Ηλεκτρονικές επιταγές και εκσυγχρονισμό του τραπεζικού συστήματος ζητά το ΒΕΘ
Την ανάγκη εκσυγχρονισμού του ελληνικού τραπεζικού συστήματος ώστε να μην χάνονται εργατοώρες από την πλευρά των επιχειρήσεων και παράλληλα την επαναφορά της εμπιστοσύνης των τραπεζών ώστε να παρέχουν αξιοπρεπή εξυπηρέτηση στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες ζητά το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης με επιστολή του προς τους υπουργούς: Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη.
Στο πλαίσιο αυτό, το ΒΕΘ επισημαίνει σημεία που χρήζουν βελτίωσης από την πλευρά του τραπεζικού συστήματος, προκειμένου να αναβιώσει η καλή σχέση συνεργασίας του με τις επιχειρήσεις:
-Βασική διαπίστωση είναι πως αρχικά η οικονομική κρίση μείωσε αισθητά τα σημεία εξυπηρέτησης, μετά ήρθε και η πανδημία να περιορίσει κάθετα τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πελατών ανά κατάστημα. Οι διοικήσεις των τραπεζών, ως όφειλαν, προσπάθησαν να αντισταθμίσουν αυτή την εξέλιξη με την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων μεταφέροντας πολλές τους υπηρεσίες στο ηλεκτρονικό επίπεδο. Ωστόσο, κάποιες ειδικές τραπεζικές λειτουργίες οι οποίες μάλιστα αφορούν πολλές επιχειρήσεις – μέλη του ΒΕΘ, δεν έχουν συμπεριληφθεί στην αναδιοργάνωση της εξυπηρέτησης πελατών του τραπεζικού συστήματος.
Συγκεκριμένα ενώ η ψηφιακή υπογραφή είναι νόμιμη και αποδεκτή και από το ελληνικό κράτος, οι τράπεζες επιμένουν στη μη υιοθέτηση της χρήσης της ψηφιακής υπογραφής, αναγκάζοντας τους επιχειρηματίες που είναι νόμιμοι εκπρόσωποι εταιριών να χάνουν χρόνο συχνά ακόμη και για μικρό-τραπεζικές εργασίες που απαιτούν υπογραφή.
Σημειώνεται πως η αναδιάρθρωση του οικονομικού περιβάλλοντος έχει επιφέρει μείωση των εργαζομένων και στις βιοτεχνικές επιχειρήσεις, κατά συνέπεια ο χρόνος είναι πολύτιμος και δεν υπάρχει διαθέσιμος για αναμονές σε ουρές – πολλές φορές έξω από το κατάστημα με κακές καιρικές συνθήκες.
-Επιπρόσθετα, σημαντική παράμετρος χρόνο-καθυστέρησης των μελών του ΒΕΘ στην τραπεζική τους εξυπηρέτηση αποτελεί η διαχείριση – είσπραξη των επιταγών, καθώς αρκετές επιχειρήσεις χρειάζονται ένα υπάλληλο για να τις παρακολουθεί και να τις εισπράττει. Επιπλέον αλλάζουν διαρκώς και οι απαιτήσεις ταυτοποίησης των υπαλλήλων που πηγαίνουν για την είσπραξη χωρίς να υπάρχει προηγούμενη ενημέρωση.
Αυτό θα μπορούσε να επιλυθεί μέσω της ενσωμάτωσης των επιταγών στο e-banking με την δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικών επιταγών που να μεταβιβάζονται μέσω e-banking.