fbpx

Η «στροφή» των επιχειρήσεων τροφίμων στα vegan προϊόντα και το κοινό που αυξάνεται χρόνο με το χρόνο

0

Σημαντικό ηθικό, οικονομικό, αλλά και εμπορικό αποτύπωμα έχει πλέον το κίνημα του veganισμού το οποίο καταγράφει γεωμετρική αύξηση στη χώρα μας.

Πριν από λίγα χρόνια, κάποιοι μπορεί να θεωρούσαν τους vegan περιθωριακούς και γραφικούς. Εν έτει 2019, ωστόσο, το κίνημα των ανθρώπων που έχουν αποκλείσει κάθε τι ζωϊκό από την καθημερινότητά τους συνιστά κοινωνική, οικονομική, αλλά και εμπορική τάση παγκοσμίως, η οποία εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς και στην Ελλάδα.

Οι λόγοι για αυτό είναι πολλοί: Σε μια εποχή που η κλιματική αλλαγή αναδεικνύεται σε Νο1 πρόβλημα και η ‘’επιταγή’’ είναι ‘’επιστροφή στη φύση’’ και αποχή από ό,τι είναι βλαβερό προς τα ζώα, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στην αγορά προϊόντων που προστατεύουν το περιβάλλον και δεν περιέχουν το οτιδήποτε το ζωϊκό.

Οι υπερβολές του παρελθόντος, με τις διαδηλώσεις που παρουσίαζαν νεκρά ζώα για να πείσουν για την μεγάλη σημασία του ζητήματος, δείχνουν να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, καθώς οι σημερινοί vegans δείχνουν πιο ισορροπημένοι και συνειδητοποιημένοι για τους λόγους που επιθυμούν να ακολουθήσουν αυτή τη φιλοσοφία, όχι μόνο για αυτά που βάζουν στο τραπέζι τους, αλλά και το πώς θα ζουν την καθημερινότητά τους.

Παράλληλα και η ίδια η κοινωνία, πλέον, είναι πιο ‘’ανοικτή’’ να τους αφομοιώσει, καθώς πολλοί τομείς της παραγωγικής διαδικασίας φαίνονται να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα. Αν, μάλιστα, λάβουμε υπόψη μας και τις πρόσφατες ιατρικές έρευνες που ‘’ενοχοποιούν’’ το κόκκινο κρέας και τα παράγωγά του για πολλές ασθένειες της εποχής μας, τότε και με τη… βούλα της επιστήμης όλο και περισσότεροι τον τελευταίο καιρό ασπάζονται το κίνημα, δημιουργώντας, παράλληλα, μια καινούρια, αναπτυσσόμενη αγορά στο εγχώριο λιανικό εμπόριο.

Αν κάποιος επιχειρούσε να ορίσει το κίνημα, καταρχήν δεν θα το όριζε ως… κίνημα, υπογραμμίζουν οι ίδιοι οι vegans σε δηλώσεις τους, αλλά ως συνολική στάση και  φιλοσοφία ζωής. Οι vegan στηρίζουν τη διατροφή τους αποκλειστικά σε προϊόντα τα οποία δεν προκαλούν πόνο σε ζώα και κατ’ επέκτασιν αποκλείουν από αυτή τα ζωικά παράγωγα: Άρα εκτός από κρέας και ψάρι, δεν πίνουν γάλα ή τυρί από ζώα, δεν τρώνε αβγά και μέλι.

 Την ίδια στιγμή, προχωρούν την φιλοσοφία τους και στην καθημερινή περιποίηση και ένδυσή τους, καθώς δεν χρησιμοποιούν σαπούνια και καλλυντικά που είναι δοκιμασμένα σε ζώα, ενώ δεν φορούν ρούχα που να έχουν δημιουργηθεί από μαλλί, γούνα, μετάξι κ.ά. Είναι χαρακτηριστικό, επίσης ότι πλέον, όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια υπάρχουν εταιρίες, κυρίως στο εξωτερικό, που λανσάρουν vegan καλλυντικά, αλλά και ρούχα, φτιαγμένα από υλικά σχεδόν αποκλειστικά φυτικής προέλευσης.

Τα vegan festival

Την ίδια στιγμή, ενδεικτικό της ανόδου της τάσης τα τελευταία χρόνια της χώρας μας είναι και το γεγονός της δημιουργίας και καθιέρωσης των σχετικών vegan festival, όπου παραγωγοί απ’ όλη την Ελλάδα συγκεντρώνουν τα προϊόντά τους προς προώθηση και πώληση. Το πρώτο vegan φεστιβάλ έλαβε χώρα το 2016 στην Τεχνόπολη από μια μικρή ομάδα ατόμων και τότε μέσα σε μία ημέρα το επισκέφθηκαν 6.000 άτομα. ¨Ένα χρόνο μετά, το 2017 οι επισκέπτες έφτασαν τους 12.500 και το 2018 τους 18.000, επίσης μέσα σε μια ημέρα. Για το 2019, οι διοργανωτές του, όπως αποκαλύπτει ο κ. Χαλόφτης, αποφάσισαν να επιμηκύνουν τη διάρκειά του σε δύο ημέρες, καθώς θα πραγματοποιηθεί στις 5 και 6 Οκτωβρίου, ενώ επεκτείνεται, εκτός από την Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και τα Χανιά. Με γεωμετρική πρόοδο επίσης αυξάνονται και οι παραγωγοί, αλλά και οι έμποροι που θέλουν να δηλώσουν συμμετοχή, παρουσιάζοντας στους καταναλωτές τα προϊόντα τους. Οι διοργανωτές του μάλιστα επιθυμούν κάθε χρονιά να ‘’προσθέτουν’’ άλλη μια μεγάλη πόλη στη διοργάνωση, καθώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την Περιφέρεια.

Εμπορικές κινήσεις

Xαρακτηριστικό, επίσης, της επέκτασης της στροφής σε προϊόντα και τρόφιμα, τα οποία δεν προκαλούν πόνο ή δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα είναι το γεγονός ότι πολλές, πλέον, εταιρείες τροφίμων προσπαθούν να τα εντάξουν στο εμπορικό portfolio τους, σε μια απόπειρα να προσελκύσουν το συγκεκριμένο κοινό που συνεχώς αυξάνεται. Σε συνέχεια της ‘’υστερίας’’ με τα προϊόντα χωρίς γλουτένη, κατ’ εξοχήν vegan τάση, οι επιχειρήσεις πειραματίζονται στα εργαστήριά τους, παράγοντας ροφήματα όπως γάλα από αμύγδαλο ή μίγμα ξηρών καρπών, ενώ συμπράττουν και με μικρότερες εταιρίες που είχαν ‘’διαβλέψει’’ την τάση από πολύ νωρίς. Μια τέτοια πρόσφατη εμπορική κίνηση αποτελεί η εξαγορά της εταιρίας  vegan σνακ Unismack, από το Κιλκίς, από τη γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη, σημάδι του αυξημένου ενδιαφέροντος των καταναλωτών για προϊόντα χωρίς ζωϊκή ανάμιξη.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra