fbpx

Χρ. Σπίρτζης στην «F&M Voice»: Το Δημόσιο δεν θα έμενε με σταυρωμένα τα χέρια για την Αττική Οδό

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «F&MVoice», ο κ. Σπίρτζης χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη ενέργεια «πρόγευση» για το τι έρχεται στο ενδεχόμενο παλινόρθωσης της Δεξιάς στην εξουσία. «Δεν είναι μόνο η Αττική Οδός, είναι και τα διαγνωστικά κέντρα», λέει ο υπουργός Μεταφορών. «Τα επιχειρηματικά συμφέροντα στρώνουν το κόκκινο χαλί στον Κυριάκο Μητσοτάκη και δεν κρύβουν τις προθέσεις τους». Γι’ αυτό και ο κ. Σπίρτζης τονίζει ότι η συγκεκριμένη εκλογική αναμέτρηση θα καθορίσει «την πορεία της χώρας για τα επόμενα χρόνια»…

Ο υπουργός Μεταφορών συμμερίζεται την άποψη του πρωθυπουργού ότι το παιχνίδι των εκλογών «γυρίζει». Μάλιστα κάνει λόγο για «οδοστρωτήρα» στα εργασιακά δικαιώματα και στο κοινωνικό κράτος, που φέρνει η Ν.Δ. και για αποσιώπηση του προγράμματός της, με ευθύνη και των Μέσων Ενημέρωσης που την στηρίζουν.

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρεται αναλυτικά στα έργα που ολοκληρώθηκαν επί της δικής του θητείας και ξεχωρίζει τους πέντε οδικούς άξονες ανάπτυξης, όπως επίσης και την επανέναρξη των εργασιών για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και τη σύμβαση για την κατασκευή του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.

Ειδική αναφορά κάνει ο υπουργός για την κατάσταση στο Μάτι της Αττικής μετά την περσινή, φονική πυρκαγιά. Υπογράμμισε ότι μπαίνει σε «τροχιά εξορθολογισμού το χωροταξικό και πολεοδομικό χάος που χαρακτηρίζει την περιοχή» με την οριοθέτηση των ρεμάτων και την ανάρτηση των δασικών χαρτών. Θεωρεί, όμως, ότι η κατάρτιση πολεοδομικού σχεδίου, ως μέτρο πρόληψης, είναι σημαντική και πρέπει να προχωρήσει.

Πώς θα καταφέρετε, αν κερδίσετε τις εκλογές, να μην αυξηθούν τα διόδια στην Αττική Οδό; Η παρέμβαση που κάνατε, μέσω της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, αρκεί ή πρέπει να γίνουν και άλλες ενέργειες; Πότε εκτιμάτε ότι είναι εφικτό να επιστρέψει η Αττική Οδός στο Ελληνικό Δημόσιο;

Mε την Αττική Οδό, ενώ βρισκόμασταν σε διαπραγμάτευση για τη μείωση των διοδίων, ώστε να διορθώσουμε μια κακή σύμβαση που προέρχεται από το παρελθόν, η εταιρία ανακοίνωσε μονομερώς και αιφνιδιαστικά, μετά από 13 χρόνια, την αύξηση των διοδίων σε δύο φάσεις, αρχής γενομένης από 1ης Ιουλίου. Η εταιρία δεν ενημέρωσε καν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και φυσικά ούτε προσκόμισε τα στοιχεία που αφορούν το κόστος συντήρησης και λειτουργίας ή τα έσοδά της, ώστε να τεκμηριώσει μια τέτοια κίνηση. Το ελληνικό Δημόσιο δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και γι’ αυτό το λόγο προέβη στην αναστολή της αύξησης, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Η εταιρία πρέπει να προσκομίσει τα στοιχεία που επικαλείται και στη συνέχεια να οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία για την παραχώρησή της Αττικής Οδού στο ελληνικό Δημόσιο. 

Εκτιμάτε ότι η ενδεχόμενη έλευση Μητσοτάκη στην εξουσία «άνοιξε την όρεξη» στη διαχειρίστρια εταιρία, ώστε να προχωρήσει στις μονομερείς αυξήσεις στα διόδια; Είναι και αυτή η ενέργεια, μια πρόγευση για το τι έρχεται, σε περίπτωση που η Ν.Δ. «κόψει πρώτη το νήμα» των εκλογών;

Οπωσδήποτε πρόκειται για μια πρόγευση για αυτό που θα φέρει η παλινόρθωση της Δεξιάς στη χώρα. Τρανταχτό παράδειγμα, όμως, δεν είναι μόνο η μονομερής κίνηση της Αττικής Οδού. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η κίνηση των ιδιοκτητών μεγάλων διαγνωστικών κέντρων, οι οποίοι «στο παρά πέντε» των εκλογών πέταξαν εκτός χιλιάδες ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, ζητώντας τους να καταβάλλουν για τις εξετάσεις τους το 80%  σε μετρητά και στη συνέχεια να αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ. Τα επιχειρηματικά συμφέροντα στρώνουν το κόκκινο χαλί στον Κυριάκο Μητσοτάκη και δεν κρύβουν τις προθέσεις τους. Ο ελληνικός λαός πρέπει να το γνωρίζει και να κρίνει ανάλογα, να επιλέξει ποιους θα αναδείξει στην ηγεσία της χώρας, γι’ αυτό κι εμείς λέμε ότι, τώρα αποφασίζουμε για τη ζωή μας. Πρόκειται για την κρισιμότερη στιγμή των τελευταίων χρόνων, για μια εκλογική αναμέτρηση που θα καθορίσει την πορεία της χώρας για τα επόμενα χρόνια. 

Λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, πού πιστεύετε ότι θα κριθεί ο τελικός νικητής; Συμμερίζεστε την άποψη του πρωθυπουργού ότι το παιχνίδι «γυρίζει» και ποια εικόνα σχηματίζετε εσείς από την επαφή σας με τους πολίτες;

Το παιχνίδι γυρίζει και αυτό δεν είναι πεποίθηση μόνο του Αλέξη Τσίπρα. Είναι κοινός στόχος, όσων έχουν αντιληφθεί τι φέρνει η επόμενη μέρα μπροστά στο ενδεχόμενο μιας κυβέρνησης Ν.Δ. και των συμμάχων της. Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει ούτε μια επαγγελματική ή κοινωνική ομάδα που να μην απειλείται από την Ν.Δ. και τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που θα εφαρμόσει. Ο «οδοστρωτήρας» Μητσοτάκη θα σαρώσει εργασιακά δικαιώματα, θα αλώσει το κοινωνικό κράτος που στήσαμε με κόπο εν μέσω μνημονίων, θα προωθήσει πολιτικές υπέρ των ελίτ και σε βάρος των πολλών. Αν και διανύουμε μια «βουβή» προεκλογική περίοδο, με υπαιτιότητα της Ν.Δ. και των Μέσων που τη στηρίζουν και γίνεται μια συστηματική προσπάθεια αποσιώπησης του προγράμματος της Ν.Δ., ο κόσμος αντιλαμβάνεται κάθε μέρα και πιο πολύ, τι είναι αυτό που διακυβεύεται στις εθνικές εκλογές. 

Έχοντας συμπληρώσει τέσσερα χρόνια στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ποιες είναι οι αποφάσεις που λάβατε και που πιστεύετε ότι έχουν μείνει στη μνήμη των πολιτών; Τι θα θέλατε να προωθήσετε και δεν προλάβατε λόγω των πολιτικών εξελίξεων;

Δεν λάβαμε απλώς αποφάσεις, υλοποιήσαμε έργα. Τολμήσαμε θεσμικές τομές οι οποίες έθεσαν στο περιθώριο πρακτικές υπέρ των λίγων και ισχυρών, που σε αγαστή σύμπνοια με τις δυνάμεις του παλαιοκομματισμού σχεδίαζαν έργα για τα έργα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την κοινωνία. Σε 4,5 χρόνια ολοκληρώσαμε έργα που είχαν γίνει ανέκδοτο. Θα αναφέρω χαρακτηριστικά την ολοκλήρωση των πέντε οδικών αξόνων με σύμβαση παραχώρησης, όπου πετύχαμε μία τεράστια εξοικονόμηση στις διεκδικούμενες αποζημιώσεις από πλευράς κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, η οποία υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ.

Βρήκαμε σε όλες τις βαλτωμένες κρίσιμες υποδομές της χώρας, μικρά και μεγάλα εγκλήματα: Στο μετρό της Θεσσαλονίκης οι διεκδικούμενες αποζημιώσεις ανέρχονταν στο το ποσό του 1,154 δισ. ευρώ για το 30% του έργου, όταν το συνολικό τίμημα της σύμβασης ανερχόταν στα 900 εκατ. ευρώ! Θέσαμε επίσης, τον απαξιωμένο και κατακερματισμένο σιδηρόδρομο της χώρας, στην πρώτη γραμμή του αναπτυξιακού μας σχεδίου.

Προχωρήσαμε στην υλοποίηση των μεγάλων έργων τρίτης γενιάς, που θα δράσουν ως καταλύτες στο οικονομικό περιβάλλον της χώρας, με ισχυρούς όρους προστασίας του δημόσιου συμφέροντος. Αναφέρω χαρακτηριστικά την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του διεθνούς αεροδρομίου της Κρήτης στο Καστέλι, μία επένδυση 1,5 δισ. ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατ. ευρώ.

Στην τετραετία που πέρασε, δεν διστάσαμε να τα βάλουμε με συμφέροντα και πρακτικές που συντηρούσε ο παλαιοκομματισμός, όπως το σπάσιμο των κυκλωμάτων στις άδειες οδήγησης και τα κυκλώματα των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες. Επανασχεδιάσαμε τις αστικές συγκοινωνίες, με εξοικονόμηση εκατομμυρίων από τα κυκλώματα και τις κλοπές, τα οποία με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, επέστρεψαν στην ελληνική κοινωνία, με τα κέρδη του ΟΑΣΑ να αυξάνονται κατά 30%! Αναπτύξαμε, παρά τους όποιους σκληρούς περιορισμούς, κοινωνικές πολιτικές εξασφαλίζοντας τη δωρεάν μετακίνηση, 200 χιλιάδων άνεργων συμπολιτών μας. 

Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω αυτό που αφήνουμε ως παρακαταθήκη για να μη ζήσει ξανά η χώρα, την τελμάτωση και τη διαφθορά στις υποδομές: Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών στο οποίο εντάσσεται το σύνολο των Συνδυασμένων Μεταφορών: Οι ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, οι σιδηροδρομικές υποδομές, οι διεθνείς συνδέσεις, οι οδικές μεταφορές. 

Είστε υποψήφιος στην Ανατολική Αττική. Ποια είναι τα κυριότερα έργα που πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή, κατά την τετραετία διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ; Ποιες πρέπει να είναι οι βασικές προτεραιότητες για την επομένη των εκλογών, ώστε να αναβαθμιστεί η περιοχή;

Στην Ανατολική Αττική δεν υπήρξε ποτέ ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό και χωροταξικό κι αυτό αναδείχτηκε με τον πιο τραγικό τρόπο. Δώσαμε έμφαση στην αντιπλημμυρική προστασία, όχι σε έργα βιτρίνας. Το να κάνεις βέβαια έργα ουσίας, δεν σε καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλή, καθώς κανείς δεν πάει να κόψει κορδέλα σε ένα αντιπλημμυρικό έργο…  Όταν, όμως, θέλεις να εκπονήσεις πολιτικές έργων που σέβονται τον πολίτη και αναβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής του, τότε, η αντιπλημμυρική θωράκιση είναι στις προτεραιότητες. Στόχος μας παραμένει από την πρώτη στιγμή, η κοινωνική ομογενοποίηση της περιοχής, μέσα από μία δίκαιη κατανομή έργων υποδομών, που θα βελτιώσει τους ποιοτικούς δείκτες σε περιοχές που μέχρι σήμερα ήταν ξεχασμένες από την Πολιτεία. 

Ειδικά στο Μάτι της Αττικής, μετά την τραγωδία του περασμένου καλοκαιριού, το υπουργείο Υποδομών είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Ποια είναι σήμερα η κατάσταση; Οι πολίτες της περιοχής μπορούν να νιώθουν προστατευμένοι;

Εμείς βρεθήκαμε στο Μάτι από την πρώτη στιγμή, σε μια δύσκολη στιγμή για τους ανθρώπους της περιοχής, ώστε να κάνουμε ό,τι μπορούσαμε για να περιορίσουμε την ταλαιπωρία τους και να αποζημιωθούν έγκαιρα, δίχως τη συνήθη γραφειοκρατία. Είναι η πρώτη φορά στα χρονικά του ελληνικού κράτους, που οι αποζημιώσεις δόθηκαν άμεσα, ενώ το υπουργείο συνέδραμε τόσο στην απομάκρυνση του αμιάντου όσο και στην συλλογή των καμένων, που ήταν αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ταυτόχρονα, το χωροταξικό και πολεοδομικό χάος που χαρακτηρίζει την περιοχή αυτή και όχι μόνο, μπαίνει σε μια τροχιά εξορθολογισμού με τη οριοθέτηση των ρεμάτων και την ανάρτηση των δασικών χαρτών. Οι πολίτες δεν θα πρέπει να ζουν υπό το φόβο μιας νέας τραγωδίας, αντίθετα θα πρέπει σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση να μπουν την λογική της πρόληψης. Κατά την άποψή μου, μια καθοριστική κίνηση πρόληψης είναι η κατάρτιση πολεοδομικού σχεδίου και οι κάτοικοι της περιοχής, ιδίως εκείνοι που δεν συμφωνούν, πρέπει να το κατανοήσουν. 

Ποια είναι η άποψή σας για την επαναφορά του «1 προς 5» στις προσλήψεις στο Δημόσιο, που εκτιμάται ότι θα προωθήσει η Ν.Δ., αν κερδίσει τις εκλογές; Πώς θα λειτουργήσουν κομβικές υπηρεσίες, όπως το Πυροσβεστικό Σώμα, εάν τηρηθεί αυτή η δέσμευση;

Ο κ. Μητσοτάκης, υποσχόμενος μείωση του Δημοσίου με τη συνέχιση του μνημονιακού «1 προς 5» και τις απολύσεις των συμβασιούχων που προανήγγειλε ο κ. Χατζηδάκης, επιδιώκει να συρρικνώσει τις δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων. Ανάμεσα σε αυτούς τους συμβασιούχους που θέλει να απολύσει, περιλαμβάνονται και χιλιάδες πυροσβέστες, δηλαδή επαγγελματίες που με κίνδυνο της ζωής τους είναι στην πρώτη γραμμή του πυρός κάθε καλοκαίρι. Η ελληνική κοινωνία ζητά δικαίως προστασία από το Κράτος, όμως για να την προστατεύσεις πρέπει να έχεις υπηρεσίες επαρκώς στελεχωμένες. 

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Finance & Markets Voice, την Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra