Aegean: Αύξηση εσόδων και βελτιωμένα EBITDA το πρώτο τρίμηνο
Βασικά Μεγέθη Πρώτου Τριμήνου 2024
Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 17% και βελτίωση λειτουργικής κερδοφορίας (EΒΙΤ) στο εποχικά ασθενέστερο πρώτο τρίμηνο του έτους
- €268,8 εκατ. Κύκλος Εργασιών, 17% υψηλότερος σε σχέση με το 2023.
- 2,9 εκατ. επιβάτες, 11% περισσότεροι από το πρώτο τρίμηνο του 2023.
- EBITDA κέρδη €33,2 εκατ. από κέρδη €19,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
- EBIT Ζημίες €7,2 εκατ., βελτιωμένες από ζημίες €14,7 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
- €21,0 εκατ. Ζημίες μετά από Φόρους από €14,4 εκατ. ζημίες την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Η AEGEAN ανακοινώνει τα βασικά οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2024. Ο κύκλος εργασιών το πρώτο τρίμηνο ανήλθε σε €268,8 εκατ., αυξημένος κατά 17% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Σε συνέχεια της υψηλής δυναμικής του 2023, η AEGEAN συνέχισε την αναπτυξιακή της πορεία με περαιτέρω αύξηση της χωρητικότητας και τους χειμερινούς μήνες. Ο Όμιλος προσέφερε 10% περισσότερες θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού σε 85 απευθείας συνδέσεις από τα δύο κύρια αεροδρόμια της χώρας. Συνολικά, ο Όμιλος προσέφερε 3,8 δις. χιλιομετρικές θέσεις, 12% περισσότερες σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023 και μετέφερε 2,9 εκατ. επιβάτες, 11% περισσότερους σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, εκ των οποίων 1,7 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 82%.
Η AEGEAN παρέμεινε σταθερή στη στρατηγική ανάπτυξης και σε συνδυασμό με την ορθολογική διαχείριση του κόστους της, πέτυχε αύξηση των κερδών ΕΒΙΤDA, ήτοι κέρδη €33,2 εκατ. από κέρδη €19,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023, αλλά και βελτίωσε τα λειτουργικά της αποτελέσματα (EBIT) με μικρότερες ζημίες €7,2 εκατ. έναντι €14,7 εκατ. το 2023.
Ο Όμιλος συνεχίζει απρόσκοπτα το επενδυτικό του πλάνο στο νέο στόλο έχοντας παραλάβει 7 νέα αεροσκάφη σε σχέση με το Μάρτιο του 2023 ενώ έχει προβεί και σε επέκταση λειτουργικών μισθώσεων φθάνοντας συνολικά τα 79 αεροσκάφη, με αποτέλεσμα το κονδύλι των αποσβέσεων να έχει αυξηθεί κατά 19% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Παρά τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας οι ζημίες μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €21,0 εκατ. από ζημίες €14,4 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2023, λόγω της αρνητικής μεταβολής στην ισοτιμία του δολαρίου από την αρχή του έτους που επηρεάζει την αποτίμηση των μελλοντικών ροών των μισθώσεων αεροσκαφών.
Κατά το πρώτο τρίμηνο 2024 ο Όμιλος της AEGEAN εμφάνισε ισχυρές καθαρές ταμειακές ροές €188,6 εκατ., απόρροια και των υψηλών προ-πωλήσεων για τη θερινή περίοδο, με αποτέλεσμα τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις να διαμορφωθούν σε €729 εκατ.[1] την 31.03.2024 μετά και την εξαγορά των Τίτλων Κτήσης Μετοχών (Warrants) και την καταβολή της Αγοραίας Αξίας ύψους €85,4 εκατ. την 02.01.2024.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Η προσπάθεια της AEGEAN για τη βελτίωση της εποχικότητας είναι ορατή στην επένδυση στο δίκτυο εξωτερικού αλλά και τη σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών και της κίνησης το πρώτο τρίμηνο. Για ακόμα ένα τρίμηνο, το εποχικά ασθενέστερο, η AEGEAN παρουσίασε υψηλότερη κερδοφορία EBITDA αποδεικνύοντας την ανθεκτική της βάση, την προσαρμοστικότητα και την ανταγωνιστικότητα στη διαχείριση του κόστους της. Είμαστε έτοιμοι για μία δυναμική θερινή σεζόν, με ενίσχυση δρομολογίων, αυξημένες συχνότητες εστιάζοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή μας κυρίως από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Εξακολουθούμε να βλέπουμε ισχυρή ζήτηση για την καλοκαιρινή περίοδο. Είναι όμως, ακόμη νωρίς για συνολικές προβλέψεις για την απόδοση της καλοκαιρινής περιόδου, που όπως πάντα θα διαμορφώσει το αποτέλεσμα.
