fbpx

ΑΑΔΕ: Έρχεται ψηφιακή εφορία για ιδιώτες και επιχειρήσεις

0 128

Μία πλήρως αυτοματοποιημένη και ψηφιακή “εφορία” σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, βάζοντας με αυτόν τον τρόπο τέλος στις επαφές των φορολογουμένων με τους εφοριακούς όσον αφορά διαδικαστικά ζητήματα καθημερινότητας, επιλογή υποθέσεων για έλεγχο, διασταυρώσεις, ακόμα και φορολογικές δηλώσεις (θα είναι σχεδόν στο σύνολό τους προσυμπληρωμένες για φυσικά και νομικά πρόσωπα).

 Έπειτα από 170 χρόνια που συστάθηκαν οι πρώτες εφορίες, έρχεται ουσιαστικά το τέλος τους με τον τρόπο που τις γνωρίσαμε, καθώς ήδη πάνω από το 80% των διαδικασιών και υποχρεώσεων επιχειρήσεων και φορολογουμένων γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο.

Όπως μάλιστα ανέφερε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλής, σήμερα “εξακολουθεί να υπάρχει η δέσμευση της γεωγραφικής αρμοδιότητας. Οι επιχειρήσεις, λόγου χάρη, ανήκουν στις τοπικές ΔΟΥ και αυτό οδηγεί στον κατακερματισμό των δυνάμεών μας. Έτσι, μόνο το 15% του προσωπικού μας βρίσκεται στις Κεντρικές Υπηρεσίες, το 85% είναι διασκορπισμένο, αφού δεσμεύονται πόροι για να γίνονται τοπικά εργασίες που θα μπορούσαν να γίνονται ψηφιακά. Επίσης, συνέπεια αυτού είναι να έχουμε αδυναμία ενίσχυσης του φορολογικού ελέγχου, που αποτελεί την καθημερινή μας έγνοια”.

Εντός της επόμενης διετίας η ψηφιακή εξυπηρέτηση θα έχει φτάσει στο 100%. Τελειώνει η τοπική αρμοδιότητα των εφοριών, καθώς οι επιχειρήσεις δεν θα ανήκουν φορολογικά σε κάποια γεωγραφική περιοχή, αλλά θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά ηλεκτρονικά.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, εντός του τρέχοντος έτους ενεργοποιούνται:

-Αναδιοργάνωση/αναβάθμιση του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) (τηλεφωνικό κέντρο – διαδικασία εξυπηρέτησης).

-Επέκταση των υπηρεσιών “Τα αιτήματά μου” και “Τα ραντεβού μου” στα Τελωνεία.

-Ανάπτυξη εφαρμογής για ψηφιακά αιτήματα και εγκρίσεις παραλαβής οχημάτων από αναπήρους.

-Διαδικασίες και ενέργειες για την αποδοχή καρτών εξωτερικού στις πληρωμές φορολογικών και τελωνειακών υποχρεώσεων.

-Επικαιροποίηση και απλοποίηση διαδικασίας έκδοσης πιστοποιητικών ταξινόμησης οχημάτων και διαλειτουργικότητα με υπουργείο Μεταφορών.

-Ανάπτυξη εφαρμογής (application) κινητών συσκευών για πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.

-Σήμανση των εγγράφων της ΑΑΔΕ με QR Code για την επαλήθευση της εγκυρότητάς τους.

-Υλοποίηση εφαρμογής για την αυτόματη έκδοση του Πιστοποιητικού Φορολογικής Κατοικίας.

-Ανάπτυξη εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Κληρονομιάς.

-Αυτόματη ενημέρωση Ε9 για όσες δηλώσεις υποβάλλονται μέσω του myProperty.

-Ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία (λοιπές περιπτώσεις – πλην του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ έπειτα από έλεγχο).

-Επικαιροποίηση και επέκταση της εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων • Ψηφιοποίηση φορολογικής ενημερότητας / υπερεισπράξεων • Ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής με κριτήριο το προφίλ οφειλετών.

-Πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας.

Σημαντικές αλλαγές, όμως, επέρχονται και στους ελέγχους. Θα χρησιμοποιηθούν νέα εργαλεία, ενώ καθιερώνονται αυτοματοποιημένες διαδικασίες για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Η εφορία θα αξιοποιήσει τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από τα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA) για ελεγκτικούς σκοπούς, με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, κυρίως αυτής που συντελείται στον τομέα του ΦΠΑ. Παράλληλα, το σχέδιο περιλαμβάνει αυτόματες κατασχέσεις για χρέη και επιτόπιους ελέγχου με τάμπλετ, μέσω των οποίων θα έχουν άμεση πρόσβαση στο προφίλ των ελεγχόμενων και θα εκδίδουν αυτόματα σημείωμα με τα αποτελέσματα του ελέγχου.

– Εφαρμογή για τον έλεγχο αποδείξεων ταμειακών μηχανών και μέσω σάρωσης (QR code). Σε δεύτερο στάδιο, το υπουργείο Οικονομικών φιλοδοξεί να χρησιμοποιήσει το λογισμικό σάρωσης προκειμένου οι ίδιοι οι φορολογούμενοι όχι μόνο να ελέγχουν την εγκυρότητα των αποδείξεων που λαμβάνουν, αλλά και να τις προσθέτουν στις ηλεκτρονικές αποδείξεις που απαιτεί η νομοθεσία και οι οποίες ανέρχονται στο 30% του εισοδήματος.

– Νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων. Η εφαρμογή αυτή κρίνεται άκρως αναγκαία, καθώς πλέον, μέσω του myCAR, οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους και να απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

– Πιλοτική ανάπτυξη εφαρμογής μερικού επιτόπιου ελέγχου μέσω tablets (ElenxisLive) – Πρόσβαση στο προφίλ φορολογουμένου – Ψηφιακή έκδοση Σημειώματος Διαπιστώσεων Ελέγχου στους επιτόπιους ελέγχους. Επί της ουσίας, μέσω του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Φορολογίας, θα υποστηρίζονται πλήρως η διαχείριση των υποθέσεων ελέγχου, η άμεση πρόσβαση για λόγους ελέγχου σε όλα τα διαθέσιμα δεδομένα των φορολογούμενων, η αυτοματοποίηση των διασταυρώσεων, η αυτοματοποίηση της σύνταξης των φύλλων και των αναφορών ελέγχου, καθώς και η υποστήριξη των ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων.

– Επικαιροποίηση του αρχείου χρηματοπιστωτικών προϊόντων και αναλυτικών χρηματοπιστωτικών συναλλαγών.

Σε δεύτερο χρόνο, η εφορία θα εκσυγχρονιστεί με υπερόπλα που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης:

– Προηγμένη Επιχειρησιακή Νοημοσύνη (ΒΙ) και Ανάλυση Δεδομένων (Data Analytics). Για παράδειγμα, θα προωθηθεί η εφαρμογή μεθόδων μηχανικής μάθησης για τη βελτίωση της στόχευσης των ελέγχων, κατευθύνοντας τους επιτόπιους και τους ουσιαστικούς ελέγχους για την αποτελεσματική διερεύνηση περιστατικών απάτης και την αντιμετώπιση του οικονομικού εγκλήματος.

– Ηλεκτρονική υποστήριξη των έμμεσων τεχνικών ελέγχων.

– Νέο σύστημα διαχείρισης υποθέσεων ελέγχου (νέο Elenxis).

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More