ΟΛΘ: Σε κρίσιμο σταυροδρόμι η εταιρεία
Ίσως η πιο εμβληματική επένδυση της χρονιάς κρίνεται στις 10 Ιουνίου όταν και θα συνεδριάσει το ΔΣ του ΟΛΘ για να αποφασιστεί ποιες εταιρείες περνούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον προβλήτα 6.
Όσοι όμιλοι προκριθούν στην επόμενη φάση θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές και μέσα στον Αύγουστο αναμένεται να έχει επιλεγεί η εταιρεία που θα το αναλάβει. Στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2023, περίπου δηλαδή στο μισό του χρόνου που προβλέπεται βάσει της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί με το ελληνικό Δημόσιο.
Να υπενθυμίσουμε ότι την επένδυση διεκδικούν τα 6 σχήματα:
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
ARCHIRODON GROUP NV
ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Πρόκειται για μια καθοριστική επένδυση που αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες του ΟΛΘ (Belterra, Diep και Terminal Link), καθώς η υφιστάμενη εγκατάσταση βρίσκεται ήδη στο 100% από πλευράς ετήσιας δυναμικότητας, εξυπηρετώντας ετησίως περίπου 550.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, η επέκταση θα επιτρέψει και την εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία σήμερα αδυνατούν να προσεγγίσουν το λιμάνι της Βορείου Ελλάδος, λόγω του μικρού του βάθους.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες, στο τελευταίο ΔΣ του ΟΛΘ αποφάσισε το βάθος του προβλήτα να είναι ακόμη μεγαλύτερο στα 17,6 μ, κάτι που θα καταστήσει τον ΟΛΘ ένα από τα πιο μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, αφού θα μπορεί να απευθυνθεί σε μεγάλης χωρητικότητας container. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο γάλλος εκπρόσωπος της Terminal Link εξέφρασε διαφωνίες για το βάθος το έργου, επιδιώκοντας όπως λέγεται, να προκαλέσει καθυστερήσεις, -στάση που προκάλεσε δυσαρέσκεια σε πολλούς μέχρι και στη γαλλική πρεσβεία-. Ωστόσο το ΔΣ του ΟΛΘ στις 30.4.2020 έλαβε τις απαιτούμενες αποφάσεις ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα η υλοποίηση του έργου, που θα «αλλάξει πίστα» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 460 μέτρων, με ελάχιστο βάθος 17,6 μέτρων και πρόσθετης χερσαίας ζώνης πλάτους 300 μέτρων.