Η Αγγλία πετάει το γάντι… στους μάνατζερ
Αλλαγές στους κανονισμούς της προμήθειας των ατζέντηδων με τη βοήθεια της ΦΙΦΑ επιχειρεί η Αγγλία στην προσπάθειά της να αλλάξει τον κόσμο του ποδοσφαίρου αλλά και τα έξοδα των ταμείων των ποδοσφαιρικών συλλόγων της.
Γράφει η: Μαρία Παγανή
Είναι γνωστό ότι το ποδόσφαιρο τα τελευταία χρόνια είναι από τις πιο επικερδείς επιχειρήσεις παγκοσμίως, με τον ετήσιο τζίρο της να αγγίζει τρισεκατομμύρια. Μεγάλο μερίδιο της πίτας, κατέχουν οι ατζέντηδες των αθλητών και τα γραφεία τους με τις αμοιβές που λαμβάνουν για να κλείσουν μια επικερδή συμφωνία και με τις μεγάλες προμήθειες που κερδίζουν από τις μετακινήσεις των πελατών του σε άλλους συλλόγους. Τα κέρδη τους σε πολλές περιπτώσεις είναι πονοκέφαλος για τις ομάδες που είναι υποχρεωμένες να καταβάλλουν και την προμήθεια στην εκάστοτε μεταγραφή.
Η πολιτική αυτή των μεταγραφών παρακίνησε τους συλλόγους της Πρέμιερ Λιγκ να προσπαθήσουν να την αλλάξουν. Στόχος τους είναι να καταφέρουν οι παίκτες να καλύπτουν οι ίδιοι την προμήθεια των εκπροσώπων τους στην περίπτωση μεταγραφής. Με τον τρόπο αυτό και το οικονομικό κόστος της μεταγραφής θα μειωθεί για τις ομάδες και θα αποτελέσει και ένας μοχλός πίεσης για να μειώσουν οι ατζέντηδες τις οικονομικές απαιτήσεις που σε αρκετές περιπτώσεις είναι υπέρογκες. Σε αυτή τους την προσπάθεια, οι ομάδες του Νησιού, ζήτησαν τη βοήθεια της ΦΙΦΑ, η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει τους κανονισμούς σχετικά με την προμήθεια των μανατζερ.
Οι σύλλογοι της Πρέμιερ Λιγκ, με βάση τα στοιχεία της ‘’Deloitte’s Sports Business Group’’, δαπάνησαν για την περυσινή σεζόν 1,9 δισεκατομμύρια στερλίνες , σπάζοντας το φράγμα των 1,4 δισεκατομμυρίων στερλίνων της προηγούμενης περιόδου. Το στοιχείο όμως που έκανε μεγάλη εντύπωση είναι πως μεγάλο μέρος αυτών των χρημάτων κατέληξε στους μάνατζερ και όχι στις ομάδες από τις οποίες αποκτήθηκαν οι παίκτες.
Στις πρώτες θέσεις των ομάδων που έδωσαν τα περισσότερα χρήματα βρίσκονται οι Λίβερπουλ, Τσέλσι, Μαντσεστερ Σίτι και Μάντσεστερ Γιουνάιντεντ. Για τις ομάδες της Αγγλίας είναι άμεση προτεραιότητα η υλοποίηση αυτού του σχεδίου. Ενός σχεδίου που ευελπιστούν να ακολουθήσουν και άλλες χώρες αλλάζοντας τα μέχρι τώρα δεδομένα. Το γάντι έπεσε από τους Αγγλούς και τώρα μένει να δούμε πώς θα το ‘’σηκώσουν’’ οι μάνατζερ, των οποίων ο ρόλος είναι πολύ σημαντικός, διότι με τις κατάλληλες διασυνδέσεις μπορούν να φτάσουν στην κορυφή την καριέρα των πελατών τους. Βέβαια μη ξεχνάμε και τις περιπτώσεις αυτές όπου οι κινήσεις κάποιων ατζέντηδων έριξαν στα αζήτητα αθλητές με σπουδαίες προοπτικές.
Μερικοί από τους πιο ισχυρούς άνδρες στο χώρο της εκπροσώπησης
Ζόρζε Μέντες: Στα 52 του χρόνια είναι ένας από τους πιο ισχυρούς μάνατζερ. Κεφαλή της εταιρίας ‘’Gestifute International’’, έχει στο πελατολόγιό του δυνατά ονόματα όπως των Κριστιάν Ρονάλντο, Ζοσέ Μουρίνιο,Άνχελ ντι Μαρία, Πέπε, Ρικάρντο Κουαρέσμο κ.α
Μίνο Ραιόλα: Κάποιο στο χώρο τον αποκαλούν παντοδύναμο και κάποιοι ίνδαλμα για τους επίδοξους νέους μάνατζερ. Είναι δεινός διαπραγματευτής, μιλάει 7 ξένες γλώσσες, αγόρασε πριν από 2 χρόνια την έπαυλη του Αλ Καπόνε και εκπροσωπεί μεταξύ άλλων τους Ζλάνταν Ιμπραίμοβιτς, Πολ Πογκμπά, Ρομέλου Λουκάκου, Μάριο Μπαλοτέλι.
Φόλκερ Στρουτ: Ένας από τους πιο πλούσιους Ευρωπαίους ατζέντηδες και από τους πιο ισχυρούς στη Γερμανία. Είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας ‘’Sport Total’’και έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται και εκτός των συνόρων του. Στη λίστα των πελατών του βρίσκονται οι Τόνι Κρόος, Μάρκος Ρόις, Γκονσάλο Κάστρο, Λαρς Στιντλ κ.α
Πέρε Γκουαρντιόλα: Ο μικρότερος αδερφός της γνωστής οικογενείας , είναι αντάξιος της φήμης του μεγάλου του αδερφού Πεπ. Δυνατά ονόματα και οι 2 στο χώρο του ποδοσφαίρου. Ο Πεπ από τους καλύτερους προπονητές στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Ο Πέρε διαγράφοντας δυναμική πορεία ως μάνατζερ, κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών της ‘’Media Base Sports’’ και στην κορυφή του πελατολογίου του, εκτός από το όνομα του αδερφού του, βρίσκεται και αυτό του Λουίς Σουάρες, ενώ επενδύει και ποδοσφαιριστές ακαδημιών των μεγαλύτερων συλλόγων παγκοσμίως.