fbpx

Το παραμύθι της Jumbo έχει… δράκους

0

Η Jumbo φαίνεται πως είναι η εταιρία που οι καταναλωτές λατρεύουν να μισούν. Η αμφιθυμία του καταναλωτικού κοινού έχει πολλές πτυχές.

Γράφει η Νατάσα Σπαντιδάκη

Από τη μία η «κινεζική» ποιότητα των παιχνιδιών. Οι υπάλληλοι των καταστημάτων καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με τα παράπονα των πελατών που επιστρέφουν τα ελαττωματικά προϊόντα από τον «Κόκκινο Δράκο» ή άλλες τρίτες χώρες.

Η επιχείρηση έχει βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο του ΕΦΕΤ, της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτών και άλλων αρμοδίων φορέων. Πλαστικά πιατάκια που ξεβάφουν, ταψιά, κουτάλες, μπολ και ζαχαρωτά είναι μερικά από τα προϊόντα που έχουν ανακληθεί.

Η Jumbo έχει δεχτεί «καμπάνες» πάνω από μισό εκατομμύριο, άλλοτε για μη ασφαλή προϊόντα και άλλοτε για παραβάσεις του νόμου περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών κ.ά.

«Δουλέψτε τζάμπα»

Από την άλλη, «βραχνά» για τον ιδιοκτήτη της αλυσίδας, Απόστολο Βακάκη αποτελούν οι συχνές καταγγελίες για τις εργασιακές συνθήκες, αλλά και οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Όπως εκείνες του Οκτωβρίου 2013 έξω από το υπερκατάστημα της Jumbo στην Πειραιώς, αλλά και στον Άγιο Στέφανο.

Με το σύνθημα «Τρέξτε στα Jumbo, δουλέψτε τζάμπα» καυτηριάστηκε η μισθολογική πολιτική Βακάκη για τα χαμηλά ημερομίσθια, την εκ περιτροπής εργασία, τα ωράρια-λάστιχο. Η απάντηση του Απόστολου Βακάκη είναι πως τηρείται ευλαβικά η εργασιακή νομοθεσία (στην Jumbo εργάζονται πάνω από 4.000 άτομα).

Πρόκληση

Ξεχωριστό κεφάλαιο αποτελούν τα διαφημιστικά σποτάκια με τις ατάκες που προκαλούν ντόρο.

«Κράζεις; Θαυμάζεις!», «Γιατί έχεις τα Jumbo πλάι σου», «Ε, ρε Jumbo που σας χρειάζεται!», «Ρουφάμε και τα λέμε, λέμε» είναι μερικές από τις προκλητικές φράσεις που ακούστηκαν στον αέρα της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου με το καταναλωτικό κοινό να της σχολιάζει για το κακόγουστο και αμφιλεγόμενο διαφημιστικό τους περιεχόμενο.

Το παράκανε

Η φετινή, όμως, πασχαλινή διαφήμιση με πρωταγωνίστρια την Άντζελα Δημητρίου, προκαλεί συζητήσεις και ποικίλες αντιδράσεις.

Η προτροπή της, κρατώντας ένα κόκκινο αβγό, προς τον συμπρωταγωνιστή της «Χτύπα σαν άντρας», έγινε αφορμή να εκδώσει το ΚΕΘΙ (Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας) ανακοίνωση με την οποία αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι η συγκεκριμένη διαφήμιση «παροτρύνει στην άσκηση βίας κατά των γυναικών (…) ενισχύει και προκαλεί την αναπαραγωγή έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων καθώς και την εκδήλωση σεξιστικών συμπεριφορών» και ζητά την απόσυρση της διαφήμισης. Με τη σειρά του, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας αποφάσισε την τροποποίηση της συγκεκριμένης φράσης από τη διαφήμιση καθώς προσκρούει σε άρθρα του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε).

«Κερασάκι στην τούρτα» αποτελεί η μη ύπαρξη αμπαλάζ. Πως είναι δυνατόν ένα παιχνιδάδικο να μην κάνει περιτύλιγμα σε ένα δώρο που προορίζεται για παιδί (;) αναρωτιόντουσαν στην αρχή οι γονείς όταν έφταναν στο ταμείο να πληρώσουν. Τώρα, πλέον, ξέρουν ότι θα πρέπει να πληρώσουν έξτρα τη συσκευασία δώρου.

Ρουφάνε… πορτοφόλια

Ότι, όμως, και να γίνει οι περισσότεροι -με βάση τον τζίρο της εταιρίας- εκεί θα καταλήξουν για παιχνίδια και όχι μόνο.

Οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo στο α΄ εξάμηνο της χρήσης 2015-2016 αυξήθηκαν κατά 8,97% στα 371,75 εκατ. ευρώ, τα EBIDTA ενισχύθηκαν στα 105,48 εκατ. ευρώ (+15,10), ενώ η κερδοφορία ανήλθε στα 72,52 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 15,72%.

Πρώτος παίχτης

Στον 63χρόνο Αιγυπτιώτη που βρίσκεται στο τιμόνι της JUMBO δεν αρέσουν καθόλου τα «παιχνίδια». Λιγομίλητος, δουλεύει τουλάχιστον 12 ώρες την ημέρα και δεν διστάζει να τα βάλει με όλους, ακόμη και με τους συναδέλφους του.

Τι κι αν ο τζίρος ξεπερνάει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ (στα 541 εκατ. ευρώ το 2014), ο επιχειρηματίας, Απόστολος Βακάκης είναι από το πρωί μέχρι το βράδυ στο γραφείο του.

Ο επικεφαλής του Jumbo χρησιμοποιεί τακτικά το ελικόπτερο για να μετακινηθεί στο δίκτυο των 73 καταστημάτων σε τέσσερις χώρες (53 στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 7 στη Ρουμανία).

Κάθε τι που αφορά τα Jumbo έχει την σφραγίδα του. Από τις εισαγωγές μέχρι και τις πολυσυζητημένες διαφημίσεις που τις συναντάς παντού, ειδικά όσο πλησιάζει το Πάσχα!

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Finance & Markets Voice

 

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra