Ανοδική πορεία ακολουθεί η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων
Σε θετικό έδαφος βρέθηκε η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών το 2019, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα €2,236 δισ.
Το πρόσημο ήταν θετικό και σε επίπεδο 4ου τριμήνου, καθώς η αξία της αγοράς ενισχύθηκε κατά 2% και διαμορφώθηκε στα επίπεδα των €703 εκατ. Πάντως, σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, από τις επτά επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς, μόνο οι τρεις “είδαν” θετικό πρόσημο, ενώ στη βάση του τελευταίου τριμήνου τα αρνητικά πρόσημα ήταν περισσότερα, με μόλις δύο κατηγορίες να κινούνται ανοδικά σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Ωστόσο, οι αυξήσεις στις συγκεκριμένες κατηγορίες ήταν αρκετά έντονες, ώστε να τραβήξουν όλη την αγορά προς την άνοδο – τόσο στο σύνολο του 2019, όσο και σε επίπεδο τριμήνου.
Οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 2% το 4ο τρίμηνο του 2019, ενώ σε επίπεδο έτους καταγράφηκε άνοδος 2,2%Οι κατηγορίες, που κατάφεραν να εμφανίσουν άνοδο πωλήσεων στη διάρκεια του 2019, ήταν οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (αύξηση κατά 10,6%), οι Μικρές Οικιακές Συσκευές (7%) και οριακά τα Προϊόντα Πληροφορικής (όπου η άνοδος ήταν κατά 0,2%). Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι τέσσερις προϊοντικές κατηγορίες, που βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά το 2019 – από πλευράς αξίας – ήταν τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (μείωση κατά 2,7%), τα Φωτογραφικά Είδη (4,1%), οι Τηλεπικοινωνίες (1%) και τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείων (μείωση κατά 7,9%).
Τηλεπικοινωνίες – Πληροφορική
Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, η αξία της αγοράς μειώθηκε σε επίπεδο έτους στα €659 εκατ. (€207 εκατ. το 4ο τρίμηνο του 2019). Αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables, λόγω των προωθητικών ενεργειών, κυρίως, στην περίοδο Black Friday και των Χριστουγέννων. Αντίθετα, η κινητή και σταθερή τηλεφωνία διατήρησαν τα αρνητικά πρόσημα και για το 2019.
Στα Προϊόντα Πληροφορικής, η αξία της αγοράς περιορίστηκε σε επίπεδο έτους στα €477 εκατ. (€152 εκατ. το 4ο τρίμηνο του 2019). Μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets, ενώ την πτωτική πορεία συνέχισε και η κατηγορία των Gaming & Leisure. Αρνητικό πρόσημο παρουσίασαν και οι κατηγορίες Pointing και Keying Devices. Στον αντίποδα, οι οθόνες συνέχισαν το 4ο τρίμηνο του 2019 να έχουν σημαντική ανάπτυξη, λόγω της ανάπτυξης του gaming. Αύξηση σημειώθηκε και στην κατηγορία των Visual Cameras, λόγω της ανάπτυξης του Smart Home, ενώ ένας λόγος για τη σημαντική ανάπτυξη στους φορητούς υπολογιστές ήταν η σημαντική πτώση τιμών.
Ηλεκτρονικά αγαθά
Στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο σύνολο της χρήσης του 2019 στα επίπεδα των €343 εκατ., ενώ το 4ο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις κινήθηκαν στα €124 εκατ. Οι προσφορές της Black Friday και των Χριστουγέννων οδήγησαν την κατηγορία της τηλεόρασης σε ανοδική πορεία, ενώ η κατηγορία των Loudspeakers κατέγραψε σημαντική αύξηση, βοηθούμενη από τις έντονες προσφορές στις τηλεοράσεις. Αντίθετα, πτώση παρατηρήθηκε στα PMP, DVD-Players, στις συσκευές πλοήγησης, στις κάρτες μνήμης, στα ακουστικά, στα USB και στα Camcorders.
Τέλος, ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο και σε επίπεδο 4ου τριμήνου και στο σύνολο της χρήσης, ενώ και στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων το πρόσημο ήταν αρνητικό πρόσημο και στις δύο περιπτώσεις, τόσο όσον αφορά στα πολυμηχανήματα, όσο και στους εκτυπωτές.