Πτώση των πωλήσεων 1% στα super market για πάνω από μία εκλογική αναμέτρηση
Επίπτωση στο λιανεμπόριο φαίνεται να έχει το ενδεχόμενο οι εθνικές εκλογές να μην διεξαχθούν μαζί με τις ευρωεκλογές στις 26 Μαϊου 2019.
Όπως έχει εκτιμηθεί από την εταιρία ερευνών αγοράς IRI Hellas σε περίπτωση, που οδηγηθεί η χώρα σε περισσότερες εκλογικές αναμετρήσεις η αρνητική επίδραση θα είναι της τάξης του 0,46%. Εάν δηλαδή γίνουν δύο φορές εκλογές οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα μειωθούν κατά περίπου 1%, ενώ σε περίπτωση μεγαλύτερης πολιτικής αστάθειας, ο εν λόγω συντελεστής θα έχει πολλαπλό αρνητικό αποτέλεσμα.
Επιπλέον, στην εκτίμηση περί αύξησης του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 1,5% το 2019 έχει ληφθεί υπόψη ότι η αύξηση του ΑΕΠ θα είναι της τάξης του 1,19%, η ανεργία θα διαμορφωθεί σε 18,5%, ο πληθωρισμός θα είναι 0,42% και ο κύκλος εργασιών του λιανεμπορίου θα αυξηθεί κατά 1,78%. Από τα παραπάνω γίνεται αν μη τι άλλο σαφές ότι ακόμη και αν το 2019 δεν ήταν μία εκλογική χρονιά, η ενίσχυση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κάθε άλλο παρά εντυπωσιακή αναμένεται, δεδομένης της βραδείας ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2019 έκλεισε, πάντως, με μείωση των πωλήσεων κατά 1,3%, ακολουθώντας την αρνητική τάση που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο του 2018, όταν οι πωλήσεις έκλεισαν με πτώση 0,7%. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε σύμφωνα με την IRI κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2017.