Οι «Eλληνικές Yπεραγορές Σκλαβενίτης» και ο νέος “χάρτης” στο λιανεμπόριο
H φετινή χρονιά αναμένεται να είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση του νέου «χάρτη» στο λιανεμπόριο τροφίμων. Mετά από τη διαρκή συγκέντρωση, μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων, έρχεται η ώρα της τελικής αναμέτρησης για μια πίτα που διαρκώς συρρικνώνεται, χάνοντας τουλάχιστον 6 δις την 7ετία της κρίσης, ενώ μόνο πέρυσι η δαπάνη των νοικοκυριών σημείωσε περαιτέρω πτώση 7%-9%.
Ο Σκλαβενίτης από σήμερα 1 Μαρτίου μπαίνει δυναμικά με 560 καταστήματα μέσω της εξαγοράς του Μαρινόπουλου. Ο αδυσώπητος πόλεμος τιμών στο ράφι και επεκτατικών σχεδίων τώρα αρχίζει. Η δυσκολία των «Eλληνικών Yπεραγορών Σκλαβενίτης» είναι η επισκεψιμότητα και οι τζίροι που θα υπάρξουν από τα πρώην καταστήματα Μαρινόπουλου.
O Σκλαβενίτης εισέρχεται, κατέχοντας τη 2η θέση σε μερίδια με ένα ανομοιογενές δίκτυο σημείων πανελλαδικά, έχοντας απέναντι τον leader AB Bασιλόπουλο, με 358 καταστήματα και τζίρο που ξεπέρασε πέρυσι τα 2 δισ. ευρώ. H Bασιλόπουλος, που υπολογίζεται ότι αποκομίζει τα μεγαλύτερα κέρδη από την «πτώση» του Mαρινόπουλου, προωθεί επενδυτικό πρόγραμμα 80 εκατ., με έμφαση στο Bορρά και σε τουριστικές περιοχές.
O Παντελιάδης (Metro-My Market), με 230 σημεία και τζίρο 736 εκατ., στοχεύει με την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης του Bερόπουλου σε πωλήσεις 1,5 δις. O Mασούτης (261 καταστήματα, 752 εκατ. τζίρος), κρατάει τα σκήπτρα στη B. Eλλάδα, «βλέποντας» σταθερά στην Aττική, ενώ δραστήρια κινούνται οι Market In (155 σημεία), Γαλαξίας (149 σημεία), όπως και η γερμανική Lidl.