fbpx

Sιxt: Το «άδειασμα»… των Γερμανών στον Βασιλάκη ανοίγει τον δρόμο για Μοτοδυναμική και Κοsmocar

0

Μία σημαντική εξέλιξη υπήρξε τα τελευταία 24ώρα στην πώληση της εταιρίας ενοικίασης αυτοκινήτων Lion Rental S.A. (Sixt) του ομίλου Θεοχαράκη.

Αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον οκτώ όμιλοι και ζητήθηκαν προσφορές από τους τέσσερις εξ αυτών. Μετά την κατάθεση μη δεσμευτικών προσφορών, επιλέχθηκαν οι επενδυτές που θα περάσουν στη β’ φάση χωρίς όμως να είναι σαφές αν η γερμανική Sixt επιθυμεί να αναλάβει την Lion Rental ο όμιλος Βασιλάκη, ο οποίος είναι ο βασικός ανταγωνιστής μέσω της Autohellas (Hertz). Οι Γερμανοί της μητρικής εταιρίας κάτι θα ξέρουν παραπάνω και δεν θέλουν να δώσουν έτσι εύκολα τα κλειδιά της εταιρίας και να ενισχύσουν επιχειρηματικά την οικογένεια Βασιλάκη. Έχουν αυστηρούς όρους και θα είναι αυτοί που θα έχουν το πάνω χέρι, όπως στην περίπτωση της Avis Hellas το παιχνίδι κρίθηκε στη στάση της μητρικής αμερικανικής Avis. Σε περίπτωση που αποχωρήσει από την διαγωνιστική διαδικασία η Hertz-Autohellas (συμφερόντων του ομίλου Βασιλάκη), μένουν ως ενδιαφερόμενοι στρατηγικοί επενδυτές οι Οδ. Κυριακόπουλος της Μοτοδυναμικής που είχε αποκαλύψει πρόσφατα σε εκτενές ρεπορτάζ η fmvoice.gr αλλά και η γνωστή επιχειρηματική οικογένεια Μανδύλα (Kosmocar, Karenta).

Η χρηματοδότηση

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες η όλη διαγωνιστική διαδικασία πώλησης της Sixt αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαΐου. Ο διαγωνισμός γίνεται με την ευθύνη της Αlpha Βank που είναι και ο κύριος χρηματοδότης του ομίλου.

Πάντως, οι όποιοι ενδιαφερόμενοι βρεθούν αναμένεται να ζητήσουν γενναίο «κούρεμα» των δανείων που τη βαρύνουν, τα οποία ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ.

Με 90 εκατ. ευρώ δανεισμό και περίπου 6 εκατ. ευρώ EBITDA, προτεραιότητα για τις τράπεζες, ως προς την επιλογή του επενδυτή, είναι η ενδυνάμωση του ισολογισμού της Sixt και η εξασφάλιση νέας χρηματοδότησης για ανανέωση στόλου και κεφάλαιο κίνησης.

Η εταιρία έχει μεν καλή θέση στην αγορά, η οποία χαρακτηρίζεται από ευοίωνες προοπτικές εξαιτίας της δυναμικής του τουρισμού, όμως βαρύνεται με μεγάλες υποχρεώσεις. Οι μεγαλύτερες προκύπτουν από τη χρηματοδότηση της αγοράς και της κυκλικής ανανέωσης του στόλου των περίπου 6.000 οχημάτων της και τη συντήρησή του.

O ανταγωνισμός

Την τελευταία τριετία με την αλματώδη αύξηση του τουρισμού οι παίκτες στην αγορά των μακροχρόνιων μισθώσεων και της ενοικίασης έχουν ανεβάσει στροφές. Η παρουσία μεγάλων αναγνωρίσιμων πολυεθνικών σημάτων, συνθήκη απαραίτητη για την ευκολότερη προσέλκυση των ξένων πελατών, δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού σε κανένα συμμετέχοντα στην αγορά. Στην Ελλάδα δεσπόζει η Hertz-Autohellas συμφερόντων του ομίλου Βασιλάκη. Με περισσότερους από 115 σταθμούς ανά τη χώρα, εκ των οποίων 21 σε αεροδρόμια, και ένα στόλο ο οποίος ξεπερνάει τα 23.000 αυτοκίνητα ενώ έχει μέσο όρο ηλικίας μόλις 11 μήνες, η Hertz ελέγχει περίπου το ένα τρίτο της αγοράς.

Ιδιαίτερα υπολογίσιμη δύναμη βέβαια είναι και η Avis Hellas που ελέγχει τα σήματα Avis, Budget και Payless, αλλά και η υπό αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή Sixt. Αλλά οι παραπάνω εταιρείες δεν είναι μόνες τους. Επιχειρήσεις που έχουν αξιοσέβαστα ποσοστά, ειδικά σε εξειδικευμένους υποκλάδους, είναι και η Leaseplan, η Executive Lease, η Europcar, η ALD Automotive και η Avance.

Στο μεταξύ, σε μερικές επιμέρους τοπικές αγορές και νησιωτικούς προορισμούς έχουν αναπτυχθεί μικρότερες επιχειρήσεις με μικρούς στόλους της τάξης των 100-200 αυτοκινήτων, που αν και έχουν έντονη εποχικότητα, ενίοτε καταγράφουν εκεί υψηλότερες πωλήσεις από τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, έχοντας διαμορφώσει πολύχρονες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους τοπικούς ξενοδόχους.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra