Aegean: Διπλασίασε τον τζίρο της στο γ’ τρίμηνο
Με την ισχύ του Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Εμβολιασμού και την άρση του μεγαλύτερου μέρους των περιορισμών στην μετακίνηση κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, η AEGEAN επιχείρησε με μεγαλύτερη προσφερόμενη χωρητικότητα υπερδιπλασιάζοντας τα μεγέθη του κύκλου εργασιών αλλά και της επιβατικής κίνησης εξωτερικού σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Ο Όμιλος προσέφερε 4,6 εκατ. θέσεις και μετέφερε 3,3 εκατ. επιβάτες συνολικά, με την κίνηση να ανέρχεται σε 1,5 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού και 1,8 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού. Ο συντελεστής πληρότητας για την περίοδο διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 70,3%, βελτιωμένος συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2020, που είχε διαμορφωθεί στο 65,7%, αλλά και πάλι σημαντικά χαμηλότερα από τα επίπεδα του συντελεστή πληρότητας προ πανδημίας που έφταναν το 87,7%, στο αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Τα ενοποιημένα έσοδα ανήλθαν σε €333,9 εκατ., αυξημένα κατά 115% συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2020. Τα οργανικά Κέρδη προ Φόρων σε συγκρίσιμη βάση, ανήλθαν σε €58,8 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2021 από Ζημιές προ Φόρων ποσού €36,9 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το τρίτο τρίμηνο του 2021 είναι το πρώτο τρίμηνο από την έναρξη της πανδημίας που ο Όμιλος καταγράφει οργανική κερδοφορία, προσφέροντας το 76% της χωρητικότητας σε χιλιομετρικές θέσεις (ASK’s) συγκριτικά με το αντίστοιχο προ πανδημίας τρίτο τρίμηνο του 2019. Στο διάστημα αυτό η εταιρεία λειτούργησε με απευθείας πτήσεις προς το εξωτερικό από τις βάσεις της σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά, Κέρκυρα, Μύκονο και Λάρνακα υποστηρίζοντας την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα και το τουριστικό προϊόν της χώρας.
Το εννεάμηνο 2021, το οποίο συμπεριλαμβάνει την επίδραση του δεύτερου lockdown που κράτησε μέχρι τις αρχές Μαΐου 2021, περιορίζοντας σημαντικά την δραστηριότητα της εταιρείας κατά το πρώτο εξάμηνο, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε έσοδα €486,8 εκατ., 42% υψηλότερα σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020. Ο Όμιλος μετέφερε 5 εκατ. επιβάτες από 4,4 εκατ. το εννεάμηνο του 2020, ενώ οι Ζημιές προ φόρων σε συγκρίσιμη οργανική βάση ανήλθαν σε €32,9 εκατ., έναντι 237,7 εκατ. Ζημιών προ φόρων το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Με την ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ποσού €60 εκατ. τον Ιούνιο του 2021, που αποτελούσε προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η Εταιρεία έλαβε στις αρχές Ιουλίου 2021 την εγκεκριμένη από την ΕΕ κρατική ενίσχυση για την μερική αποκατάσταση της ζημίας, λόγω της πανδημίας για το 2020. Στο συνολικό αποτέλεσμα του τριμήνου, αναγνωρίστηκε το ποσό της ενίσχυσης μειωμένο κατά την εύλογη αξία των warrants που δόθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο. Επιπλέον, αναγνωρίστηκε πρόβλεψη απομείωσης σχετιζόμενη με την αναδιάρθρωση του στόλου αεροσκαφών. Η συνολική επίδραση των τριών προαναφερόμενων παραγόντων ανήλθε σε συνολικά μη επαναλαμβανόμενα έσοδα ύψους €62,7 εκατ., τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται στα ανωτέρω στοιχεία οργανικής κερδοφορίας του τριμήνου/εννεαμήνου.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω έκτακτα μη οργανικά έσοδα, τα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν σε €121,5 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2021 και €29,8 εκατ. το εννεάμηνο του 2021.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν, σε €543,5 εκατ. την 30.09.2021, παρά την σημαντική αύξηση των προκαταβολών προς την Airbus κατά το τρίτο τρίμηνο ($43 εκατ.) για τις επερχόμενες παραλαβές αεροσκαφών, αλλά και την αποπληρωμή δανείων ύψους €92 εκατ. ευρώ. Μετά την αποπληρωμή το συνολικό ύψος των ομολόγων και των δανείων ανήλθαν σε €344 εκατ. στις 30/9/2021 από €440 εκατ. την 31/12/2020.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Αξιοποιήσαμε αποτελεσματικά την επανερχόμενη ζήτηση προς την χώρα μας και την σταδιακή άρση των περιορισμών. Για άλλη μια φορά προσαρμόσαμε με ευελιξία το πρόγραμμά μας, ανταποκρινόμενοι στις ευκαιρίες από μεγάλες αγορές όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Αυστρία, αλλά και σε αγορές με σημαντικούς περιορισμούς όπως η Αγγλία, η Ρωσία, οι Σκανδιναβικές χώρες και το Ισραήλ.
Ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες ενίσχυσης των κεφαλαίων μας και επιταχύναμε τις προκαταβολές προς την Airbus για την αμεσότερη παραλαβή 22 επιπλέον νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320/321 neo για το 2022-2023, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας και τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες μας. Διαχειριστήκαμε με αποτελεσματικότητα το λειτουργικό μας κόστος. Πάρα την μερική, κατά 75%, αξιοποίηση του στόλου μας, αλλά και την υστέρηση σε πληρότητες σε σχέση με τα προ πανδημίας μεγέθη του 2019, καταφέραμε να είμαστε μια από τις ελάχιστες εισηγμένες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, που παρουσίασαν θετικό οργανικό αποτέλεσμα στο ισχυρό σε ζήτηση τρίτο τρίμηνο.
Η πανδημία είναι φυσικά ακόμη εδώ και οι προκλήσεις της είναι μεγάλες, ιδιαίτερα τον επερχόμενο χειμώνα, που στην χώρα μας είναι και υπό κανονικές συνθήκες αδύναμος σε ζήτηση. Πιστεύουμε όμως ότι το 2022 θα είναι ισχυρότερο, ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του έτους, επιτρέποντάς μας καλύτερη ποιότητα εκμετάλλευσης και καλύτερη απόδοση στις εξελισσόμενες επενδύσεις αναβάθμισης στόλου και υπηρεσιών».
Αποτελέσματα Ομίλου
Q3-2021 | Q3-2020 | % | |||
(σε € εκατ.) | Οργανικά | Μη οργανικά | Σύνολο | μτβ | |
Έσοδα | 333,9 | – | 333,9 | 155,1 | 115% |
EBITDA1 | 104,6 | 62,7 | 167,3 | 2,5 | 6702% |
Κέρδη/ (ζημίες) προ φόρων | 58,8 | 121,5 | (36,9) | – | |
Κέρδη/ (ζημίες) μετά από φόρους | 51,3 | 107,2 | (28,4) | – |
9Μ-2021 | 9Μ-2020 | % | |||
(σε € εκατ.) | Οργανικά | Μη οργανικά | Σύνολο | μτβ | |
Έσοδα | 486,8 | – | 486,8 | 342,5 | 42% |
EBITDA1 | 94,5 | 62,7 | 157,2 | (47,1) | – |
Κέρδη/ (ζημίες) προ φόρων | (32,9) | 29,8 | (237,7) | – | |
Κέρδη/ (ζημίες) μετά από φόρους | (27,1) | 28,8 | (187,2) | – |
Σημείωση
1 EBITDA: Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Επιβατική Κίνηση
Q3 2020 | Q3 2021 | % μτβ | 9M 2020 | 9M 2021 | % μτβ | |
Εσωτερικού | 1.067 | 1.527 | 43% | 2.291 | 2.445 | 7% |
Εξωτερικού | 881 | 1.791 | 103% | 2.120 | 2.523 | 19% |
Σύνολο | 1.948 | 3.318 | 70% | 4.411 | 4.968 | 13% |
Συντελεστής Πληρότητας1 | 65,7% | 70,3% | 4,6pp | 69,5% | 64,0% | -5,5pp |
Επιβάτες ανά πτήση | 97 | 109 | 12% | 99 | 93 | -6% |