Παράλληλα είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι η προσπάθεια για την ανάπτυξη του Κέντρου Συντήρησης Αεροσκαφών και τoυ Κέντρου Εκπαίδευσης Πληρωμάτων ωριμάζει. Μέσα σε διάστημα 12 μηνών ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης του κτηρίου και ήδη οι πρώτοι 4 προσομοιωτές πτήσεων είναι σε λειτουργία, καλύπτοντας τις ανάγκες πληρωμάτων τόσο της AEGEAN όσο και τρίτων αεροπορικών εταιρειών. Ο Όμιλος, παράλληλα έχει ξεκινήσει να παρέχει και υπηρεσίες βαριάς συντήρησης στους πρώτους εξωτερικούς πελάτες».
Αποτελέσματα Ομίλου Πρώτου Τριμήνου 2024
(σε € εκατ.) | Πρώτο
Τρίμηνο 2023 |
Πρώτο
Τρίμηνο 2024 |
% μτβ |
Έσοδα | 229,1 | 268,8 | 17% |
EBITDA1 | 19,3 | 33,2 | 72% |
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων και τόκων (EBIT) | (14,7) | (7,2) | – |
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων (EBT) | (18,6) | (26,3) | – |
Κέρδη/(Ζημίες) μετά από φόρους | (14,4) | (21,0) | – |
Σημείωση:
- Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Πρώτο
Τρίμηνο 2023 |
Πρώτο
Τρίμηνο 2024 |
% μτβ | |
Σύνολο Επιβατών (‘000) | 2.581 | 2.856 | 11% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες (RPKs σε εκατ.) | 2.715 | 3.056 | 13% |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs σε εκατ.) | 3.340 | 3.751 | 12% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) | 81,6% | 81,7% | 0,1pp |
Παρουσίαση των βασικών οικονομικών και οργανικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του 2023
και 2024 ως ποσοστό των αντίστοιχων αποτελεσμάτων της περιόδου του 2019.
Πρώτο
Τρίμηνο 2019 |
Πρώτο
Τρίμηνο 2023 |
Πρώτο
Τρίμηνο 2024 |
|
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs) | 100% | 111% | 124% |
Έσοδα | 100% | 133% | 156% |
RASK | 100% | 120% | 126% |
CASK (EBIT level) | 100% | 103% | 103% |
CASK (EBIT level) – εκτός κόστους καυσίμων | 100% | 96% | 98% |
Ανάλυση Καθαρού Δανεισμού
(σε € εκατ.) | 31.12.2023 | 31.03.2024 |
Σύνολο ταμειακών διαθεσίμων, ισοδύναμων και λοιπών χρηματοοικονομικών επενδύσεων | 709,3 | 728,9 |
Δανειακές υποχρεώσεις | 220,3 | 218,3 |
Υποχρεώσεις από μισθώσεις | 901,2 | 970,7 |
Καθαρός Δανεισμός | 412,2 | 460,1 |
Καθαρός Δανεισμός/ (Καθαρά Ταμειακά Διαθέσιμα) εξαιρουμένων των μισθώσεων | (489,0) | (510,6) |
EBITDA1 -12μηνο trailing | 400,4 | 414,2 |
Δείκτης Καθαρού Δανεισμού / ΕBITDA | 1,0x | 1,1x |
Σημείωση:
- Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, των 12 προηγούμενων μηνών
(Ιαν.-Δεκ. 2023 και Απρ. 2023 – Μαρ. 2024 αντίστοιχα).
Η AEGEAN με μία ματιά
(σε € εκατ.) | Πρώτο
Τρίμηνο 2023 |
Πρώτο
Τρίμηνο 2024 |
% μτβ | ||||
Έσοδα | 229,1 | 268,8 | 17% | ||||
EBITDA1 | 19,3 | 33,2 | 72% | ||||
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων και τόκων (EBIT) | (14,7) | (7,2) | – | ||||
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων (EBT) | (18,6) | (26,3) | – | ||||
Κέρδη/(Ζημίες) μετά από φόρους | (14,4) | (21,0) | – | ||||
Συνολικοί επιβάτες (σε χιλ.) | 2.581 | 2.856 | 11% | ||||
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση | 126 | 126 | 0% | ||||
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) | 81,6% | 81,7% | 0,1pp | ||||
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) | 80,0% | 80,6% | 0,6pp | ||||
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) | 891 | 920 | 3% | ||||
RASK (σε € λεπτά)2 | 6,9 | 7,2 | 5% | ||||
Yield (σε € λεπτά)3 | 8,4 | 8,8 | 4% | ||||
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 | 7,7 | 8,0 | 5% | ||||
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 – εκτός κόστους καυσίμων | 5,8 | 6,3 | 9% |
Σημειώσεις:
1 Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
2 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
3 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
4 Μέσο κόστος ανά χιλιομετρική θέση.
Ενοποιημένη Κατάσταση Λογαριασμού Αποτελεσμάτων – Πρώτο Τρίμηνο 2024
(σε € εκατ.) | Πρώτο
Τρίμηνο 2023 |
Πρώτο
Τρίμηνο 2024 |
% μτβ | ||||
Έσοδα από τακτικές πτήσεις | 200,0 | 236,3 | 18% | ||||
Έσοδα από ναυλωμένες πτήσεις | 2,5 | 3,6 | 47% | ||||
Άλλα έσοδα εκμετάλλευσης που σχετίζονται με τις πτήσεις | 26,6 | 28,9 | 8% | ||||
Έσοδα από συμβάσεις με πελάτες | 229,1 | 268,8 | 17% | ||||
Λοιπά έσοδα | 7,9 | 6,6 | -16% | ||||
Παροχές σε εργαζόμενους | (30,5) | (38,0) | 25% | ||||
Καύσιμα Αεροσκαφών | (62,8) | (65,2) | 4% | ||||
Συντήρηση αεροσκαφών | (23,3) | (33,3) | 43% | ||||
Τέλη υπέρπτησης | (12,6) | (15,4) | 22% | ||||
Έξοδα επίγειας εξυπηρέτησης | (15,9) | (18,1) | 14% | ||||
Χρεώσεις αεροδρομίων | (16,1) | (17,4) | 8% | ||||
Έξοδα catering | (8,3) | (8,8) | 5% | ||||
Έξοδα διανομής | (13,8) | (18,9) | 37% | ||||
Έξοδα προβολής και διαφήμισης | (5,0) | (4,2) | -17% | ||||
Διάφορα έξοδα | (27,1) | (20,9) | -23% | ||||
Μισθώσεις | (2,1) | (2,0) | -6% | ||||
Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων αποσβέσεων και απομειώσεων (EBITDA) | 19,3 | 33,2 | 72% | ||||
Αποσβέσεις | (34,0) | (40,3) | 19% | ||||
Κέρδη/(Ζημίες) χρήσης προ φόρων και τόκων (ΚΠΤΦ/EBIT) | (14,7) | (7,2) | – | ||||
Περιθώριο ΚΠΤΦ (ΕΒΙΤ Μargin) | -6,4% | -2,7% | |||||
Χρηματοοικονομικά έσοδα/ έξοδα | (3,9) | (18,8) | – | ||||
Κέρδη/(Zημιές) από συμμετοχές | 0,0 | (0,3) | – | ||||
Κέρδη/(Ζημίες) χρήσης προ φόρων (ΚΠΦ/EBT) | (18,6) | (26,3) | – | ||||
Περιθώριο ΚΠΦ (EBT Margin) | -8,1% | -9,8% | |||||
Φόρος εισοδήματος | 4,2 | 5,3 | 27% | ||||
Κέρδη/(Ζημίες) χρήσης μετά από φόρους | (14,4) | (21,0) | – |
Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Οικονομικής Θέσης
(σε € εκατ.) | 31.12.2023 |