fbpx

Αλυσίδες φαστ-φουντ: Ανεβάζουν τιμές, «κόβουν» μερίδες, λανσάρουν apps

0 131

Οι αλυσίδες φαστ φουντ είναι πλέον αντιμέτωπες με αύξηση του κόστους παρασκευής σε μπέργκερ, πίτσες και τάκος, καθώς ο πληθωρισμός συμπιέζει τους προϋπολογισμούς τους και γι’ αυτόν τον λόγο σχεδιάζουν να προβούν σε αυξήσεις τιμών, προσφέροντας ωστόσο μικρότερες μερίδες.

Επιπλέον επιχειρούν να δελεάσουν περισσότερους πελάτες τους να εγγραφούν σε προγράμματα επιβράβευσης, με τις εταιρείες του κλάδου να αναθεωρούν τις στρατηγικές τους, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το CNBC.

Επικαλούμενη το αυξανόμενο κόστος, η Domino’s Pizza στις ΗΠΑ, αύξησε την τιμή για την προσφορά της, Mix & Match, από 5,99 σε 6,99 δολάρια.

Η Burger King αφαίρεσε το μπέργκερ Whopper από το οικονομικού μενού και περιόρισε τις κοτομπουκιές από δέκα σε οκτώ τεμάχια.

Για πρώτη φορά, η πλατφόρμα Yelp που έχει ως πελάτες, μεταξύ άλλων, και εστιατόρια, επισημαίνει ότι οι πελάτες κάνουν λόγο για «συρρίκνωση» στις κριτικές των εστιατορίων τους, και πιο συχνά σε μέρη που σερβίρουν προσιτές προσφορές όπως χοτ ντογκ, χάμπουργκερ και πίτσες.

Τροποποιούν τα μενού

«Έχουμε δει εταιρείες να τροποποιούν τα μενού τους», δήλωσε ο Michael Schaefer, παγκόσμιος επικεφαλής για τρόφιμα και ποτά στην εταιρεία έρευνας αγοράς Euromonitor International. «Βλέπουμε λιγότερα είδη συνολικά, περιορισμένες αυξήσεις τιμών, και μικρότερα τεμάχια».

Οι αλλαγές σηματοδοτούν το τελευταίο κεφάλαιο στη συνεχή εξέλιξη των παραδοσιακών προσφορών που κάνουν πολλές αλυσίδες φαστ φουντ.  Οι ειδικοί λένε ότι ο κλάδος προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή του από τέτοιες προσφορές που περιορίζουν τα περιθώρια κέρδους.

Και καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αυξανόμενο κόστος σε πρώτες ύλες και εργατικά, η ανάγκη για επανεξέταση της επιχειρηματικής στρατηγικής τους γίνεται όλο και πιο επιτακτική.

Εξατομικευμένες προσφορές

Παρόλο που ανεβάζουν αθόρυβα τις τιμές ή αλλάζουν κάποια στοιχεία στα μενού τους, οι ειδικοί λένε ότι οι εταιρείες φαστ φουντ εστιάζουν όλο και περισσότερο σε στρατηγικές που σχετίζονται με εφαρμογές για κινητά και προγράμματα επιβράβευσης, που θα τους επέτρεπαν να προσφέρουν εξατομικευμένες προσφορές, ενώ έτσι μπορούν να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από κάθε πελάτη.

Στα McDonald’s, για παράδειγμα, οι πελάτες μπορούν να λάβουν μια δωρεάν παραγγελία πατάτες και 1.500 πόντους μπόνους για να κατεβάσουν την εφαρμογή της αλυσίδας και να εγγραφούν στο πρόγραμμα επιβράβευσης.

Μεταξύ των αλυσίδων που προσφέρουν προγράμματα επιβράβευσης είναι οι Chipotle, Chik-fil-A, Dunkin’ Donuts, Papa Johns, Wendy’s και Burger King, που επιτρέπουν στα μέλη τους να κερδίζουν «πόντους» με αγορές που μπορούν να εξαργυρωθούν με κάποιο προϊόν από το μενού τους.

Οι εξατομικευμένες προσφορές μπορούν να είναι κερδοφόρες δίνοντας στους πελάτες εκπτώσεις στα είδη που πραγματικά θέλουν, ενώ επιτρέπουν επίσης τις εταιρείες να διατηρούν περιθώρια κέρδους, δήλωσε ο Francois Acerra, διευθυντής έρευνας και ανάλυσης καταναλωτών για την Revenue Management Solutions, μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων εστιατορίου.

«Οι εταιρείες μπορούν να πουν «α, αυτό οφείλεται στον πληθωρισμό», αλλά νομίζω ότι τελικά προσπαθούν να απομακρυνθούν από αυτά τα χαμηλότερα επίπεδα τιμών εδώ και αρκετό καιρό», πρόσθεσε ο F. Acerra.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More