fbpx

Έρευνα: Το 10% των Ελλήνων έχει αυξήσει τις online αγορές τροφίμων

Την προτίμηση τους προς τις ηλεκτρονικές αγορές εκφράζουν αυτή την δύσκολη περίοδο που διανύουμε, λόγω της εξάπλωσης του Covid-19, όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές.

Πλέον και οι Έλληνες επιλέγουν τις online αγορές για τα ψώνια τους από το σουπερμάρκετ. Ειδικότερα, ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές τροφίμων μέσω Διαδικτύου, ποσοστό πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1% – 2%, που αγόραζε online πριν από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά και από το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), “covid-19 και αγορές στο Σουπερμάρκετ”, οι καταναλωτές στην Ελλάδα, πλέον, δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%). Επίσης, κάνουν και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού COVID-19. Αυτοί, άλλωστε, είναι και οι κύριοι λόγοι που μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Ελλείψεις

Η έρευνα δείχνει, εξάλλου, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών (7 στους 10) έχει αποθηκεύσει τρόφιμα και λοιπά βασικά είδη για το επόμενο διάστημα. Κατά μέσο όρο, ανά κατηγορία, το 70% των καταναλωτών έχει αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα, όπως ζυμαρικά και ρύζι, τουλάχιστον το 50% έχει αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού. Σήμερα, μόλις το 9% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων. Το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου.

Επίσης, μια σημαντική μερίδα των καταναλωτών δεν επιθυμεί άνοιγμα των σουπερμάρκετ τις Κυριακές. Αναμφίβολα σημαντικό ρόλο στη διαφωνία του κοινού με την επέκταση του ωραρίου παίζει ο ιδιαίτερα θετικός ρόλος, που έχουν παίξει όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα το προσωπικό των σουπερμάρκετ, το οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες το προηγούμενο διάστημα. Θετικά αξιολογείται ο ρόλος του προσωπικού των σουπερμάρκετ από το 75% του κοινού και του σουπερμάρκετ γενικά από το 68%. Θετικά αποτιμάται ο ρόλος και των προμηθευτών και της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 58%, αλλά και της πολιτείας σε ποσοστό 65%.

Η έρευνα

Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού covid-19 στην Ελλάδα.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra