ΑΔΜΗΕ: Οι ανάδοχοι των έργων κατασκευής του «Διαδρόμου Β» στην Πελοπόννησο
Μεγάλες εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για τους δύο διαγωνισμούς που έτρεξε ταυτόχρονα ο ΑΔΜΗΕ και αφορούν την κατασκευή των δύο βασικών έργων του λεγόμενου «Διαδρόμου Β» της Επέκτασης του Συστήματος 400 kV προς την Πελοπόννησο.
Πρόκειται για το έργο κατασκευής του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) στην Κόρινθο και της εναέριας Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που θα συνδέει το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ.
Όπως αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ, η μέθοδος του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού (που αποτελεί πλέον πάγια πρακτική για τα μεγάλα έργα του Διαχειριστή) συνέβαλε καθοριστικά στην εξασφάλιση σημαντικής έκπτωσης έναντι της τιμής εκκίνησης, ιδίως στον διαγωνισμό για το ΚΥΤ Κορίνθου, όπου εκδηλώθηκε έντονος οικονομικός ανταγωνισμός μεταξύ των υποψηφίων. Πιο συγκεκριμένα:
Στο διαγωνισμό για την μελέτη και κατασκευή του KYTGIS 400 kV/150 kV Κορίνθου συμμετείχαν η σύμπραξη ΤΟΜΗ-Hyosung, η σύμπραξη MYTILINEOS-SIEYUAN, η ΤΕΡΝΑ σε συνεργασία με την Siemens, η σύμπραξη GridSolutions Hellas- ΕΛΕΚΤΡΟΜΕΚ και η Linxon. Μειοδότης αναδείχθηκε η σύμπραξη MYTILINEOS-SIEYUAN με τίμημα 20,6 εκατ. ευρώ, το οποίο ενσωματώνει έκπτωση 24% επί της τιμής εκκίνησης (27,05 εκατ. ευρώ).
Στο διαγωνισμό για την κατασκευή της εναέριας ΓΜ 400 kV Μεγαλόπολη-Κόρινθος συμμετείχαν η κοινοπραξία ΑΤΕΡΜΩΝ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η κοινοπραξία Electromontaj-ΘΕΜΕΛΗ και η κοινοπραξία ConsorzioItalia 2000. Η τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού ήταν τα 28,9 εκατ. ευρώ και μειοδότησε η κοινοπραξία ΑΤΕΡΜΩΝ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ καταθέτοντας προσφορά 26,07 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε έκπτωση 10% επί της τιμής εκκίνησης (29 εκατ. ευρώ).
Τα δυο έργα που μόλις ανατέθηκαν έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021. Σε συνδυασμό με τα έργα του «Διαδρόμου Α» Επέκτασης του Συστήματος προς την Πελοπόννησο (που θα συνδέσει το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη ΓΜ 400 kV Αχελώου-Διστόμου), τα οποία αναμένονται να περατωθούν στο τέλος του έτους θα άρουν πλήρως τον κορεσμό του δικτύου της Πελοποννήσου.
Σημειώνεται ότι ο «Διάδρομος Β» θα ολοκληρωθεί με την κατασκευή νέας Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που θα συνδέσει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου στην Αττική, έργο που προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το 2024.