fbpx

Η κρίση “χτύπησε” και την πράσινη επιχειρηματικότητα

Αν και η Ελλάδα διαθέτει αναμφίβολα συγκριτικό πλεονέκτημα στην πράσινη οικονομία και επιχειρηματικότητα, λόγω των ποιοτικών χαρακτηριστικών της, εντούτοις η κρίση έχει περιορίσει τις επενδύσεις και σε αυτόν τον τομέα.

Η οικονομική κρίση οδήγησε τις κυβερνήσεις να περικόπτουν δαπάνες από παντού, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν τα δημοσιονομικά τους προβλήματα. Ως αποτέλεσμα να τίθενται σε δεύτερη μοίρα περιβαλλοντικές πολιτικές και κίνητρα.

Οι επιχειρήσεις διστάζουν μπροστά σε νέες επενδύσεις, δυσκολεύονται να αντλήσουν χρηματοδότηση, ενώ πολλές είναι αυτές που αγωνίζονται να παραμείνουν ανοικτές. Από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές ανησυχούν περισσότερο για την εργασία και το εισόδημα τους παρά για το μέλλον του πλανήτη. Και, δυστυχώς, για την Ελλάδα αυτά ισχύουν σε μεγαλύτερο βαθμό.

Τι δείχνουν οι έρευνες

Αρνητική στάση απέναντι στην πράσινη επιχειρηματικότητα διατηρεί η πλειοψηφία της Ελλάδας, καθώς θεωρεί ότι οι οι σημερινές συνθήκες δεν είναι κατάλληλες για την ανάπτυξή της.

— Οι γυναίκες πιο θετικές

Σύμφωνα με τις πρόσφατες πανεπιστημιακές έρευνες, το γυναικείο φύλο είναι πιο θετικό απέναντι στην πράσινη επιχειρηματικότητα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των θετικών απαντήσεων (σχετικά με το αν θα ασχολιόντουσαν με την πράσινη επιχειρηματικότητα) συγκεντρώνεται σε ηλικίες 31εως 40. Επίσης, όσο ανεβαίνει το μορφωτικό επίπεδο, τόσο μεγαλώνει και το ποσοστό των ατόμων που πιστεύουν ότι οι σημερινές συνθήκες είναι κατάλληλες για την ανάπτυξη της πράσινης επιχειρηματικότητας.

— «Πίσω» στις πράσινες μεταφορές

Οι ελληνικές εταιρίες στρέφονται προς την πράσινη κουλτούρα, με το να εξοικονομούν ενέργεια, να πραγματοποιούν ανακύκλωση, να εξοικονομούν νερό και να έχουν πράσινες προμήθειες. Όμως δεν ακολουθούν συστήματα με πράσινες μεταφορές.

— Οι Έλληνες δεν έχουν πράσινη κουλτούρα

Όπως προκύπτει από τις έρευνες, οι περισσότεροι ερωτηθέντες θεωρούν ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν πράσινη κουλτούρα και δεν πιστεύουν ότι υπάρχει ζήτηση στη ελληνική αγορά για προϊόντα στα οποία εφαρμόζεται η πράσινη επιχειρηματικότητα. Η άποψή τους ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν πράσινη κουλτούρα επηρεάζει σημαντικά τη γνώμη τους για την πράσινη επιχειρηματικότητα από τη στιγμή που θεωρούν ότι δεν υπάρχει ζήτηση.

— Μειονέκτημα το λειτουργικό κόστος

Ο λόγος που κυρίως οι εταιρίες δεν επιλέγουν να υιοθετούν περιβαλλοντικές πρακτικές είναι για να μειώσουν το λειτουργικό κόστος της εταιρίας τους, ώστε να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα και να επιβιώσουν.

Ο αντίλογος

Παρόλα αυτά, αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η πράσινη επιχειρηματικότητα μπορεί να θεωρηθεί ως ευκαιρία για την ανάκαμψη των επιχειρήσεων, της απασχόλησης αλλά και γενικότερα της τόνωσης της οικονομίας.

Όσο το κόστος της ενέργειας θα αυξάνεται και οι φυσικοί πόροι θα εξαντλούνται τόσο θα μεγαλώνει και η ζήτηση για πράσινες λύσεις.

Μια ανάλυση της Deutsche Bank έδειξε, ότι οι πράσινες τεχνολογίες αντιμετωπίζουν μεν σε αρκετές χώρες τα ίδια προβλήματα με τους υπολοίπους κλάδους της οικονομίας, αλλά οι προοπτικές τους παραμένουν λαμπρές επειδή οι θεμελιώδεις παράμετροι που ευνοούν την ανάπτυξή τους παραμένουν ισχυρές.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra