία, το πλήρες κείμενο της οποίας έχει στη διάθεσή της και αποκάλυψε η «F & M Voice», προβλέπει συγκεκριμένα ότι:

1) Όλα τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες, καθώς επίσης και όλα τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στις πληροφοριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών τα δεδομένα όλων των φορολογικών στοιχείων που εκδίδουν (π.χ. των παραστατικών που σχετίζονται με χονδρικές ή λιανικές συναλλαγές), ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσής τους (ηλεκτρονικά ή χειρόγραφα).

2) Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών θα καθοριστούν η έκταση εφαρμογής και οι ειδικότερες υποχρεώσεις των συναλλασσομένων (φυσικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες, νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων), η διαδικασία και οι τεχνικές προδιαγραφές για τη διαβίβαση, την ασφάλεια και την επεξεργασία των δεδομένων καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη διαβίβασή τους.

3) Υπεύθυνη για τη διαβίβαση, την επεξεργασία, τη διαχείριση και τη διάθεση των δεδομένων των συναλλαγών, είναι η Διεύθυνση Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών (Δ.ΥΠ.ΗΛ.Υ.) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

4) Για κάθε συναλλαγή για την οποία ο υπόχρεος δεν διαβιβάζει τα δεδομένα της θα επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ.

Η τροπολογία είχε σκοπό να καλύψει και το νομοθετικό κενό που είχε δημιουργηθεί από την 1η-1-2015, με τις διατάξεις του άρθρου 38 του ν. 4308/2014 για τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, με τις οποίες καταργήθηκαν οι εξουσιοδοτικές διατάξεις της παραγράφου 9 του άρθρου 26 του ν. 3943/2011, με συνέπεια να μην είναι δυνατή πλέον η έκδοση υπουργικής απόφασης για την ηλεκτρονική διαβίβαση των δεδομένων των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών από τις ταμειακές μηχανές στο εξυπηρετητή (server) που βρίσκεται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων & Διοικητικών Υπηρεσιών.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το σκεπτικό της τροπολογίας αλλά και από πληροφορίες που συνέλεξε η εφημερίδα μας:

α) Οι προτεινόμενες διατάξεις που περιλαμβάνονται στην τροπολογία είχαν ως στόχο να καταστήσουν υποχρεωτική την ηλεκτρονική διαβίβαση των δεδομένων όλων των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων στη ΓΓΠΣ και ταυτόχρονα να δώσουν τη δυνατότητα στο υπουργείο Οικονομικών να αποφασίζει ευθέως για τον τρόπο διαβίβασης των δεδομένων όλων των συναλλαγών, ώστε το μέτρο αυτό να «δέσει» με μια ακόμη σημαντική διαρθρωτική παρέμβαση που ετοιμάζεται για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, την καθιέρωση της υποχρέωσης διενέργειας συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα και με «πλαστικό χρήμα».

β) Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών με την ΓΓΠΣ είχε ως στόχο τα δεδομένα όλων των τιμολογίων και των αποδείξεων που εκδίδονται από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες να διαβιβάζονται ηλεκτρονικά στη ΓΓΠΣ σε πραγματικό χρόνο και να βρίσκονται άμεσα, (με την ολοκλήρωση κάθε συναλλαγής) στη διάθεση των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών. Ουσιαστικά, οι διασυνδεμένοι με την ΓΓΠΣ ελεγκτικοί μηχανισμοί της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων θα είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν on line στους υπολογιστές τους και σε πραγματικό χρόνο τις χονδρικές και τις λιανικές πωλήσεις όλων των επιχειρήσεων, για τις οποίες έχουν εκδοθεί παραστατικά!

γ) Ταυτόχρονα, η υποχρεωτική καθιέρωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και των συναλλαγών με «πλαστικό χρήμα» πάνω από ένα όριο ποσού θα επέτρεπε στο υπουργείο Οικονομικών αυτόματες διασταυρώσεις δεδομένων εκδοθέντων φορολογικών στοιχείων (τιμολογίων, αποδείξεων κ.λπ.) με πληρωμές μέσω e-banking ή ΑΤΜ ή επιταγών ή χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, οπότε θα ήταν πλέον εύκολο να εντοπίζεται το πραγματικό ύψος της συντριπτικής πλειονότητας των συναλλαγών και τυχόν αποκλίσεις μεταξύ διαβιβασθέντων δεδομένων φορολογικών στοιχείων και διαβιβασθέντων στοιχείων πληρωμών μέσω τραπεζικού συστήματος, να τίθενται αυτόματα υπό άμεσο έλεγχο για να διαπιστωθεί εάν συνιστούν στο σύνολό τους αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη! Ουσιαστικά, με τον τρόπο αυτό, κανένας επιχειρηματίας και ελεύθερος επαγγελματίας δεν θα μπορούσε πλέον να αποκρύπτει τις εισπράξεις του από τις πωλήσεις των προϊόντων του ή τις παροχές των υπηρεσιών του, διότι τα πραγματικά ποσά των εσόδων του θα εντοπίζονταν άμεσα μέσω της διαβίβασης των δεδομένων των ηλεκτρονικών πληρωμών που έγιναν στο τραπεζικό σύστημα και της αυτόματης σύγκρισής τους με τα δεδομένα των φορολογικών στοιχείων (τιμολογίων και αποδείξεων) που εξέδωσε.

Για παράδειγμα, όπως ανέφεραν στην εφημερίδα μας αρμόδιες πηγές, ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης αν δεν έκοβε αποδείξεις στους πελάτες του, θα μπορούσε, με τα συστήματα αυτά, να εντοπιστεί άμεσα: οι υποχρεωτικές πληρωμές των πελατών μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών θα διασταυρώνονταν αυτόματα με τα δεδομένα των εκδοθεισών αποδείξεων που θα είχαν διαβιβαστεί υποχρεωτικά και αυτομάτως από τις ταμειακές μηχανές του νυχτερινού κέντρου στη ΓΓΠΣ κι έτσι, για όσα πληρωθέντα ποσά μέσω καρτών δεν υπήρχαν και αντίστοιχα διαβιβασθέντα ποσά εκδοθεισών αποδείξεων το κέντρο αυτό θα καλείτο να πληρώσει τους αναλογούντες φόρους εισοδήματος και ΦΠΑ προσαυξημένους με βαριά πρόστιμα, προσαυξήσεις και τόκους.

4) Ακόμη και οι επιτόπιοι φορολογικοί έλεγχοι θα γίνονταν πιο αποτελεσματικοί, καθώς θα δινόταν η ευχέρεια άμεσου εντοπισμού συναλλαγών για τις οποίες είτε δεν έχουν εκδοθεί φορολογικά στοιχεία είτε έχουν εκδοθεί αποδείξεις από αδήλωτες ταμειακές μηχανές είτε έχουν εκδοθεί πλαστά τιμολόγια. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις παραβάσεων ο καταλογισμός φόρων και προστίμων θα γινόταν άμεσα και με αξιόπιστο τρόπο.

5) Θα ήταν ευκολότερη η ανάλυση της συμπεριφοράς κάθε επιχείρησης και η ανίχνευση φαινομένων αποφυγής έκδοσης αποδείξεων.

6) Θα ήταν άμεση η στατιστική επεξεργασία και η ανάλυση δεδομένων συναλλαγών προς διενέργεια στοχευμένων ελέγχων.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra