Νέα εποχή στην αυτοκίνηση φέρνει το deal GM και Honda
Ένα νέο σημαντικό deal στον κλάδο αυτοκινήτου μας δείχνει το μέλλον! Η ιαπωνική Honda και η αμερικανική General Motors συμφώνησαν να συνεργαστούν στην ανάπτυξη έξυπνων αυτοκινούμενων αυτοκινήτων, ήτοι δηλαδή χωρίς οδηγό, σηματοδοτώντας μάλιστα την πρώτη μέγκα-συνεργασία μεταξύ παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών σε έναν τομέα που μέχρι τώρα δραστηριοποιούνταν κυρίως νέες τεχνολογικές εταιρίες.
Η αμερικανική βιομηχανία έχει ήδη ιδρύσει τον βραχίονα της Cruise Automation, με στόχο ειδικά τη δημιουργία και ανάπτυξη αυτοκινούμενων οχημάτων. Όμως, ειδικοί του κλάδου θεωρούν ως ιδιαίτερα σημαντική τη συνεργασία με τη Honda, η οποία θα αποκτήσει μετοχικό μερίδιο στην Cruise (αξίας 750 εκατ. δολαρίων), ενώ θα προχωρήσει και στην επένδυση 2,75 δισ. δολαρίων, με στόχο την επιτάχυνση της τεχνολογικής έρευνας και ανάπτυξης του τομέα. Σημειωτέον δε, ότι μόλις τέσσερις μήνες πριν η GM είχε ανακοινώσει ότι στο ίδιο project θα επενδύσει 2,25 δισ. δολάρια το Vision Fund της ιαπωνικής SoftBank.
Μέχρι τώρα, το ενδιαφέρον των παραδοσιακών μεγάλων αδελφών του Ντιτρόιτ (αλλά και των έτερων κραταιών βιομηχανιών σε Ευρώπη και Ιαπωνία) για τον τομέα ήταν σχετικά χλιαρό. Αυτό είχε δημιουργήσει ένα κενό που είχαν σπεύσει να εκμεταλλευτούν αμερικανικές, κυρίως, τεχνολογικές εταιρίες. Ενδεικτικό παράδειγμα το Waymo, το αυτοκινούμενο όχημα που έχει παρουσιάσει η Alphabet, που είναι θυγατρική του τεχνολογικού κολοσσού της Google. Όμως, το συμφωνηθέν deal επιβεβαιώνει ότι κάτι αλλάζει, ότι ενδιαφέρον από την αγορά και το καταναλωτικό κοινό υπάρχει, κάτι που θα ωθήσει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να «ξυπνήσουν».
Η General Motors φαίνεται να σχεδιάζει να παρουσιάσει την πρώτη της γραμμή σε αυτοκινούμενα οχήματα, μέσα στην επόμενη χρονιά, κάτι που εκτιμάται ότι θα ασκήσει πιέσεις και σε άλλες εταιρίες του κλάδου, με πρώτη και κυριότερη την νούμερο ένα αμερικανική ανταγωνιστική της, την Ford. Δεν είναι τυχαίο ότι η είδηση της συμφωνίας «ζωντάνεψε», χθες, τις μετοχές του κλάδου και κυρίως βέβαια της ίδιας της GM.