Τα πάνω – κάτω στις συγκοινωνίες της Αττικής: Τι αλλάζει σε ΚΤΕΛ και λεωφορεία
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, υπάρχει σχεδιασμός που ‘’τρέχει’’ από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών, με τη συνεργασία συγκοινωνιολόγων και του ΟΑΣΑ, ενώ σταδιακά θα ανακοινώνονται μέσω των ΜΜΕ όσα αλλάζουν.
Φεύγουν τα ΚΤΕΛ από το κέντρο
Καταρχάς δομική μεταβολή που θα προκαλέσει ντόμινο σε όλα τα υπόλοιπα είναι η απομάκρυνση των αφετηριών των ΚΤΕΛ από το κέντρο της Αθήνας. Όπως προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός, τα ΚΤΕΛ θα ολοκληρώνουν τη διαδροµή τους σε τέσσερα νέα σηµεία, τα οποία βρίσκονται κοντά σε σταθµό µέσου σταθερής τροχιάς και οι γραµµές τους θα θεωρούνται κυκλικές (χωρίς αφετηρία/τέρµα).
Συγκεκριμένα, βάσει του σχεδίου του ΟΑΣΑ, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ πλέον θα φτάνουν έως:
Το Νοµισµατοκοπείο (για όσα εξυπηρετούν τον ανατολικό τοµέα της Αττικής).
Τον Ελαιώνα (για όσα εξυπηρετούν τον δυτικό τοµέα).
Το Ελληνικό (για όσα καλύπτουν τις παραλιακές γραµµές).
Την Κηφισιά (για όσα εξυπηρετούν τον βόρειο τοµέα).
Ευνόητο είναι ότι από αυτή την αλλαγή θα επηρεαστούν και οι τιμές των εισιτηρίων προς τα κάτω, καθώς από το συνολικό κόµιστρο που πλήρωναν οι επιβάτες θα αφαιρεθεί στις περισσότερες περιπτώσεις ποσό ύψους 1,40 ευρώ ώστε το κοινό να συνεχίζει µε τα χρήµατα αυτά µε άλλο µέσο µαζικής µεταφοράς χωρίς επιπρόσθετη χρέωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα επερχόμενα σχέδια του υπουργείου δεν θα επηρεάσουν τοπικές γραµµές, όπως π.χ. τη διαδροµή Μαρκόπουλο – Ραφήνα.
Αλλαγές θα έρθουν λίαν συντόμως και στα λεωφορεία του ΟΑΣΑ. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, οι βασικές γραμμές θα παραµείνουν, ωστόσο ορισμένες θα κοπούν και θα µετατραπούν σε τροφοδοτικές των µέσων σταθερής τροχιάς.
Ο Πειραιάς
Πολύ σημαντικές θα είναι οι συγκοινωνιακές μεταβολές που θα επέλθουν στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, καθώς μέσα στο 2019 θα έχει σταθμούς τραμ, αλλά και τρεις σταθμούς μετρό, τους «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Έως το 2021 θα παραδοθούν και οι άλλοι τρεις σταθµοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «∆ηµοτικό Θέατρο», κάτι το οποίο θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο, μια απόσταση συνολικής διάρκειας 55 λεπτών.