Αγορά αυτοκινήτου: Η πτώση στις πωλήσεις συνεχίζεται
Για έναν μήνα ακόμη οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσίασαν πτώση ακολουθώντας τα όσα συμβαίνουν παγκοσμίως εξ αιτίας της έλλειψης ημιαγωγών (τσιπ) που έχουν μπλοκάρει την παραγωγή οχημάτων.
Μάλιστα ο φετινός Οκτώβρης ήταν χειρότερος από και από τον κάκιστο περσινό, καθώς πωλήθηκαν μόλις 6.336 αυτοκίνητα έναντι 6.847 τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Πάντως, παρά τις δυσχέρειες που υπάρχουν, η αγορά δείχνει να έχει πάρει… τα πάνω της σε σχέση με πέρσι, καθώς στο πρώτο 10μηνο πωλήθηκαν 88.094 καινούργια αυτοκίνητα έναντι των μόλις 66.893 το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η αγορά βρίσκεται αρκετά μακριά από τα δεδομένα του 2019, όταν το πρώτο 10μηνο είχαν πουληθεί 100.048 αυτοκίνητα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Οκτώβριος 2021 |
Οκτώβριος 2020 |
Οκτώβριος 2019 |
Μεταβολή 2021/2020 |
Μεταβολή 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.336 |
6.847 |
7.276 |
–7,5% |
-12,9% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
928 |
635 |
635 |
+46,1% |
+46,1% |
Καινούργια λεωφορεία |
32 |
30 |
41 |
+6,7% |
–22,0% |
|
|||||
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2020 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2019 |
Μεταβολή Ιαν.-Οκτ. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Οκτ. 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
88.094 |
66.893 |
100.048 |
+31,7% |
-11,9% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
9.371 |
6.020 |
6.929 |
+55,7% |
+35,2% |
Καινούργια λεωφορεία |
349 |
262 |
334 |
+33,2% |
+4,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment |
Οκτώβριος 2021 |
Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2021 |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
7,7% |
8,5% |
-0,8 |
10,0% |
9,2% |
+0,8 |
A-SUV |
1,2% |
1,7% |
-0,6 |
1,3% |
1,6% |
-0,3 |
A TOTAL |
8,9% |
10,2% |
-1,3 |
11,3% |
10,7% |
+0,5 |
B |
20,8% |
27,5% |
-6,8 |
27,4% |
28,7% |
-1,2 |
B-SUV |
26,6% |
19,8% |
+6,8 |
21,8% |
18,8% |
+3,0 |
B TOTAL |
47,3% |
47,3% |
+0,0 |
49,2% |
47,5% |
+1,7 |
C |
11,5% |
15,2% |
-3,7 |
12,7% |
13,9% |
-1,2 |
C-SUV |
25,6% |
22,0% |
+3,6 |
20,6% |
21,6% |
-1,1 |
C TOTAL |
37,1% |
37,2% |
-0,1 |
33,2% |
35,5% |
-2,3 |
D |
1,7% |
1,4% |
+0,3 |
1,9% |
1,5% |
+0,4 |
D-SUV |
3,3% |
2,0% |
+1,2 |
2,6% |
2,6% |
+0,0 |
D TOTAL |
4,9% |
3,4% |
+1,5 |
4,5% |
4,0% |
+0,4 |
E |
0,3% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,3% |
0,4% |
-0,1 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,0% |
0,3% |
-0,3 |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,8% |
0,5% |
+0,3 |
0,9% |
1,1% |
-0,3 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |