Jumbo: Ο ασθμαίνων Μάιος και οι φόβοι για το φθινόπωρο
Επανέρχεται σταδιακά μια σχετική κανονικότητα στην εισηγμένη που βλέπει αργά, αλλά σταθερά τις πωλήσεις της να σημειώνουν μια ανοδική πορεία, όχι όμως πιθανόν όπως θα υπήρχε προσδοκία, καθώς εξακολουθεί να υφίστανται περιορισμοί στην εισερχόμενη πελατεία των καταστημάτων λόγω Covid.
Αυτό, παρόλαυτα, δεν σημαίνει ότι στην εισηγμένη δεν εκφράζεται ανησυχία τόσο για το πώς θα κυλήσει το καλοκαίρι, αλλά και πως θα πορευθεί σε σχέση με την πανδημία, καθώς πάντα υπάρχει ο φόβος για επόμενο lockdown μέσα στο φθινόπωρο, το οποίο, αν γίνει, θα είναι καταστροφικό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι o περασμένος Μάιος, μήνας κατά τον οποίο όλο το διάστημα τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, σημείωσε αύξηση μόλις 3% σε σχέση με τον Μάιο του 2020, ο οποίος λειτουργούσε μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου σε ένα μεγάλο βαθμό.
Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον ίδιο μήνα -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +5% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα με αποτέλεσμα να διατηρηθεί για το πεντάμηνο (Ιανουάριος-Μάϊος 2021) η αύξηση κατά +5% περίπου των πωλήσεων.
Σημειώνεται ότι τον Μάιο του 2021, λειτούργησαν όλα τα καταστήματα του ομίλου στην Ελλάδα, αλλά με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων, δυσανάλογα αυστηρότερους για το μέγεθός τους σε σχέση με τα Υπερ-market.
Στην Κύπρο, όπου τα καταστήματα ξεκίνησαν να λειτουργούν και πάλι από τις 10 Μαΐου του 2021, οι πωλήσεις σημείωσαν οριακή αύξηση κατά +0,39% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πεντάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +23% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο.
Παράλληλα, στη Βουλγαρία, όπου επίσης τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων, οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +3% περίπου τον Μάιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, οι πωλήσεις κατά το πεντάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +22% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο.
Αρνητική εικόνα, παρά τις προσδοκίες, υπήρξε στη Ρουμανία, όπου οι πωλήσεις του δικτύου παρουσιάστηκαν μειωμένες κατά -2% περίπου τον Μάιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ οι πωλήσεις κατά το πεντάμηνο του 2021 ήταν αυξημένες κατά +49% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό.
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, φαίνεται αιτιολογημένη η πρόταση της διοίκησης τελικά να μην διανείμει μέρισμα, παρότι τα καταστήματα άνοιξαν.