Aegean: Επιβίωσε από το πεντάμηνο θρίλερ
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της ΑEGEAΝ, τονίστηκε πως οι πέντε τελευταίοι μήνες ήταν οι πιο επίπονοι στην ιστορία της εταιρείας και οι προσπάθειες προσαρμογής εστίασαν τόσο στη διαμόρφωση των απαραίτητων διαδικασιών για την προστασία της υγείας των επιβατών και των πληρωμάτων της εταιρείας, όσο όμως και στην αντιμετώπιση των εμπορικών και οικονομικών προκλήσεων.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο συνεχίζεται η σταδιακή επαναφορά του δικτύου, η οποία ξεκίνησε από τα μέσα Μαΐου, με την προοδευτική άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις. Τον Ιούλιο η εταιρεία έχει επαναφέρει το 40% της πτητικής της δραστηριότητας, σε σχέση με το 2019, ενώ τον Αύγουστο εκτιμάται ότι το ποσοστό επαναφοράς θα αγγίξει το 50%. Μέχρι τις αρχές Αυγούστου η AEGEAN θα συνδέει την Αθήνα με 73 προορισμούς και αντίστοιχα με 52 προορισμούς αθροιστικά από τις υπόλοιπες βάσεις της σε Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά και Λάρνακα, με συνολικά 1.600 πτήσεις την εβδομάδα. Με δεδομένες τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της πανδημίας αλλά και την τάση των επιβατών να έχουν μικρό ορίζοντα προγραμματισμού, η εταιρεία θα εξακολουθεί να προβαίνει στις απαραίτητες προσαρμογές στο δίκτυο δρομολογίων με δυναμικό τρόπο.
Η AEGEAN έχει ήδη παραλάβει πέντε νέα αεροσκάφη Airbus A320neo, ενώ άλλα δύο αναμένονται εντός των επόμενων μηνών, μεταξύ αυτών και το πρώτο Α321neo. Το επενδυτικό πρόγραμμα της AEGEAN για τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών διατηρείται μεν, ωστόσο η εταιρεία επιδιώκει και εργάζεται ώστε να επιτύχει τις προσαρμογές και την ευελιξία που απαιτούνται.
Το εκτιμώμενο αποτέλεσμα του δεύτερου τριμήνου 2020 (Απριλίου – Ιουνίου), που αφορά δηλαδή το προηγούμενο διάστημα αναστολής του πτητικού έργου, παραμένει στα επίπεδα που είχε επικοινωνήσει η εταιρεία κατά την ενημέρωση των αναλυτών στις 18/05/2020, δηλαδή σε ζημιές 26-28 εκατ. ευρώ ανά μήνα. Οι ταμειακές απώλειες για το ίδιο διάστημα ήταν σημαντικά χαμηλότερες από την αρχική πρόβλεψη των 40 εκατ. μηνιαίως και, ως εκ τούτου, τα ταμειακά διαθέσιμα (χωρίς να λογίζεται το προϊόν των νέων γραμμών των τράπεζων) διατηρήθηκαν σε πάνω από 400 εκατ. ευρώ στα τέλη Ιουνίου.
Οι πληρότητες των πτήσεων εμφανίζουν σταδιακά μια θετική εξέλιξη μεταξύ Ιουνίου, Ιουλίου και όπως διαφαίνεται, και τον Αύγουστο, εκτιμάται όμως ότι θα παραμείνουν σημαντικά χαμηλότερες από τα συνήθη επίπεδα. Η συνεισφορά τους όμως θα είναι θετική, ώστε να μετριασθούν οι απώλειες σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.
Μιλώντας προς το σώμα των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Δημήτρης Γερογιάννης σημείωσε: «Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε λόγω της πανδημίας του Covid‑19, τόσο εμείς όσο και η παγκόσμια κοινότητα, δεν έχουν προηγούμενο. Όμως οι ενέργειες μας για τη βελτίωση της ταμειακής θωράκισης της εταιρείας, τη μείωση του συνολικού μας κόστους και την προσαρμογή του προϊόντος και του δικτύου μας στις σημερινές συνθήκες, συνεχίζονται και σταδιακά παράγουν αποτέλεσμα. Η προβλεψιμότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα παραμένει ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς η ζήτηση επηρεάζεται από τις επιδημιολογικές εξελίξεις. Η αξιοπιστία, η φιλοσοφία και η συνολική συμπεριφορά ενός αερομεταφορέα απέναντι στους ανθρώπους του και τους επιβάτες του, αποδεικνύονται ακόμα πιο σημαντικές αξίες σε τέτοιες περιόδους κρίσης».