112 part time – Οι μετεωρολόγοι φταίνε για την Εύβοια
Το 112 καλεί τελικά μόνο για το κορονοϊό.
Το παρακάτω γενικευμένο μήνυμα μέσω του 112 έστειλε η Πολιτική Προστασία, στο πλαίσιο του περιορισμού της διασποράς του κορονοϊού χθες λίγο πριν μετά τη 1.30΄ το μεσημέρι, προς επιβεβαίωση ότι ο συγκεκριμένος τριψήφιος αριθμός λειτουργεί ουσιαστικά μόνο στο ενημερωτικό πλαίσιο κατά της πανδημίας και ουχί σε συνθήκες έκτακτων ακραίων καιρικών φαινομένων όπως αποδείχθηκε στην πρόσφατη σφοδρή καταιγίδα στην Εύβοια που είχε ως αποτέλεσμα των θάνατο 8 συμπολιτών μας.
«Μηνύματα κυψέλης στέλνει το 112 και η πολιτική προστασία. Βέβαια, στην Εύβοια δεν έστειλε, τώρα υπενθυμίζει στην πλειοψηφία των Ελλήνων/ιδων να προσέχουν πως θα γυρίσουν από τις διακοπές που…δεν πήγαν. Εκνευρίζετε τον κόσμο κύριοι της κυβέρνησης» έγραψε χαρακτηριστικά στο λογαριασμό του στο twitter ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης, στηλιτεύοντας την επιλεκτική ενεργοποίηση του 112 μόνο για την πανδημία, γεγονός που εκτός των άλλων δημιούργησε και τεχνικά προβλήματα στους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας με συσκευές smartphones.
Συγκεκριμένα μόλις στα κινητά τηλέφωνα αρκετών πολιτών έφτασε το έκτακτο μήνυμα από το 112 που έστειλε η Πολιτική Προστασία για τον κορονοϊό, αρκετοί συνδρομητές είδαν να αλλάζει η ώρα στις συσκευές τους, δηλαδή με την αποστολή του έκτακτου μηνύματος στα κινητά τηλέφωνα αυτομάτως η ώρα άλλαξε και άρχισε να δείχνει τρεις ώρες αργότερα. 1.30′ ξαφνικά τα ρολόγια στις συσκευές έδειχναν 4.30′!
«Συγγνώμη, άλλαξαν οι time zones χωρίς να μου το πείτε; Τι γίνεται; Το μήνυμα από το 112 άλλαξε τις ζώνες;» αναρωτήθηκαν πολλοί στα social media. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τα προβλήματα στην ώρα και στην πραγματοποίηση κλήσεων σε ορισμένους συνδρομητές οφείλονται στο γεγονός ότι έπεσε μία από τις πλατφόρμες μηνυμάτων με εταιρικούς πελάτες, μίας εκ των τριών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και σημείωναν ότι έχουν ζητηθεί διευκρινίσεις από τη συγκεκριμένη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας για το συγκεκριμένο περιστατικό.
Σημειώνεται ότι το σημαντικότερο θέμα ότι δεν λαμβάνουν όλοι οι πολίτες τα σημαντικά αυτά έκτακτα μηνύματα, παρά την επικοινωνιακή προπαγάνδα της κυβέρνησης. Σύμφωνα με πηγές της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων πρέπει να κάνουν κάποιες ενέργειες, ώστε να λαμβάνουν πλέον όλες τις ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης, είτε στο κινητό είτε στο σταθερό τηλέφωνο, με γραπτό ή φωνητικό μήνυμα,
Άλλωστε αυτή η ειδοποίηση ελήφθη κατά κύριο λόγο από όσους έχουν τα λεγόμενα «έξυπνα κινητά», τα οποία διαθέτουν το απαραίτητο λογισμικό με την μέθοδο CBS, δηλαδή μέσω κεραιών κινητής τηλεφωνίας. Για να διασφαλιστεί, όμως, και σε αυτά τα τηλέφωνα η λήψη των ειδοποιήσεων πρέπει οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων να κατεβάσουν ένα πρόγραμμα.
Όσοι δεν έχουν τέτοια τηλέφωνα πρέπει να κάνουν εγγραφή στην πλατφόρμα του 112, ώστε να λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις με SMS ή με φωνητικά μηνύματα σε κινητά και σταθερά. Για να γίνει αυτό, πρέπει να μπουν στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΠ και στην πλατφόρμα του 112 και να ακολουθήσουν τις οδηγίες για κάθε περίπτωση.
Οι οδηγίες αφορούν πρώτον τους κατόχους «έξυπνων κινητών», οι οποίοι πρέπει να κάνουν κάποιες ρυθμίσεις, πατώντας την ένδειξη που αναφέρει «ορισμένες ρυθμίσεις», η οποία τους βγάζει στην επόμενη σελίδα, όπου υπάρχουν όλοι οι τύποι των κινητών και τους καθοδηγεί λεπτομερώς. Όσοι δεν έχουν «έξυπνα κινητά», πηγαίνουν στην ένδειξη «εγγραφή» της πλατφόρμας και συμπληρώνουν τα στοιχεία και τον τρόπο που επιθυμούν να λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο μήνυμα του 112 με περιεχόμενο σχετικό με τον κορονοϊό είχε σταλεί από την Πολιτική Προστασία στις 11 Μαρτίου, όταν ενημέρωνε για τις βασικές οδηγίες απέναντι στην πανδημία, ενώ στις 14 Αυγούστου, είχε στείλει εκ νέου μήνυμα κυρίως σε κατοίκους και τουρίστες σε Πάρο και Αντίπαρο, προκειμένου να ενημερωθούν για την υποχρεωτική χρήση μάσκας και τα νέα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν στις συγκεκριμένες περιοχές, λόγω έξαρσης του ιού.
Α.Μ.