Aldi: Ετοιμάζεται να πάρει «ελληνική» ρεβάνς από τη Lidl
Δώδεκα χρόνια μετά την ταπεινωτική αποχώρηση από την Ελλάδα, η γερμανική αλυσίδα τροφίμων Aldi φαίνεται να ξαναβλέπει την ελληνική αγορά και «χτίζει γέφυρες» με Έλληνες προμηθευτές.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι η ηγεσία της γερμανικής αλυσίδας φέρει βαρέως την άτακτη αποχώρηση από την Ελλάδα το 2012, διαπιστώνοντας ότι στις άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης, διευρύνει το μερίδιο της στις αγορές έναντι της κύριας ανταγωνίστριας της.
Στην κατεύθυνση αυτή οι Γερμανοί της Aldi ευνοούνται και από την γενικότερη κινητικότητα στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ. Η συνεργασία της Μασούτης με την SYNKA, που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, δείχνει ότι ο κλάδος βρίσκεται σε συνεχή κινητικότητα, άρα «σηκώνει» και νέους παίκτες στην αγορά.
Τι ανάγκασε όμως τους Γερμανούς σε αυτήν την άνευ προηγουμένου άτακτη υποχώρηση, στα τέλη του 2010; Το θέμα αφορά τις λάθος επιλογές προσώπων και τις πρακτικές που ακολούθησαν. Ως επιχείρημα, μάλιστα, προτάσσουν το (υπαρκτό) πρόβλημα που προέκυψε με τις επιστροφές ΦΠΑ, ύψους 30.000.000 ευρώ.
Όσο κι αν η τοποθέτησή τους έχει βάση, αυτή η πολιτική δεν αφορούσε μόνο την συγκεκριμένη εταιρεία, αφού με τους ίδιους όρους «έπαιζαν» και οι ανταγωνιστές της, με μεγαλύτερο όλων βέβαια την Lidl, την οποία η Aldi είχε βάλει ως στόχο για να ξεπεράσει στην ελληνική αγορά.
Το αλαλούμ άρχισε όταν οι άνθρωποι της Aldi αποφάσισαν να συντονιστεί η υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων της στην Ελλάδα από μια αυστριακή εταιρεία, η οποία επέλεξε την επίσης αυστριακών συμφερόντων Strabag, που ανέλαβε την κατασκευή ενός γιγαντιαίου κέντρου διανομής προϊόντων στην Θεσσαλονίκη. Αυτό αποδείχτηκε τεράστιο στρατηγικό λάθος από κάθε άποψη.
Τελικά το συνολικό κόστος του έργου άγγιξε τα 86 εκατομμύρια ευρώ, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ υπήρχαν τουλάχιστον άλλες 3 προσφορές από εργολάβους με σχεδόν το μισό τίμημα, δηλαδή 46 εκατομμύρια ευρώ. Στα παραπάνω, οι κακές γλώσσες κάνουν λόγο και για επιπλέον λάθη και υπερτιμολόγηση στην αγορά της γης λόγω του γεγονότος ότι οι ξένοι, όπως είναι λογικό, δεν διέθεταν επαρκή γνώση του ελληνικού real estate.
Επίσης οι αναλυτές προσθέτουν το αβάσταχτο κόστος κατασκευής και «στησίματος» κάθε καταστήματος, που έφτανε σε ποσά τριπλάσια περίπου από εκείνα της Lidl. Έτσι στο τέλος κάθε μήνα η Aldi είχε απώλειες της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ!
Περισσότερα την Πέμπτη στην έντυπη One Voice.