Ανοδική πορεία για τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου τροφίμων το 2019
Με θετική πρόσημο συνεχίζεται η πορεία για την εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερ-μάρκετ) στη χώρα μας τους πρώτους μήνες του 2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, στο επτάμηνο του 2019 (Ιανουάριος-Ιούλιος) καταγράφηκε άνοδος 3,1% όσον αφορά την αξία πωλήσεων και και 2,8% ως προς τον όγκο συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα..
Στην άνοδο αυτή έχουν συμβάλει σημαντικά οι πολύ καλές επιδόσεις (+11 σε αξία και +9 σε όγκο) του Ιανουαρίου (στον οποίο συμπεριλήφθηκε και η τελευταία ημέρα του 2018) αλλά και του Απριλίου (+11 σε αξία και +10,9% σε όγκο), που περιλάμβανε και την μεγάλη εβδομάδα.
Στο επτάμηνο του 2019, όλες οι μεγάλες κατηγορίες (gigacategories) κινήθηκαν για ακόμη μια φορά ανοδικά, με τα τρόφιμα να επιδεικνύουν τη σημαντικότερη ανάπτυξη (+3,5% σε αξία πωλήσεων και +3,3% σε όγκο πωλήσεων). Τα είδη προσωπικής φροντίδας (ΗΒΑ) κατέγραψαν άνοδο 1,9% σε αξία και 2% σε όγκο, ενώ στα είδη νοικοκυριού (Ηousehold) σημειώθηκε άνοδος 1,1% σε αξία αλλά κάμψη -0,9% σε όγκο.
Επίσης, όλες οι επιμέρους βασικές 11 υπο-κατηγορίες που καταγράφει η εταιρεία, κινήθηκαν ανοδικά εκτός από τα «Καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά» (Household cleaners & detergents) που αν και κατέγραψαν οριακή άνοδο 0,3% σε αξία υποχώρησαν κατά -2,8% σε όγκο πωλήσεων.
Η σημαντικότερη άνοδος καταγράφηκε στα Κατεψυγμένα τρόφιμα (+7,9 σε αξία πωλήσεων και +7,2% σε όγκο) καθώς και στα Snacks (+6,6 % σε αξία πωλήσεων και + 7,8% σε όγκο).