Ανακατατάξεις στον κλάδο των αλλαντικών: Ποιους ευνόησαν οι εξελίξεις στην Creta
Σημαντικές είναι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στον κλάδο των αλλαντικών τους τελευταίους μήνες, χρονική περίοδο κατά την οποία σε μια από τις κορυφαίες αλλαντοβιομηχανίες της χώρας, την CretaFarms, επικρατεί αναστάτωση και γιαυτό έχει σχεδόν ‘’παγώσει’’ η όποια παραγωγή.
Αυτό έχει γίνει επί του πρακτέου αντιληπτό, καθώς πλέον στα ράφια των σούπερ μάρκετ όλο και λιγοστεύουν τα προϊόντα της εταιρίας, με τους καταναλωτές να στρέφονται πια και σε άλλες μάρκες, οι οποίες, βλέπουν, χωρίς ιδιαίτερα έξοδα στη διαφήμιση, τα έσοδα και τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν.
Ως εκ τούτου, ενισχυμένες πωλήσεις σημειώνει το πρώτο εξάμηνο του 2019, αλλά και το 2018 η Υφαντής.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρία εμφανίζει βελτιωμένα μεγέθη, τόσο σε τζίρο όσο και σε κερδοφορία, με τον κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε 143,5 εκατ. ευρώ, έναντι 133,76 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 7,28% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.
Την ίδια στιγμή, το μικτό αποτέλεσμα για τον όμιλο ανήλθε σε 46,61 εκατ. ευρώ έναντι 41,02 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 13,63%, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 8,25 εκατ. ευρώ έναντι 3,79 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων στα 3,68 εκατ. ευρώ έναντι 298.082 ευρώ.
Στόχοι της εταιρίας πάντως, για τους προσεχείς μήνες είναι η διατήρηση των υψηλών επιπέδων του κύκλου εργασιών, αλλά και η συνέχιση της υλοποίησης προγραμμάτων μείωσης του κόστους που θα αφορούν το μεταφορικό έργο, την κατανάλωση ενέργειας και θα συνδυαστούν με αγορές πρώτων υλών.
Εξάλλου, ανοδική εμφανίζεται η πορεία και της Νίκας το πρώτο εξάμηνο του 2019, την στιγμή που, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, φαίνεται να προχωρά σε θετικό φόντο και η αναδιάρθρωση των δανείων της που έγινε πριν από μερικούς μήνες και συρρίκνωσε σε μεγάλο βαθμό τις υπάρχουσες ζημίες.
Η εταιρία κατόρθωσε να αυξήσει κατά 2,11% τις συνολικές καθαρές πωλήσεις του ομίλου σε σύγκριση με το 2018, ενώ ενισχυμένο εμφανίζεται και το μερίδιό της στο σύνολο της αγοράς αλλαντικών σε όγκο κατά 1,6 ποσοστιαίες μονάδες, από 15,7% στο α’ εξάμηνο του 2018 σε 17,3% στην τρέχουσα χρονική περίοδο.
Πηγές της αγοράς, εξάλλου, αναφέρουν ότι σε άνοδο βρίσκονται και προϊόντα μικρών μονάδων αλλαντικών, στα οποία, επίσης, αρχίζουν και στρέφονται περισσότερο οι καταναλωτές, μοιράζοντας πλέον ξανά, λόγω συγκυριων, την πίτα.