Στα τουρσιά και τα διατηρημένα λαχανικά το μέλλον των εξαγωγών
Σημαντικές εξαγωγικές προοπτικές παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα η μεταποίηση λαχανικών σε άλμη (τουρσί), με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για επενδυτές με ίδια κεφάλαια είτε για ομάδες παραγωγών να προχωρούν σε παρόμοιες επενδύσεις.
Ο αγροδιατροφικός τομέας, παρά τα προβλήματα των αγροτών, εξακολουθεί να παρουσιάζει μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες στις εξαγωγές και έναν σημαντικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης.
Όπως τονίζουν οι νέες επιχειρήσεις στον χώρο, η εσωτερική ζήτηση είναι ακόμη μικρή και οι περισσότεροι επιχειρηματίες έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή. Τα προϊόντα εξάγονται κυρίως σε Γερμανία, Σουηδία, Βέλγιο και Πολωνία.
Σε αυτό βέβαια, συμβάλλει και το γεγονός ότι οι χώρες της νότιας Ευρώπης μπορούν να απολαμβάνουν φρέσκα τα λαχανικά τους. Κάτι που δεν ισχύει για την βορειοκεντρική Ευρώπη.
Η Τουρκία ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας στο τουρσί
Όπως σε έναν μεγάλο αριθμό αγροδιατροφικών προϊόντων με εξαγωγικό χαρακτήρα, έτσι και στο τουρσί η Ελλάδα βρίσκει μπροστά της τα τουρκικά προϊόντα που η χαμηλότερη τιμή τους τα κάνει πιο «ελκυστικά» στους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Μετά την Τουρκία, μεγάλοι ανταγωνιστές παραμένουν η Βουλγαρία και τα Σκόπια.