Alfa Romeo Tonale 1.5Τ Hybrid 160 PS: Το ιταλικό θαύμα
Η Tonale ως γνήσια Ιταλίδα σταρ, φθάνει ελαφρώς καθυστερημένη στο πάρτι των σύγχρονων premium SUV, κάνοντας την μεγαλύτερη εντύπωση. Και δικαίως.
Αν κάτι χρειάζεται επειγόντως η εποχή μας είναι οι αυθεντικοί μύθοι. Και αν μπορούσαμε να δούμε την ιστορία της αυτοκίνησης ως την μυθοπλασία μιας ταινίας, τότε η Alfa Romeo θα διεκδικούσε χωρίς καμία αμφιβολία έναν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Μία εταιρία γεμάτη στιγμές απίστευτης δόξας και ασύλληπτων θριάμβων, ένας κινηματογραφικός χαρακτήρας που σχεδόν αυτοκαταστροφικά -αλλά πάντα με χάρη- κινήθηκε στο χείλος του γκρεμού, ένας μύθος που ανεβαίνει από τα ψηλά στα χαμηλά του βουτηγμένος σε μία ιταλική βιομηχανική δραματουργία που θέλοντας και μη υποχρεώνει το κοινό να μην μπορεί να πάρει τα μάτια του από πάνω του.
Είναι ξεκάθαρο: η Alfa Romeo είναι μία σταρ. Και ως τέτοια δεν θα μπορούσε να ζήσει το πιο πρόσφατο επεισόδιο της ταινίας της, αυτό με την επικράτηση των SUV, με τον δικό της τρόπο. Με ένα αυτοκίνητο που για άλλη μια φορά είναι “το πιο κρίσιμο στην ιστορία της” (μέχρι το επόμενο), το οποίο πήγε και ήρθε στα συμβούλια, σε εκθέσεις και σχεδιαστήρια επί σειρά ετών. Και που βγαίνει στην αγορά κουβαλώντας εκείνο το star quality και την αίσθηση πως ότι και να γίνει θα αποτελέσει το πρόσωπο της ημέρας.
Αυτό το σταριλίκι που συνοδεύει την Tonale είναι το χαρακτηριστικό που σε έχει κερδίσει πριν καν την συναντήσεις. Τα χρόνια της αναμονής, ο θόρυβος της απουσίας της, το κρυφτούλι με τους προβολείς της δημοσιότητας, οι ατέλειωτες συζητήσεις για το πότε έρχεται, πόσο θα κάνει, πόσο Alfa θα είναι, πόσο Λιώκη έχει το σχέδιό της, όλα αυτά και πολλά ακόμα είναι εκείνα τα στοιχεία που με τον έναν ή άλλον τρόπο κάνουν την Tonale μία ειδική περίπτωση αυτοκινήτου.
Ως προς το SUV του πράγματος, είναι προφανές ότι δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς. Όταν η Urus φέρνει εκατομμύρια στην Lamborghini και η επερχόμενη Purosangue θα κάνει τα κόκκαλα των F40 να τρίζουν στα υπόγεια γκαράζ, η Alfa Romeo δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι διαφορετικό από το να παρουσιάσει κάτι κάτω από την Stelvio, σε πιο επικερδή κομμάτα της αγοράς. Τουλάχιστον, το Centro Stille κατάφερε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που τιμά την ιστορική συνέχεια της μάρκας, όμορφο και άμεσα αναγνωρίσιμο ως γνήσια Alfa Romeo.
Το σχεδιαστικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μάσκα, όπου το σχεδιαστικό team με την ελληνική επίβλεψη κατάφερε να ολοκληρώσει ένα πολύ ξεχωριστό στιλ, με έντονες τις αναφορές σε all time classic στοιχεία της Alfa Romeo αλλά και σύγχρονες αναζητήσεις. Τα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα (τα οποία, να μην το ξεχάσουμε, έχουν και εξαιρετική απόδοση τη νύχτα) συνδυάζονται με τη μάσκα trademark της Alfa και χάρη και στο επικλινές εμπρός μέρος προδίδουν μία ξεκάθαρα δυναμική και σπορ διάσταση στην αναπόφευκτη SUV υποχρέωση.
Από το πλάι τα πράγματα είναι πιο στρωτά και μέσα στο πνεύμα της πρακτικότητας που απαιτεί ο καταναλωτής της κατηγορίας, αν και οι πανέμορφες κλασικές ζάντες των 20 (!) ιντσών και τα κόκκινα φρένα της Brembo διατηρούν την αλφίστικη σχεδιαστική επαγρύπνηση.
Όσο για το πίσω μέρος ολοκληρώνει με ιταλική φινέτσα την όλη προσπάθεια, με τα φώτα να δίνουν τον τόνο και τις όμορφες ρέουσες γραμμές να κολακεύουν την συνολική προσπάθεια (ευτυχώς λείπουν και τα ψεύτικα τελικά των εξατμίσεων, γι’ αυτό αγαπάμε Alfa Romeo).
Στο σαλόνι, έχει γίνει ακόμα μία άκρως επιτυχημένη προσπάθεια να συνδυαστεί το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον της εταιρίας. Η σχεδίαση του ταμπλό διατηρεί κάποια παραδοσιακά αλφίστικα στοιχεία όπως για παράδειγμα ο πίνακας οργάνων με τα διπλά “όργανα”.
Στην πράξη βέβαια έχουμε να κάνουμε με μία ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών, με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, μία εκ των οποίων θυμίζει παλιά όργανα των Ιταλών με τους κλασικούς δείκτες και μερικές χαριτωμένες νύξεις στην ιταλική ταυτότητα, όπως η ένδειξη “giri” αντί “rpm” στο στροφόμετρο (άπαιχτοι οι Ιταλοί σε αυτό το παιχνίδι…).
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται, ιδίως σε αυτή την έκδοση Speciale, είναι πραγματικά premium (χάρμα ιδέσθαι το ταμπλό τη νύχτα!) και δείχνουν τον δρόμο στους Γερμανούς για το πως μπορεί να συνδυαστεί η ποιότητα με την σχεδιαστική εγρήγορση.
Παράλληλα το ψηφιακό πακέτο του αυτοκινήτου είναι κορυφαίο (και με πιστοποίηση NFT, διαβάστε εδώ), με την οθόνη των 12,25 ιντσών να διαθέτει ένα από τα καλύτερα συστήματα infotainment της αγοράς, πλούσιο σε δυνατότητες, εύχρηστο και άμεσο στις εντολές του οδηγού. Ενώ δεν λείπουν και αρκετοί φυσικοί διακόπτες που αναβαθμίζουν συνολικά την εργονομία του αυτοκινήτου.
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική αν και κάπως ψηλότερα τοποθετημένη από ότι θα περιμέναμε από μία Alfa Romeo, ενώ πλούσιο είναι και το σύνολο τεχνολογιών υποβοήθησης της σουίτας ADAS, παρέχοντας αυτονομία επιπέδου 2.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι, όμως οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν μεγάλη ευχέρεια κινήσεων, έχουν πολλές παροχές (από θύρες USB έως ασύρματη φόρτιση κινητού) ενώ η διασύνδεση των κινητών συσκευών είναι πραγματικό παιχνιδάκι (και με over-the-air ενημερώσεις για το σύστημα πολυμέσων).
Από εκεί και πέρα μπαίνουμε πλέον στην κανονικότητα ενός τυπικού SUV αυτής της κατηγορίας, όπου και πάλι οι Ιταλοί έχουν βάλει τα δυνατά τους να μην υστερούν πουθενά. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι εξαιρετικοί, παρά το σχετικά μικρό μεταξόνιο των 2,636 μέτρων, κάθονται άνετα και σχετικά χαμηλά, με αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους (πράγμα σπάνιο για ένα σπορ SUV) και τις συνήθεις παροχές, όπως θήκες στις πόρτες, αεραγωγούς του κλιματισμού και δύο θύρες φόρτισης. Το πορτ-μπαγκάζ είναι μέσα στα δεδομένα της κατηγορίας, με 500 λίτρα χωρητικότητα και αρκετά κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Στην πρώτη μας επαφή με την Tonale είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε με τον κινητήρα των 1.500 κυβικών να αποδίδει 130 ίππους. Νούμερο μάλλον ανεπαρκές όπως αποδείχτηκε για τα δεδομένα και τις ικανότητες της Tonale, η οποία άφησε πολλές υποσχέσεις για να δείξει τι πραγματικά αξίζει στις πιο πάνω εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας, όπου η ισχύς έχει ανέβει στους 160 ίππους.
O κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό αυτής της έκδοσης έκανε το αποκλειστικό ντεμπούτο του στην Tonale. Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο σύνολο με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας VGT το οποίο συνδυάζεται με ένα κιβώτιο TCΤ διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου παρεμβάλλεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 20 ίππων και 55 Nm ροπής, πάνω στο οποίο βασίζεται η υβριδική λειτουργία του συνόλου.
Σε κάποιες περιπτώσεις χαμηλών απαιτήσεων σε ισχύ (εκκίνηση, ρολάρισμα στο μποτιλιάρισμα, παρκάρισμα) το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ενώ όταν οι απαιτήσεις σε παροχή ισχύος είναι μεγαλύτερες, τον κύριο ρόλο αναλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, με τον ηλεκτροκινητήρα να βοηθά το έργο του προσθέτοντας μία έξτρα σπιρτάδα στο τράβηγμα, ιδίως από τις χαμηλές στροφές.
Για την λειτουργία του συστήματος είναι απαραίτητη μία μπαταρία, η οποία είναι χωρητικότητας 0,8 kWh, διπλάσια δηλαδή από τα συνήθη ήπια υβριδικά συστήματα της αγοράς. Η νέα αυτή μπαταρία έχει όγκο περί τα 11 λίτρα και βάρος 14,5 κιλά. Και για να μην επηρεάσει τον χώρο αποσκευών οι μηχανικοί της Alfa Romeo την τοποθέτησαν στο τούνελ μεταξύ των εμπρός επιβατών. Κάτι που επέδρασε θετικά στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους αλλά και στην σωστή κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί με βάση τον κύκλο Miller με υψηλή σχέση συμπίεσης (12,5:1), έχει νέας σχεδίασης κυλινδροκεφαλή, μεταβλητή ρύθμιση των βαλβίδων και νέα και πιο αποδοτική εισαγωγή. Το υβριδικό σύστημα της συγκεκριμένης έκδοσης της Tonale εφοδιάζεται και με ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, στοχεύοντας σε μία όσο το δυνατόν πιο οικονομική και πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα.
Στην πράξη, και στα πολλά χιλιόμετρα που κάναμε με την υβριδική Tonale των 160 πλέον ίππων, το σύστημα αποδείχτηκε ιδιαίτερα λειτουργικό και αρκετά κατασταλαγμένο, με την ηλεκτρική διάσταση του μοτέρ να κάνει πιο έντονη την παρουσία της στα τυπικά σενάρια κίνησης μέσα στην πόλη. Όσο για την κατανάλωση δεν διαφοροποιείται πολύ από εκείνη των 130 ίππων, καθώς με αρκετή αυτοσυγκράτηση και την τυπική χρήση ενός οικογενειακού SUV μπορεί να σταθεί κοντά τα 7,5 λίτρα.
Ενώ στο σύνολο των εκατοντάδων χιλιομέτρων της δοκιμής μας καταγράψαμε λίγο πάνω από τα 8,0 λίτρα, με σαφείς ανοδικές τάσεις πάνω από τα 9,0 λίτρα, όταν κάποιος εξαντλήσει τις σπορτίφ καταβολές της Tonale. Όχι και άσχημα αν υπολογίσουμε το σχετικά αυξημένο βάρος του οχήματος (1.525 κιλά) όσο και την αύξηση της ισχύος που έχουμε σε αυτή την έκδοση.
Πέρα από τον κινητήρα, η ισχυρότερη μέχρι στιγμής Tonale (εν αναμονή της plug-in υβριδικής), παραμένει όπως την γνωρίσαμε πριν λίγο καιρό στην έκδοση των 130 ίππων. Με άλλα λόγια, οι μηχανικοί της Alfa Romeo έβαλαν όλο το ταλέντο και την δημιουργική τους ένταση πάνω σε ένα δεδομένο πλαίσιο και μέσα στις συνθήκες που δημιουργούν οι συμβάσεις και οι απαραίτητες υποχωρήσεις στα πλαίσια ενός μεγαλύτερου γκρουπ όπως αυτό της Stellantis.
Έτσι έχουν καταφέρει κάτι που θεωρείται ως εκ των ων ουκ άνευ σε μία Alfa Romeo, τη σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, τονίζοντας έτσι εξ αρχής την σπορτίφ διάσταση της Tonale σε σχέση με ομοειδή μοντέλα του Ομίλου.
Πρόσθεσαν το σήμα-κατατεθέν κάθε Alfa Romeo, ένα πολύ γρήγορο τιμόνι (2,1 στροφές από άκρη σε άκρη), σετάρισαν μία πολύ εξελιγμένη ανάρτηση με γόνατα MacPherson και στα τέσσερα άκρα, και πρόσθεσαν και αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) της Koni τα οποία προσαρμόζονται στις συνθήκες του οδοστρώματος και του φορτίου του αυτοκινήτου, για την καλύτερη δυνατή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την σπορ συμπεριφορά.
Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν τα εξαιρετικά φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo εμπρός με ηλεκτρομηχανικό μηχανισμό brake-by-wire, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT με τα χορταστικά paddles φερμένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας, το στάνταρ ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα και οι μεγάλοι τροχοί των 20 ιντσών με εξαιρετικά Pirelli P Zero διαστάσεων 245/40.
Δεν λείπουν βέβαια τα προγράμματα οδήγησης του συστήματος DNA ενώ στην διάθεση του οδηγού ως έξτρα εξοπλισμός είναι και μία ρυθμιζόμενη ανάρτηση Dual Stage Valve, με δύο ρυθμίσεις για σπορ και πιο χαλαρή οδήγηση.
Στον δρόμο, και ξεκινώντας από τον κινητήρα, οι 30 επιπλέον ίπποι κάνουν αρκετά αισθητή την παρουσία τους. Όχι τόσο στην εκρηκτικότητα και την ένταση που θα περίμενε κανείς από μία Alfa Romeo, όσο στο άπλωμα της ροπής σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και μία αίσθηση πιο άμεσου τραβήγματος στις χαμηλομεσαίες.
Οι επιδόσεις σε σχέση με την 130άρα δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα (μόλις 1 δευτερόλεπτο για το 0-100 χλμ/ώρα). Όμως το σίγουρο είναι ότι η μεγαλύτερη ισχύς επιτρέπει πλέον στην Tonale να δείξει πιο έντονα τα κρυμμένα χαρίσματά της.
Το βασικότερο εκ των οποίων είναι το σετάρισμα του πλαισίου με τις εξαιρετικές αναρτήσεις. Πρόκειται για ένα πολύ δουλεμένο σύνολο, με εξαιρετικό δέσιμο και μία γενικότερη αίσθηση στιβαρότητας από το πλαίσιο, το οποίο τοποθετεί την Tonale κατευθείαν στην κορυφή του (γερμανικού και όχι μόνο) ανταγωνισμού της. Η ανάρτηση με τα αμορτισέρ της Koni κάνει εξαιρετική δουλειά ακόμα και στο δύσκολο ελληνικό τοπίο, όντας όσο χρειάζεται σφιχτή αλλά και αρκούντως ενδοτική για να μην κουράζει.
Θα σημειώσουμε επίσης δύο στοιχεία που έχουν ενδιαφέρον. Το πρώτο αφορά την λειτουργία της ανάρτησης με πλήρες φορτίο (παιδιά, αποσκευές κ.ά.), όπου με έναν μαγικό τρόπο γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη και άνετη στο μεγάλο ταξίδι. Το δεύτερο και ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι με αυτό το σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων η Tonale θυμίζει ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο ως προς αυτό: όσο περισσότερο την πιέζεις, τόσο πιο πολύ βγάζει στην επιφάνεια την σπορ διάσταση του χαρακτήρα της.
Και είναι πραγματική απόλαυση να οδηγείς ένα σύγχρονο SUV και να νιώθεις -τηρουμένων των αναλογιών- αυτό το περίφημο “Cuore Sportivo”. Έστω και αν λόγω ύψους και διαφορετικού balance πρέπει να συμβιβαστείς με κάποιες -περιορισμένες- κλίσεις και ένα λίγο πιο έντονο body roll σε πολύ πιεσμένες καταστάσεις.
Αυτό που πάντως δεν στέκεται ούτε σε αυτή την έκδοση στο ύψος των περιστάσεων είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Ή μάλλον ο συνδυασμός του με τον συγκεκριμένο κινητήρα. Οι γρήγορες αλλαγές -ιδίως τα πολλά κατεβάσματα μαζί- είναι και πάλι το ζητούμενο, και δεν βελτιώνεται πολύ ούτε στο πρόγραμμα Dynamic.
Υπάρχουν βέβαια τα χορταστικά paddles για τις ώρες ανάγκης, όμως είναι ξεκάθαρο ότι χρειάζεται ένα μικρό update στο software για να μην υπάρχει αυτή η γκρίζα ζώνη σε ένα κατά τα άλλα κορυφαίο μηχανικά και οδηγικά σύνολο.
Τα φρένα by-wire χρειάζονται κάποιο μικρό χρονικό διάστημα εξοικείωσης στην αρχή, αλλά από εκεί και πέρα αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά και με ξεκάθαρη αίσθηση. Και το τιμόνι είναι γρήγορο στα πρότυπα της Alfa Romeo, δεν έχει όμως την διαισθητική ξυραφένια αίσθηση μιας Giulia, κάτι μάλλον λογικό αν σκεφτούμε το εντελώς διαφορετικό κοινό που απευθύνεται αυτό το SUV.
Συνολικά πάντως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις κάθε στιγμή την οδήγησή του, εύκολο και άνετο στις χαλαρές οικογενειακές μετακινήσεις, σβέλτο και με την αίσθηση μιας Alfa Romeo όταν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα. Εκεί όπου τα τεράστια λάστιχα και το ακλόνητο πλαίσιο κάνουν την Tonale ίσως το πιο συμμετοχικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Και εκείνο που θα ανταμείψει τον οδηγό του με περισσότερα χαμόγελα ανά ώρα από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σε αυτή την κατηγορία.
Συνοψίζοντας, η Tonale, έστω και κάπως αργοπορημένη στο ραντεβού της, καταφέρνει δύο πολύ σημαντικά πράγματα. Το πρώτο και βασικό είναι ότι μπαίνει χωρίς περιστροφές και δεύτερες σκέψεις στην βιτρίνα των πρώτων επιλογών στην premium κατηγορία των σύγχρονων SUV. Ένα πλήρες και ποιοτικό αυτοκίνητο, είτε στα επιμέρους σημεία είτε ως σύνολο, με μία γενικευμένη αίσθηση ποιότητας και ενδελεχούς μελέτης των απαιτήσεων της αγοράς σε αυτή την τόσο ανταγωνιστική κατηγορία.
Το δεύτερο που καταφέρνει είναι να διατηρεί την Alfa Romeo ιδιαιτερότητά της και το μύθο της εταιρίας. Να είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να βλέπεις και να σε βλέπουν μέσα του, ένα SUV με έντονο το σπορ στοιχείο και μία σχεδιαστική και κατασκευαστική αυτοτέλεια που δύσκολα της αντιστέκεσαι. Η Tonale ξεπερνά αυτόν τον άχαρο και βαρύ ρόλο να είναι το πιο κρίσιμο αυτοκίνητο για την επιβίωση της εταιρίας. Και το κάνει με εκείνη την αλφίστικη αυτοπεποίθηση ότι η ιστορία της αυτοκίνησης είναι με το μέρος της.
Tα 45.100 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση Ti των 160 ίππων (ή τα 47.000 ευρώ που κοστίζει η έκδοση Speciale της δοκιμής μας) μοιάζουν -και είναι- αρκετά χρήματα. Όμως η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι οι τιμές έχουν ξεφύγει γενικώς σε όλες τις κατηγορίες.
Και ακόμα πιο σημαντικό είναι να αντιληφθούμε ότι αυτή η Alfa Romeo είναι ένα ξεκάθαρα premium αυτοκίνητο, το οποίο αξίζει μέχρι τελευταίου ευρώ τα χρήματα που κοστίζει. Όσο και αν αυτό “στενοχωρεί” τους Αλφίστι της χώρας μας, που μεγάλωσαν με Αλφασούντ εξάψεις και V6 ηχητικές ονειρώξεις, και επιμένουν να ζουν με την ρομαντική αυταπάτη ότι η Alfa Romeo θα ξαναγίνει μια λαϊκή μαζική μάρκα. Οι καιροί έχουν αλλάξει, και μαζί τους αλλάζει όμορφα και η Alfa Romeo.
Εν τέλει, η Tonale, πέρα και πάνω από τιμές και κόστη, παραμένει μία γνήσια Alfa Romeo για τη νέα εποχή, σε έναν κόσμο που συνεχώς ομογενοποιείται και χάνει διαρκώς και περισσότερο αυτό που κάνει ένα αυτοκίνητο να ξεχωρίζει, το star quality.
Ο κόσμος και η αγορά χρειάζεται την Alfa Romeo (και τα καθαρόαιμά της, ας πουλήσει το SUV και θα έρθουν και αυτά…), η μυθοπλασία της αυτοκίνησης ζει και αναπνέει για περιπτώσεις όπως η Tonale. Και όσο υπάρχουν κάποιοι τύποι που ξενυχτούν στο Τορίνο κλείνοντάς μας πονηρά το μάτι με το “giri” αντί για το “rpm”, τότε υπάρχει ακόμα ελπίδα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 TCT
Κινητήρας: 1.469 cc,
Ισχύς: 160 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 240 Nm/ 1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,8 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,7/ 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Βάρος: 1.525 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.528/1.841/1.601 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Χώρος αποσκευών: 500-1.270 lt
Τιμή: από 45.100 € (Speciale: 47.000 €)