Αμβούργο: Το ιστορικό πλοίο Alster ταξιδεύει τώρα χωρίς να εκπέμπει καυσαέρια
Η εταιρεία του Αμβούργου ATG Alster-Touristik μετατρέπει τα ιστορικά της πλοία Alster σε ηλεκτροκίνητα. Το πρώτο είναι το ατμόπλοιο Alster «Eilbek» του 1952, μήκους 22 μέτρων, το οποίο μετατράπηκε τους τελευταίους μήνες και τέθηκε ξανά σε λειτουργία στις 10 Σεπτεμβρίου.
Αυτό το βήμα είχε ήδη ανακοινωθεί πριν από περίπου 2,5 χρόνια. Τον Μάρτιο του 2022, η ATG Alster-Touristik ανακοίνωσε ότι μια νομοθετική πρωτοβουλία προβλέπει την ηλεκτροκίνηση όλων των λειτουργιών στο Alster μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια. Δύο από τα πλοία του στόλου ATG λειτουργούσαν ήδη με ηλεκτρική ενέργεια εκείνη την εποχή, το “Alstersonne” ως ηλιακό πλοίο και το “Alsterwasser” ως πλοίο με μπαταρίες.
“Ήταν μια τεράστια πρόκληση να μετατραπεί ένα ιστορικό ατμόπλοιο Alster σε ένα πλοίο χωρίς εκπομπές ρύπων. Δεν υπάρχει σχέδιο για αυτό, απαιτούνται μεμονωμένες λύσεις”, λέει ο Martin Lobmeyer, Διευθύνων Σύμβουλος της Alster-Touristik. Σύμφωνα με τον Lobmeyer, χρειάστηκαν συνολικά τρία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων έντεκα μηνών μετατροπής, έως ότου το πλοίο με το νέο σύστημα πρόωσης να επιστρέψει σε υπηρεσία στις 10 Σεπτεμβρίου.
Η πρόωση παρέχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα της Torqeedo, ο οποίος έχει ισχύ 100 kW. Υπάρχουν επίσης έξι μπαταρίες 40 kWh, που επίσης παρέχονται από την Torqeedo. Το σύνολο των 240 kWh θα πρέπει να επαρκεί για έως και δέκα ώρες λειτουργίας. Οι μπαταρίες δεν χρειάζεται να επαναφορτιστούν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αντίθετα, η φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας στην προβλήτα Jungfernstieg θα πρέπει να είναι επαρκής. Ωστόσο, δεν υπάρχουν λεπτομέρειες σχετικά με την τεχνολογία φόρτισης.
“Το νερό και η ναυτιλία έπαιζαν πάντα κεντρικό ρόλο για το Αμβούργο. Με την έναρξη λειτουργίας του πρώτου ατμόπλοιου Alster χωρίς εκπομπές καυσαερίων, του Eilbek, στέλνουμε ένα ισχυρό μήνυμα για ένα βιώσιμο μέλλον κινητικότητας στην πόλη μας”, λέει η Anjes Tjarks, Γερουσιαστής Μεταφοράς Μεταφορών και Κινητικότητας. “Ο “Λευκός Στόλος” δείχνει την πόλη μας στο νερό από μια διαφορετική οπτική γωνία από το 1859.στο πολύ περιορισμένο κύτος του πλοίου”, λέει ο Lobmeyer. Η Merle Schmidt-Brunn, Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της ATG και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Hochbahn για τα Οικονομικά και τη Βιωσιμότητα, προσθέτει: «Η μετατροπή του Eilbek όχι μόνο ταιριάζει απόλυτα στη στρατηγική μηδενικών εκπομπών του Ομίλου HOCHBAHN, αλλά είναι επίσης ένα έργο βιτρίνας για ολόκληρο το Αμβούργο, η διατήρηση της ιστορίας ταξιδεύοντας με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο είναι μια εξαιρετική επένδυση για την οποία η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει, ευτυχώς, χρηματοδοτήσει».
Ωστόσο, το έργο, που κόστισε περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ, δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί χωρίς χρηματοδότηση. Περίπου 600.000 ευρώ χορηγήθηκαν από ομοσπονδιακά κονδύλια. “Είναι ένα ορόσημο γιατί θέλουμε να κάνουμε το Alster χωρίς εκπομπές ρύπων. Αυτά τα σκάφη είναι πολύ παλιά, γι ‘αυτό μια μετατροπή όπως αυτή είναι ακριβή – αλλά είναι επίσης ένας εκσυγχρονισμός για το μέλλον”, είπε ο Tjarks στο NDR.
Τα επόμενα χρόνια, η ATG Alster-Touristik σχεδιάζει να μετατρέψει ολόκληρο τον «Λευκό Στόλο» της σε έναν στόλο ηλεκτρική πρόωση. Τα επόμενα δύο παραδοσιακά πλοία που θα υποστούν την μετατροπή είναι το «Bredenbek» και το «Susebek».