Αγορά αυτοκινήτου: Σε ελεύθερη πτώση τον Γενάρη με απώλειες 28,8%
Τα… παρεπόμενα της δραματικής μείωσης στην παραγωγή αυτοκινήτων παγκοσμίως έγιναν αισθητά στην ελληνική αγορά και τον πρώτο μήνα του 2022.
Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο πουλήθηκαν 5.526 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 7.766 τον αντίστοιχο μήνα του 2021, νούμερα που παραπέμπουν σε μείωση της αγοράς κατά 28,8%.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Ιανουάριος |
Ιανουάριος |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
5.526 |
7.766 |
-28,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
534 |
739 |
-27,7% |
Καινούργια λεωφορεία |
2 |
26 |
-92,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:
Segment |
Ιανουάριος 2022 |
Ιανουάριος 2021 |
Διαφορά |
A |
5,6% |
6,6% |
-0,9 |
A-SUV |
0,7% |
1,2% |
-0,6 |
A TOTAL |
6,3% |
7,8% |
-1,5 |
B |
22,1% |
32,5% |
-10,4 |
B-SUV |
30,5% |
18,8% |
+11,7 |
B TOTAL |
52,5% |
51,3% |
+1,2 |
C |
8,9% |
13,1% |
-4,2 |
C-SUV |
26,0% |
22,0% |
+4,1 |
C TOTAL |
34,9% |
35,1% |
-0,2 |
D |
0,9% |
1,9% |
-1,0 |
D-SUV |
3,4% |
2,3% |
+1,1 |
D TOTAL |
4,3% |
4,2% |
+0,1 |
E |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
E-SUV |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
E TOTAL |
0,7% |
0,6% |
+0,0 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,1 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,0% |
+0,2 |
F-G TOTAL |
0,3% |
0,0% |
+0,2 |
SPORTS |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
MPV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,9% |
0,7% |
+0,2 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
61,2% |
44,8% |
+16,4 |
Ιαν. |
Ιαν. |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς |
Μερίδιο αγοράς |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
45,8% |
48,2% |
-2,3 |
40,2% |
47,8% |
–7,6 |
Πετρέλαιο |
14,5% |
21,7% |
-7,2 |
19,7% |
28,1% |
-8,4 |
Υβριδικά (HEV) |
25,8% |
22,2% |
+3,6 |
19,7% |
12,0% |
+7,7 |
Επανα-φορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
6,5% |
5,0% |
+1,5 |
18,1% |
10,6% |
+7,5 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,0% |
1,7% |
-0,7 |
2,3% |
1,6% |
+0,8 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
6,4% |
1,2% |
+5,1 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών το 2021 κινήθηκε ως εξής:
|
Δεκ. 2021 |
Δεκ. 2020 |
Μεταβολή |
Ιαν.–Δεκ. 2021 |
Ιαν.–Δεκ. 2020 |
Μεταβολή |
ΕΕ(1) |
795.295 |
1.030.551 |
-22,8% |
9.700.192 |
9.939.418 |
-2,4% |
ΕΕ 14(2) |
705.744 |
909.493 |
-22,4% |
8.525.726 |
8.782.876 |
-2,9% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
841.622 |
1.081.380 |
-22,2% |
10.127.704 |
10.327.052 |
-1,9% |
Ελλάδα |
5.655 |
6.443 |
-12,2% |
100.911 |
80.977 |
+24,6% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.