fbpx

Αδ. Γεωργιάδης: Ρουσφέτι στους ιδιώτες ελεγκτές 

98

Πριν καν ανακοινώσει τον υποχρεωτικό εμβολιασμό, θέσπισε η κυβέρνηση την υποχρεωτική πιστοποίηση ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων από ιδιώτες ελεγκτές. Γενναία πάσα στα ταμεία τους.

«Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν στην υποχρεωτική πιστοποίηση ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων από ιδιώτες ελεγκτές;” ρωτούν 29 βουλευτές του ΣΥΡΖΑ με Ερώτηση τους προς τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων. «Είναι εμφανές ότι το outsourcing αποτελεί αγαπημένη πρακτική της κυβέρνησης της ΝΔ» αναφέρει σε δήλωσή του ο βουλευτής Χάρης Μαμουλάκης. Ο αναπληρωτής Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ακόμα:

«Όπως μάλιστα πληροφορούμαστε, ετοιμάζει νομοθετικές αλλαγές έτσι ώστε να δοθεί ένα πολύ σημαντικό έργο αξιολόγησης και παρακολούθησης των επενδύσεων στον ιδιωτικό τομέα, καθιστώντας υποχρεωτική, αντί για εναλλακτική, τη διαδικασία της διενέργειας ελέγχου από ορκωτούς. Με δεδομένο ότι οι επενδύσεις είναι σημαντικές για την αναπτυξιακή πορεία και ευημερία της χώρας, αλλά και με γνώμονα ότι η νομοθέτηση της εκχώρησης διαδικασιών θα πρέπει να επιλέγεται όταν εν τοις πράγμασι τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την άσκηση  δημόσιας διοίκησης δεν επιλύονται διαφορετικά, θέτουμε μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων στον αρμόδιο Υπουργό ζητώντας απαντήσεις».

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, τον Οκτώβριο του 2019, με την αιτιολόγηση της επιτάχυνσης της διαδικασίας πιστοποίησης της ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας των επενδύσεων που είχαν υπαχθεί σε προγενέστερους επενδυτικούς νόμους, η Κυβέρνηση της ΝΔ εισήγαγε τη διαδικασία πιστοποίησης από ορκωτούς ελεγκτές – λογιστές ή ελεγκτικές εταιρείες. Στην ίδια λογική, επήλθε αλλαγή του υφιστάμενου πλαισίου του Αναπτυξιακού Νόμου και του νομοθετικού πλαισίου περί Στρατηγικών Επενδύσεων, ώστε να επιλυθεί η αδυναμία ταχείας και αποτελεσματικής διοικητικής διαχείρισης των ιδιωτικών και στρατηγικών επενδύσεων και εισήγαγε ως εναλλακτική, τη δυνατότητα του φορέα επένδυσης να επιλέξει ορκωτό-ελεγκτή λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία προκειμένου να πιστοποιήσει την ολοκλήρωση και έναρξη παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

Σήμερα, πληροφορούμαστε ότι με τις νομοθετικές αλλαγές που σχεδιάζονται, θα δοθεί ένα πολύ σημαντικό έργο αξιολόγησης και παρακολούθησης των επενδύσεων στον ιδιωτικό τομέα, όπως: Ο έλεγχος υπαγωγής επενδύσεων άνω του 1 εκατ. ευρώ, ο έλεγχος και η παρακολούθηση της ολοκλήρωσης των στρατηγικών επενδύσεων και η εκπλήρωση των μακροχρόνιων υποχρεώσεων που αναλαμβάνουν οι επενδυτές. Πρόκειται δηλαδή να εισαχθεί ως υποχρεωτική και όχι ως εναλλακτική η διαδικασία της διενέργειας ελέγχου, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα διατηρήσουν το δικαίωμα ελέγχου μόνο των έργων πολύ χαμηλού προϋπολογισμού.

Με δεδομένα τα παραπάνω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Από τον Οκτώβριο του 2019, που προστέθηκε η παρ.12 στο άρθρο 16 του ν.4399/2016, πόσοι επενδυτικοί φορείς επέλεξαν την εναλλακτική διαδικασία πιστοποίησης από ιδιώτες ελεγκτές και πόσοι από τα αρμόδια όργανα ελέγχου επενδύσεων που συστήνονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων;
  2. Πόσες πιστοποιήσεις ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης έχουν κατατεθεί από τους ιδιώτες ελεγκτές; Και πόσες σχετικές αποφάσεις έχουν εκδοθεί;
  3. Από άποψη ταχύτητας διεκπεραίωσης της διαδικασίας πιστοποίησης σε ημέρες, σε ποιο βαθμό μειώθηκε ο χρόνος διεκπεραίωσης στις περιπτώσεις που ο έλεγχος διενεργήθηκε από ιδιώτες ελεγκτές συγκριτικά με τη διαδικασία πιστοποίησης ολοκλήρωσης από τα αρμόδια όργανα ελέγχου επενδύσεων που συστήνονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων;
  4. Πόσοι είναι οι εγγεγραμμένοι στο Δημόσιο Μητρώο της Ε.Λ.Τ.Ε. ορκωτοί-ελεγκτές λογιστές ή ελεγκτικές εταιρείες που διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη επαγγελματικής ευθύνης ποσού τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου ευρώ ετησίως ανά συμβάν και συνολικού ποσού τουλάχιστον πέντε εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
  5. Ποια είναι η μέση αμοιβή που χρεώνουν οι ορκωτοί-ελεγκτές λογιστές ή ελεγκτικές εταιρείες για την υπηρεσία πιστοποίησης ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης;
  6. Πόσοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι έχουν διενεργηθεί από την προβλεπόμενη στην παρ.12 του άρθρου 16 6του ν.4399/2016 πενταμελή επιτροπή;
  7. Με ποιο τρόπο ελέγχεται και διασφαλίζεται ότι κατά την επιλογή από τον επενδυτικό φορέα ιδιώτη ελεγκτή δεν υφίσταται σύγκρουση συμφερόντων;
  8. Εξετάσατε άλλη εναλλακτική προκειμένου για την επιτάχυνση της διαδικασίας πιστοποίησης πέραν της μεθόδου εκχώρησής της στον ιδιωτικό τομέα;
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More