Piraeus: Πλήρης διάλυση πίσω από το νέο όνομα
Του Δημήτριου Αμπράζη*
Εν μέσω καλοκαιριού και ενώ πρέπει να γίνουν πληρωμές σε εφορία, ΕΦΚΑ και ΦΠΑ, η τράπεζα Πειραιώς δεν επιτρέπει την αλλαγή των ορίων άνω των €2.000 για πληρωμές με κάρτα σε επαγγελματικούς λογαριασμούς.
Την ίδια στιγμή, στον προσωπικό λογαριασμό μου αφήνει την αλλαγή των ορίων μέχρι και τις €10.000, που είναι πραγματικά ανόητο. Δεν έχει καμία λογική να επιτρέπεται τόσο μεγάλο όριο σε προσωπικούς λογαριασμούς και όχι σε εταιρικούς, που ως επί το πλείστων κάνουν αρκετά μεγαλύτερες πληρωμές κάθε μέρα.
Τρόπος υπάρχει για να αλλάξουν τα όρια, όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και εύκολα. Συγκεκριμένα, πρέπει να καλέσουμε στην εξυπηρέτηση της Πειραιώς, την οποία έχει αναλάβει τρίτη εταιρία.
Εκεί, μετά από ένα σωρό ενημερωτικά μηνύματα, που μας έφαγαν περίπου τρία λεπτά, βγήκε η φωνητική βοηθός της τράπεζας και όχι κάποιος εκπρόσωπος της εταιρίας. Αφού μας είπε να μπούμε στο e-banking και να αλλάξουμε τα όρια, τερμάτισε την κλήση, χωρίς να μας αφήσει να ρωτήσουμε κάτι παραπάνω. Βέβαια, το αρχικό πρόβλημα ήταν πως στο e-banking δεν επιτρέπει την αλλαγή των ορίων πάνω από €2.000.
Ξαναπήραμε τηλέφωνο και δηλώσαμε πως δεν έχουμε e-banking, ώστε να πρέπει να μας συνδέσουν με εκπρόσωπο. Και τότε έσκασε το πιο ωραίο μήνυμα, πως ο χρόνος αναμονής είναι άνω των 30 λεπτών, που από μόνο του είναι απαράδεκτο, πόσο μάλλον για τράπεζα. Φανταστείτε να σας έχουν κλέψει την κάρτα ή τους κωδικούς e-banking και να μην μπορείτε να κλειδώσετε τον λογαριασμό σας για μισή ώρα, μέχρι να βρεθεί διαθέσιμος εκπρόσωπος της τράπεζας. Μάλιστα, κάπου στα 20 λεπτά, η γραμμή έπεσε και πάμε πάλι από την αρχή.
Την ίδια στιγμή, ξέρουμε πως η εταιρία που έχει αναλάβει την εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας Πειραιώς, έχει κάνει περικοπές προσωπικού, κάνοντας την κατάσταση ακόμα χειρότερη. Παλιότερα, είχε αναμονές η τράπεζα, όμως τώρα το πράγμα έχει ξεφύγει.
Φυσικά δεν φταίνε τα παιδιά που δουλεύουν στην εξυπηρέτηση της τράπεζας, αλλά η εταιρία που δεν προσλαμβάνει προσωπικό και μάλιστα σε μια εποχή που το ένα υποκατάστημα κλείνει μετά το άλλο, που σημαίνει πως δεν έχεις πρακτικά πουθενά να απευθυνθείς για προβλήματα που έχεις με τα δικά σου χρήματα και τις αποταμιεύσεις μιας ζωής.
Μετά το σημερινό, το μόνο σίγουρο είναι πως θα κλείσουμε τον λογαριασμό μας στην Πειραιώς και θα μεταβούμε σε άλλη τράπεζα, που θα μας σέβεται περισσότερο, γιατί αυτό που έχουμε περάσει σήμερα, είναι απαράδεκτο.
Σε μια εποχή που είναι πλέον υποχρεωτικό όλα να γίνονται μέσω τράπεζας, θα πρέπει να υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί, ώστε να επιβεβαιώνουν πως οι τράπεζες λειτουργούν όπως πρέπει, ώστε πολίτες και επιχειρήσεις να έχουν απρόσκοπτη λειτουργία.
* Ιδρυτής και CEO του techmaniacs.gr