Έρευνα: Το 10% των Ελλήνων έχει αυξήσει τις online αγορές τροφίμων
Την προτίμηση τους προς τις ηλεκτρονικές αγορές εκφράζουν αυτή την δύσκολη περίοδο που διανύουμε, λόγω της εξάπλωσης του Covid-19, όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές.
Πλέον και οι Έλληνες επιλέγουν τις online αγορές για τα ψώνια τους από το σουπερμάρκετ. Ειδικότερα, ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές τροφίμων μέσω Διαδικτύου, ποσοστό πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1% – 2%, που αγόραζε online πριν από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά και από το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου.
Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), “covid-19 και αγορές στο Σουπερμάρκετ”, οι καταναλωτές στην Ελλάδα, πλέον, δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%). Επίσης, κάνουν και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού COVID-19. Αυτοί, άλλωστε, είναι και οι κύριοι λόγοι που μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.
Ελλείψεις
Η έρευνα δείχνει, εξάλλου, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών (7 στους 10) έχει αποθηκεύσει τρόφιμα και λοιπά βασικά είδη για το επόμενο διάστημα. Κατά μέσο όρο, ανά κατηγορία, το 70% των καταναλωτών έχει αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα, όπως ζυμαρικά και ρύζι, τουλάχιστον το 50% έχει αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.
Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού. Σήμερα, μόλις το 9% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων. Το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου.
Επίσης, μια σημαντική μερίδα των καταναλωτών δεν επιθυμεί άνοιγμα των σουπερμάρκετ τις Κυριακές. Αναμφίβολα σημαντικό ρόλο στη διαφωνία του κοινού με την επέκταση του ωραρίου παίζει ο ιδιαίτερα θετικός ρόλος, που έχουν παίξει όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα το προσωπικό των σουπερμάρκετ, το οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες το προηγούμενο διάστημα. Θετικά αξιολογείται ο ρόλος του προσωπικού των σουπερμάρκετ από το 75% του κοινού και του σουπερμάρκετ γενικά από το 68%. Θετικά αποτιμάται ο ρόλος και των προμηθευτών και της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 58%, αλλά και της πολιτείας σε ποσοστό 65%.
Η έρευνα
Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού covid-19 στην Ελλάδα.