fbpx

Ολόκληρη η πρόταση Εξεταστικής για την Υγεία από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Προς τη Βουλή των Ελλήνων

Πρόταση σύστασης εξεταστικής επιτροπής για τη διερεύνηση σκανδάλων στον χώρο της Υγείας κατά τα έτη 1997-2014

(κατ’ αρθρ. 68 παρ.2 του Συντάγματος και 144 επ. του Κανονισμού της Βουλής)

Κατά την τελευταία εικοσαετία και ιδιαίτερα την περίοδο της οικονομικής κρίσης που η χώρα αντιμετωπίζει σοβαρά δημοσιονομικά προβλήματα, στο χώρο της Υγείας διαμορφώθηκαν ευνοϊκές συνθήκες για να αποκτήσουν τα φαινόμενα της προκλητής ζήτησης , της σπατάλης και της διαφθοράς δομικά χαρακτηριστικά. Το καθεστώς ανυπαρξίας μηχανισμών ελέγχου, ασυδοσίας και αδιαφανούς διαχείρισης του δημόσιου χρήματος, οργανώθηκε και συντηρήθηκε με την πολιτική ανοχή και ασυλία που προσέφεραν τα κόμματα εξουσίας , τα στελέχη τους και το πελατειακό πολιτικό σύστημα.

Σύμφωνα με πληθώρα καταγγελιών, δημοσιευμάτων αλλά και πορισμάτων ελέγχου από αρμόδια κρατικά όργανα, η κακοδιαχείριση των δημόσιων νοσοκομείων και των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Υγείας φορέων, η ανορθολογική ανάπτυξη δομών και υπηρεσιών και η συναλλαγή πολιτικών και υπηρεσιακών στελεχών με ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα στον τομέα των προμηθειών και του φαρμάκου, οδήγησε σε κατασπατάληση και ιδιοποίηση δημόσιων πόρων, οι οποίοι αντί να επενδυθούν στο Σύστημα Υγείας και στην αναβαθμισμένη κάλυψη των υγειονομικών αναγκών των πολιτών, τροφοδότησαν ένα ολόκληρο σύστημα παραοικονομίας και διάχυτης ανομικής συμπεριφοράς .

Από πολλές αναφορές, που αφορούν στη διαχείριση των Νομικών Προσώπων Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου, προκύπτει ότι αυτή ήταν αδιαφανής και ιδιοτελής, σύμφυτη με την υπερχρέωση υλικών, την ευνοϊκή μεταχείριση εταιρειών και προμηθευτών του ΕΣΥ και των Ασφαλιστικών Ταμείων-ΕΟΠΥΥ, την «ημετεροκρατία» στους διορισμούς του προσωπικού και στις συμβάσεις παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών (outsourcing) στις δημόσιες δομές.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στη διαχείριση και την εν γένει λειτουργία του Κ.Ε.Ε.Λ.Π.Ν.Ο., του φορέα που για πρώτη φορά από τη σύστασή του ελέγχθηκε από τη ΓΔΔΕ του Υπουργείου Οικονομικών το έτος 2016, σαφώς προκύπτει διαχρονική διαφθορά και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος. Ενδεικτικά περί αυτού τα πορίσματα των ελέγχων του ΣΕΕΔΔ έτους 2010 (έλεγχος νομιμότητας προσλήψεων προσωπικού) και ΣΕΥΥΠ (έλεγχος νομιμότητας προσλήψεων προσωπικού ετών 2011 και 2012, οικονομικός – διαχειριστικός έλεγχος ετών 2012, 2013, 2014, ο οποίος στη συνέχεια επεκτάθηκε μέχρι το 2004), η παραπομπή στο ακροατήριο του ποινικού δικαστηρίου στελεχών και υπαλλήλων του ΚΕ.ΕΛ.Π.Ν.Ο., με βαρύτατες κατηγορίες για κακουργηματικές πράξεις που διέπραξαν σε βάρος του ΚΕ.ΕΛ.Π.Ν.Ο. και επί ζημία της περιουσίας του κατά τα έτη 2004-2006, το πόρισμα της έκθεσης ελέγχου-επεξεργασίας του Σ.Δ.Ο.Ε. για εικονικά τιμολόγια (φορολογική περίοδος 2003-2009).

Ακόμη μεγαλύτερο αρνητικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα είχε και η εκτίναξη της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης, ειδικά την προηγούμενη δεκαετία, αλλά και των υπόλοιπων λειτουργικών δαπανών των νοσοκομείων, που ήταν αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας. Οι βασικοί λόγοι γι’ αυτή την «έκρηξη» των δημόσιων αλλά και των ιδιωτικών δαπανών υγείας ήταν η διαχρονική και συνειδητή υπερτιμολόγηση φαρμάκων και ιατροτεχνολογικών υλικών, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τους μέσους όρους των τιμών στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έλλειψη μηχανισμών αξιολόγησης των καινοτόμων φαρμάκων και της τεχνολογίας υγείας, η ανυπαρξία οποιουδήποτε μηχανισμού διαπραγμάτευσης αποδεκτών τιμών αποζημίωσης των ακριβών φαρμάκων και των υπόλοιπων υλικών, η απουσία «εργαλείων» ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, η μη συστηματική παρακολούθηση της δαπάνης καθώς και η ανυπαρξία ελέγχου του κόστους, με απόρροια την εκτόξευση στα ύψη τόσο των δαπανών των ασφαλιστικών ταμείων και του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για φάρμακα, εξετάσεις, νοσήλεια και λοιπές υπηρεσίες όσο και του λειτουργικού κόστους των Νοσοκομείων, συμβάλλοντας έτσι στην υπερχρέωσή τους και στην αδυναμία τους να αποπληρώνουν, για μεγάλο χρονικό διάστημα, τις οφειλές τους.

Τέλος, χαρακτηριστικό αντιπαράδειγμα ορθής, υγιούς και προς όφελος του κοινωνικού συνόλου διαχείρισης και λειτουργίας, αποτελεί και η περίπτωση του Νοσηλευτικού Ιδρύματος «ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ − Ε.Ε.Σ. ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ − Ν.Π.ΙΔ.», το οποίο αποτέλεσε από το 2000 και έπειτα επιτομή κακοδιαχείρισης και διαφθοράς. Με δόλιες ενέργειες και αδιαφανείς συμφωνίες και διαδικασίες, οδηγήθηκε στην υπερχρέωση και στη συνέχεια, μετά από την κατάσχεση και τον πλειστηριασμό του από την Τράπεζα Πειραιώς, με τη συνεπικουρία σκανδαλωδών νομοθετικών ρυθμίσεων, μετατράπηκε από κοινωφελές νοσοκομείο ιδρύματος σε ιδιωτική κλινική, ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης της υπερθεματίστριας του πλειστηριασμού ανώνυμης εταιρείας «ΗΜΙΘΕΑ Α.Ε.», συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς.

-Για τους λόγους αυτούς οι υπογράφουσες και υπογράφοντες βουλευτές προτείνουμε τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, σύμφωνα με τα άρθρα 68 παρ. 2 του Συντάγματος και 144 επ. του Κανονισμού της Βουλής προκειμένου να διερευνηθεί το ειδικό ζήτημα δημόσιου ενδιαφέροντος για τη διαφθορά και την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος στο χώρο της υγείας κατά τα έτη 1997 έως και 2014 και ειδικότερα:

– Όσον αφορά στο ΚΕ.Ε.Λ.Π.Ν.Ο.: ο τραπεζικός δανεισμός αυτού, όπως ο δανεισμός του με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε. και την Τράπεζα Αττικής, και όλες οι δανειακές συμβάσεις που έχει συνάψει, με τις τροποποιήσεις τους, τα υπέρογκα ποσά που καταβλήθηκαν για διαφημιστική δαπάνη άνευ ουσίας και ανάγκης, οι συμβάσεις αγοράς, μίσθωσης ή χρήσης ακινήτων, τα εικονικά τιμολόγια, οι «διορισμοί» και η μισθοδοσία προσωπικού χωρίς συμβάσεις, ακόμα και απευθείας από Υπουργούς, οι μετατροπές συμβάσεων εργασίας, οι συμβάσεις παροχής υπηρεσιών ή/και έργου ή/και προμηθειών υλικών και αντιδραστηρίων, η διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων και οι συνέπειες της εν γένει οικονομικής διαχείρισής του.

– Όσον αφορά στην Τιμολόγηση, στην καταβολή Φαρμακευτικής δαπάνης και στις λοιπές προμήθειες: το περιεχόμενο των υπουργικών αποφάσεων καθορισμού τιμών και ύψους αποζημίωσης φαρμάκων, νοσοκομειακών και λοιπών υλικών, αλλά και το σύννομο ή μη των υπουργικών αποφάσεων, των συμβάσεων, των διοικητικών ενεργειών και των κανονιστικών πράξεων τόσο των αρμόδιων υπουργών όσο και των εμπλεκόμενων φορέων εποπτείας τους .

– Όσον αφορά στο «ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ − Ε.Ε.Σ. ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ − Ν.Π.Ι.Δ.»: η διοίκηση, διαχείριση και συμφωνίες που οδήγησαν στην υπερχρέωση και στη μη εξυπηρέτηση των οφειλών του, τα πάσης φύσεως δάνειά του, οι διαδικασίες και συμφωνίες που οδήγησαν στην με πλειστηριασμό εκποίηση του νοσηλευτικού ιδρύματος και όλης της περιουσίας του, ο προσδιορισμός της αξίας των πλειστηριασθέντων πραγμάτων και δικαιωμάτων, οι σχετικές συμβάσεις και τα σύμφωνα εμπιστευτικότητας, το σύννομο ή μη του περιεχομένου τους, το εάν εκπλειστηριάστηκαν και πράγματα κυριότητας του Ε.Ε.Σ. που είχαν παραχωρηθεί σ’ αυτό λόγω του ιδρυματικού του χαρακτήρα, το εάν από όλες τις παραπάνω ενέργειες εξυπηρετήθηκε ή αντίθετα ζημιώθηκε το Ελληνικό Δημόσιο, το εάν ωφελήθηκαν παρανόμως τρίτα πρόσωπα –φυσικά ή/και νομικά- καθώς και το ύψος του οφέλους τους. Επιπροσθέτως, να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του Υπουργού Υγείας και του τότε Διοικητικού Συμβουλίου καθώς και τυχόν ευθύνες -για συγκάλυψη- από τους αρμόδιους και μετά τον πλειστηριασμό του υπουργούς.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra