fbpx

Τρ. Αλεξιάδης: Το Υπουργείο Οικονομικών θα επιλύσει τα προβλήματα των υπηρεσιών του;

Με Αναφορά του προς τoν Υπουργό Οικονομικών ο βουλευτής Β’ Πειραιά και αν. τομεάρχης Οικονομικών ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Τρύφων Αλεξιάδης φέρνει στη Βουλή την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Εφοριακών (ΠΟΕ-ΔΟΥ) μέσω της οποίας αναδεικνύει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις φορολογικές υπηρεσίες και προτείνονται
τρόποι επίλυσής τους.

Η Ομοσπονδία Εφοριακών εστιάζει στο σημαντικό πρόβλημα της συσσώρευσης δεκάδων χιλιάδων υποθέσεων που παραγράφονται στο τέλος του έτους με κίνδυνο να χαθούν πολύτιμα έσοδα για το δημόσιο. Προτείνει η προτεραιοποίηση των υποθέσεων να γίνεται στην αρχή του έτους και όχι στα μέσα όπως έγινε και φέτος.

Ένα άλλο σημαντικό αίτημα της Ομοσπονδίας για τις φορολογικές υπηρεσίες είναι ο εκσυγχρονισμός των ψηφιακών μέσων όπως η επέκταση της ηλεκτρονικής εφαρμογής (e-
ραντεβού) για τον προγραμματισμό επισκέψεων σε όλες τις υπηρεσίες, η διαχείριση των αιτημάτων των φορολογουμένων μέσω e-mail να γίνεται κεντρικά και όχι από τις διάφορες
Δ.Ο.Υ., η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων ώστε ο υπάλληλος να έχει πρόσβαση άμεσα και ψηφιακά σε όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, κ.α.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες οι εφοριακοί υπάλληλοι με αίσθημα ευθύνης καταβάλουν την καλύτερη δυνατή προσπάθεια για την ολοκλήρωση των ελέγχων και την εξυπηρέτηση των πολιτών με πρώτιστο μέλημα τα δημόσια έσοδα και την δημόσια υγεία, χωρίς όμως να ευθύνονται για πράξεις ή παραλείψεις οι οποίες δεν εμπίπτουν στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους.

Ο Τρύφων Αλεξιάδης ζητά απαντήσεις από τον Υπουργό Οικονομικών και ενημέρωση σχετικά με την ανταπόκρισή του στις προτάσεις της Ομοσπονδίας Εφοριακών.

Οι προτάσεις της ΠΟΕ-ΔΟΥ

”Καθώς βρισκόμαστε ήδη στο τέταρτο κύμα της πανδημικής κρίσης του κορωνοϊού που αυξάνεται ραγδαίως, οι υπάλληλοι των φορολογικών υπηρεσιών βρίσκονται για ακόμα μια φορά και φέτος αντιμέτωποι με ασφυκτικές προθεσμίες, σε πλήθος φορολογικών αντικειμένων, με αποτέλεσμα και πάλι τη συσσώρευση δεκάδων χιλιάδων υποθέσεων την τελευταία στιγμή πριν την παραγραφή στο τέλος του έτους.

Ενδεικτικά, σας παραθέτουμε τις εξής περιπτώσεις υποθέσεων λόγω της σοβαρότητας τους που συσσωρεύτηκαν και φέτος στο τέλος τους έτους:

1. Λίστες μη δήλωσης εισοδημάτων και ανακριβούς υποβολής δηλώσεων όπως αναδρομικά συνταξιούχων/μισθών, συντάξεις εξωτερικού, λίστες με λανθασμένα στοιχεία καταχωρήσεων
επιδομάτων.

2. Προτεραιοποιημένες υποθέσεις ελέγχου που παραγράφονται στις 31/12. Σημειώνεται και πάλι ότι η προτεραιοποίηση των υποθέσεων διενεργήθηκε τον Ιούνιο και όχι τον Ιανουάριο, όπως θα έπρεπε. Επίσης, επιστροφές Φ.Π.Α. και Εισοδήματος μετά από έλεγχο, σε 90 ημέρες.
Σύμφωνα με το αρ. 6 της Α. 1127/03-06-2020, οι υποθέσεις που αφορούν σε επιστροφές φόρων, ολοκληρώνονται άμεσα ανεξάρτητα από την προτεραιοποίησή τους ή μη.
Σε όλα τα παραπάνω τονίζεται ότι το σύστημα Εlenxis είναι αρκετά αργό και δύσχρηστο στην λειτουργία του.

3. Λίστες τελών κυκλοφορίας 2016, λίστες με πρόστιμα ΜΥΦ, επιστροφών φόρων εισοδήματος και ΦΠΑ χωρίς έλεγχο, αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και συμψηφισμών, που διενεργούνται χειρόγραφα και όχι αυτόματα.

4. Κοινοποίηση των πράξεων φόρου και πιστοποιητικών των φορολογιών κεφαλαίου, σε 2-3 ημέρες από την υποβολή των δηλώσεων.

Επαλήθευση της συμφωνίας του περιεχομένου της δήλωσης με τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία, σε 60 ημέρες από τη διεκπεραίωση των δηλώσεων φόρου κεφαλαίου.

Κατόπιν όλων τα παραπάνω επανερχόμαστε και ζητάμε εκ νέου τα εξής σύγχρονα και ψηφιακά μέσα για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών μας και την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων:

1. Ηλεκτρονική εφαρμογή (e-ραντεβού) για τον προγραμματισμό επισκέψεων στις Φορολογικές Υπηρεσίες, αντί των τηλεφωνημάτων, η οποία έχει δρομολογηθεί αλλά
δεν έχει ενεργοποιηθεί για όλες τις υπηρεσίες, ώστε η προσέλευση των φορολογούμενων στις υπηρεσίες να πραγματοποιείται αποκλειστικά με ραντεβού.

2. Κεντρική διαχείριση, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, των αιτημάτων των φορολογουμένων προς τις Φορολογικές Υπηρεσίες, όπου θα γίνεται ταυτοποίηση των στοιχείων και των δικαιολογητικών που δηλώνουν, σε αντικατάσταση των εκατοντάδων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η οποία εφαρμόζεται τον τελευταίο μήνα σε 70 ΔΟΥ και όχι στο
σύνολο των Υπηρεσιών μας.

3. Διαλειτουργικότητα μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων ώστε ο υπάλληλος να έχει πρόσβαση άμεσα και ψηφιακά σε όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (πχ. Ε9, μισθωτήρια, δηλώσεις ΦΠΑ και Εισοδήματος), σε περίπτωση μη υποβολή τους από τους φορολογούμενους.

4. Ηλεκτρονική κοινοποίηση όλων των πράξεων και εγγράφων της Φορολογικής Διοίκησης προς στους φορολογουμένους, η οποία έχει προχωρήσει αλλά όχι για το σύνολο των εγγράφων.

5. Εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής σε όλα τα έγγραφα, η οποία ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί.

6. Παροχή υλικοτεχνικών μέσων (VPN, σταθερών και φορητών υπολογιστών), η οποία έχει πραγματοποιηθεί εν μέρει.

7. Εκκαθάριση και κοινοποίηση κεντρικά, ψηφιακά και αυτοματοποιημένα των δηλώσεων εισοδήματος, προστίμων, επιστροφών και συμψηφισμών, η οποία προχώρησε για ένα
μικρό ποσοστό.

8. Άμεση εφαρμογή ηλεκτρονικής υποβολής όλων των δηλώσεων κεφαλαίου, η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει προχωρήσει, παρά μόνο για τις δηλώσεις μεταβιβάσεις
ακινήτων”.

 

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra