fbpx

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δράσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος

Σε μία περίοδο που η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί κυρίαρχη προτεραιότητα για ολόκληρο τον πλανήτη, κράτη, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, επιχειρήσεις επιδιώκουν, μέσα από κινήσεις που κάνουν, να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα για το μεγάλο μας “σπίτι”, τη γη. Βασική επιδίωξη είναι να δημιουργηθεί το τοπίο εκείνο που θα επιτρέψει στα παιδιά μας αλλά και στις επόμενες γενιές, να ζουν σε έναν βιώσιμο κόσμο.

Επιχειρήσεις όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, έχουν ήδη κινηθεί προς την κατεύθυνση υλοποίησης καινοτόμων δράσεων και πρωτοβουλιών που αγκαλιάζουν τις ανάγκες του πλανήτη μας και φροντίζουν το περιβάλλον. Πολλές από τις δράσεις που η ΑΒ διαχρονικά σχεδιάζει και υλοποιεί με αίσθημα αλληλεγγύης και φροντίδας, καταγράφονται στην Έκθεση “Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021”. Μία ετήσια έκθεση που συγκεντρώνει απολογιστικά όλα όσα έκανε η ΑΒ Βασιλόπουλος ως ένας υπεύθυνος εταιρικός πολίτης που νοιάζεται για όλα όσα έχουν αξία. Δράσεις με τις οποίες έκανε τη διαφορά για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον. Και συνέχισε με αγάπη και ευθύνη και το 2021.

Την τελευταία χρονιά, η Ελλάδα -αλλά και η παγκόσμια κοινότητα – αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις, πολλές από τις οποίες αφορούν και στο περιβάλλον. Η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία επενδύει στην αειφόρο ανάπτυξη και μεριμνά για την προστασία του περιβάλλοντος λοιπόν, δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη.

Η ισχυρή δέσμευση για τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων.

Μία από τις δεσμεύσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, αποτελεί εκείνη για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, και το δικό της αποτύπωμα κατά 50% έως το 2025, ιδιαίτερα σε μία εποχή όπου, παγκοσμίως, σχεδόν 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι υποσιτίζονται. Και τα μαθηματικά λένε πως αν καταφέρναμε να μειώσουμε στο ήμισυ τη σπατάλη τροφίμων, θα καταφέρναμε να θρέψουμε αυτούς τους ανθρώπους.

H ΑΒ, λοιπόν, πώς συνέβαλε στην αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος; Αρχικά, σε συνεργασία με το WWF Ελλάς ξεκίνησε το 2021 μία καμπάνια ενημέρωσης του κοινού, με στόχο να αλλάξει ο τρόπος που όλοι αντιμετωπίζουμε το φαγητό σήμερα. Η συνεργασία έχει στο επίκεντρο τον εντοπισμό βέλτιστων λύσεων για τη μείωση της σπατάλης των τροφίμων στην ΑΒ, αλλά και γενικότερα στην καθημερινότητα όλων μας και συμπεριλαμβάνει δράσεις αλλά και εκπαίδευση των εργαζομένων της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Ταυτόχρονα, πραγματοποίησε την πρώτη ολοκληρωμένη έρευνα εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα, αλλά και την πιο εκτενή, όσον αφορά την σπατάλη τροφίμων σε επίπεδο νοικοκυριού. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2021 ολοκλήρωσε μια 18μηνη έρευνα με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, που στόχο είχε να διερευνήσει τη σπατάλη τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα (από τους προμηθευτές, τα καταστήματα έως και τους πελάτες), και τελικά να απαντηθεί για πρώτη φορά το πολύ σημαντικό ερώτημα: “πόσο φαγητό σπαταλάμε τελικά στην Ελλάδα;”.

Μία ακόμα αξιοσημείωτη δράση της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελεί η σύμπραξή της με την Οργάνωση Μπορούμε για την ίδρυση της πρώτης Συμμαχίας για τη Μείωση Σπατάλης των Τροφίμων στην Ελλάδα. Η Συμμαχία ήδη αριθμεί ένα διευρυμένο σύνολο μελών που αποτελούν τους κοινωνικούς και επιχειρηματικούς εταίρους της ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ η εν λόγω πρωτοβουλία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Άλλη μία απτή απόδειξη πως η ΑΒ Βασιλόπουλος νοιάζεται έμπρακτα για το περιβάλλον και τον πλανήτη μας.

Μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες

Σε μία εποχή που η συζήτηση για τη χρήση πλαστικών και τον περιορισμό της, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατήργησε τα πλαστικά μίας χρήσης που πωλούνταν μέσα από τα καταστήματά της, ενώ προχωράει στη μείωση του βάρους στο πλαστικό που χρησιμοποιείται σε πολλές από τις συσκευασίες της έως και το 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το 2021 μειώθηκε το βάρος πλαστικού που χρησιμοποιήθηκε σε συσκευασίες κατά 72 τόνους συνολικά. Εκτός των άλλων, όμως, η ΑΒ έχει στόχο να αντικαταστήσει πλήρως έως το 2025 το σύνολο των πλαστικών συσκευασιών, με νέες συσκευασίες από ανακυκλώσιμη, ανακυκλωμένη ή κομποστοποιημένη πρώτη ύλη.

Στο επίκεντρο η μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει λάβει μέτρα για τη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος, μέσω του περιορισμού της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στο σύνολο των εγκαταστάσεων της κατά 29,5% σε σύγκριση με το 2008 (έτος βάσης). Ταυτόχρονα, έχει πετύχει μείωση κατά 85% σε εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση και πάλι με το 2008, το οποίο αποτελεί το έτος βάσης των συγκεκριμένων δράσεων.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ εφαρμόζει, εκτός των άλλων, σύστημα ενεργειακής διαχείρισης με παρακολούθηση και πλήρη καταγραφή της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας 24 ώρες την ημέρα, σε όλες τις εγκαταστάσεις της.

Από τον τομέα που σχετίζεται με την κατανάλωση ενέργειας δεν λείπει η προσήλωση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς το 2021 τοποθετήθηκαν 360 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Blue, σε 78 καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ από την Κρήτη και την Πελοπόννησο έως την Αττική και την Κομοτηνή.

Κομβικής σημασίας, όμως, είναι και η διαχείριση των απορριμμάτων, με την ΑΒ να αποτελεί τη μοναδική εταιρεία στην Ευρώπη, η οποία εφαρμόζει Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών. Αυτή τη στιγμή, 93 Κέντρα Ανακύκλωσης είναι τοποθετημένα σε καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος πανελλαδικά και σε αυτά συλλέγονται και ανακυκλώνονται στη συνέχεια περισσότερες από 3.000.000 συσκευασίες κάθε χρόνο.

Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης για μαθητές σε 30 δήμους της Ελλάδας

Πεποίθηση της ΑΒ είναι πως η νέα γενιά μπορεί να αντιστρέψει τις κακές και επιβλαβείς -για το περιβάλλον- συνήθειες των μεγαλύτερων. Έτσι, με φροντίδα και εμπιστοσύνη στα παιδιά, έχει δημιουργήσει το Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης. Πρόκειται για ένα διώροφο λεωφορείο που ταξιδεύει το μήνυμα της ανακύκλωσης σε όλη την Ελλάδα, εκπαιδεύοντας πάνω από 22.000 μαθητές σε θέματα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος.

Η ΑΒ, λοιπόν, συνέχισε και το 2021 να φροντίζει για όλα όσα νοιαζόμαστε. Και υπόσχεται ότι θα συνεχίσει με το ίδιο μεράκι, αγάπη και πάθος να ακούει τις ανάγκες της κοινωνίας αλλά και των πελατών της. Και με αυτόν τον τρόπο, να δίνει τον καλύτερό της εαυτό για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra