fbpx

ΑΑΔΕ: Ψηφιακοί φορολογικοί έλεγχοι με τεχνητή νοημοσύνη για την αποκάλυψη φοροδιαφυγής

0

Mε «όπλα» τη διεύρυνση των ψηφιακών συναλλαγών, τις νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, τις τεχνολογίες αυτοματισμού και όλα τα άλλα νέα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, φιλοδοξεί να πολεμήσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) τη φοροδιαφυγή την περίοδο 20225-2029.

Το νέο Στρατηγικό Σχέδιο της ΑΑΔΕ, για την περίοδο 2025-2029, που τέθηκε χθες σε διαβούλευση έως τις 14 Οκτωβρίου, δείχνει ότι ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα επιδιώξει να περιορίσει την παραοικονομία με όλα τα νέα ηλεκτρονικά «όπλα», προκειμένου να πετύχει την αύξηση των δημοσίων εσόδων και τη στήριξη του κρατικού προϋπολογισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΑΔΕ «ποντάρει» στην τεχνητή νοημοσύνη, για τον εντοπισμό και τη δυνατότητα πρόβλεψης μοτίβων συμπεριφοράς συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, για την εύρεση σχετικών πληροφοριών και δεδομένων που θα οδηγήσουν τον ελεγκτικό μηχανισμό σε εστίες φοροδιαφυγής, από την οποία προσδοκά σε ετήσια βάση 2,5 δις ευρώ έως το 2027.

Παράλληλα προχωρά στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών αυτοματισμού και στη διεύρυνση της χρήσης αυτοματοποιημένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και λογισμικού, αλλά και στην ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας, ώστε να μπορέσει να αντικρούσει την αύξηση των φαινομένων ηλεκτρονικής απάτης, ακόμη και τις κακόβουλες ηλεκτρονικές επιθέσεις (κυβερνοεπιθέσεις).

Αναλυτικότερα, το πενταετές σχέδιο της ΑΑΔΕ ενσωματώνει τους κατωτέρω 5 στρατηγικούς στόχους:

1ος Στρατηγικός Στόχος: Διαμόρφωση πλαισίου για εύκολη συμμόρφωση που προβλέπει:
–Εξατομικευμένη πληροφόρηση
–Αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων και ενημέρωση εντύπων και δηλώσεων
–Ιστοσελίδα και πληροφοριακό σύστημα με επικαιροποιημένη πληροφόρηση για το υφιστάμενο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο
–Προληπτικές δράσεις συμμόρφωσης με χρονικό περιθώριο συμμόρφωσης χωρίς επιβολή κυρώσεων
–Δράσεις υποστήριξης στους φορολογούμενους για ενημέρωση και κατανόηση του νομοθετικού πλαισίου
–Επιβράβευση συνεπών φορολογούμενων
–Πολυκαναλική επικοινωνία και εξυπηρέτηση
–Στοχευμένη πληροφόρηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογουμένων και επιτηδευματιών αναφορικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους
–Καταγραφή αναγκών φορολογούμενων και παροχή αντίστοιχης πληροφόρησης
–Μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των συναλλασσόμενων
–Ολοκληρωμένες ψηφιακές διαδικασίες εξυπηρέτησης

2ος Στρατηγικός Στόχος: Διευκόλυνση πολιτών και επιχειρήσεων και προστασία του κοινωνικού συνόλου μέσω:
–Ψηφιοποίησης τελωνειακών και φορολογικών διαδικασιών Επιτάχυνσης διαδικασιών τελωνισμού
–Επιτάχυνσης των επιστροφών
–Κινήτρων σε συνεπείς φορολογούμενους
–Εργαστηριακών ελέγχων και αναλύσεων,
–Ελέγχων νοθείας και αναλύσεων σε ενεργειακά προϊόντα, αλκοολούχα και τρόφιμα
–Ελέγχων των υδάτων

3ος Στρατηγικός Στόχος: Αξιοποίηση σύγχρονης τεχνολογίας για εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών και εφαρμογή σύγχρονης στρατηγικής είσπραξης οφειλών.
–Αξιοποίηση και χρήση του διαδικτύου και της σύγχρονης τεχνολογίας για εντοπισμό κινδύνων μη συμμόρφωσης και προσδιορισμό αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης
–Κεντρικός συντονισμός όλων των φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων
–Αναδιοργάνωση δομών και διαδικασιών ελέγχου
–Υλοποίηση μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων και αυτοματοποιημένων φορολογικών ελέγχων
–Έμφαση στον έλεγχο των συνόρων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και του παρεμπορίου
–Παρακολούθηση της διακίνησης των εμπορικών φορτίων στην επικράτεια
–Ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων εντοπισμού παραβατικών συμπεριφορών
–Διαστρωμάτωση και κλαδική ανάλυση φορολογούμενων και οφειλετών
–Παρακολούθηση οφειλών σε πραγματικό χρόνο με άμεση λήψη μέτρων
–Δημιουργία προφίλ με όλα τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε φορολογούμενο
–Προσδιορισμό, καταλογισμό και είσπραξη του φόρου σε πραγματικό χρόνο μέσω της χρήσης ψηφιακών εφαρμογών (my Data, myProperty, διασύνδεση ταμειακών με POS)
–Ολοκλήρωση ψηφιακού μετασχηματισμού
–Εκσυγχρονισμός πληροφοριακών συστημάτων
–Αξιοποίηση των δεδομένων και της τεχνολογίας σε κάθε επίπεδο λειτουργίας σε πραγματικό χρόνο
–Εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού σε σύγχρονες δεξιότητες και χρήση νέων τεχνολογιών

4ος Στρατηγικός Στόχος: Επίτευξη υψηλών επιπέδων απόδοσης των υπηρεσιών μέσω της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου δυναμικού με:
–Ενίσχυση εξωστρέφειας και συνεργασιών με ομοειδείς οργανισμούς για ανταλλαγή εμπειριών, καινοτομιών και βέλτιστων πρακτικών
–Ανίχνευση και πρόληψη επιχειρησιακών και οργανωτικών κινδύνων
–Μείωση διοικητικού κόστους μέσω εκσυγχρονισμών των δομών και ανασχεδιασμό των διαδικασιών
–Προώθηση τη διαφάνειας και της ακεραιότητας σε όλες τις λειτουργίες
–Καταπολέμηση κινδύνων διαφθοράς με ανασχεδιασμό των διαδικασιών του συστήματος εσωτερικού ελέγχου
5ος Στρατηγικός Στόχος: Υιοθέτηση των αρχών του once only και του ενιαίου σημείου επαφής (Single Point of Contact (SPOC)) στην εξυπηρέτηση και τις λειτουργίες του Οργανισμού, ενίσχυση λογοδοσίας με δημοσιοποίηση στατιστικών και αποτελεσμάτων, ορθολογική και αποδοτική διαχείριση των πόρων και του πάγιου εξοπλισμού, μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στέγαση σε σύγχρονα βιοκλιματικά κτήρια.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra